vrijdag 11 december 2009

Quality time


Op dinsdag en donderdag, als haar mamma met zwemspullen richting zwembad is gegaan, is mijn oppasuurtje met mijn jongste knuffelkind.
Meestal ligt ze dan net een half uur in de wieg als ik kom en wacht ik rustig tot haar mamma er weer is, maar af en toe zijn we beidjes “in overtreding”.
Dan geeft ze boven luidkeels aan, dat haar bedje niet -de place to be- is.
Twee maanden jong en ze wikkelt me al helemaal om haar garnalenkleine vingertjes.
Een breed lachje plooit haar mond, als ze me ziet.
Een schone luier en nog even proberen haar weer terug te leggen.
Niet dus.
Het dametje was deze keer klaarwakker.
En oma’s mogen dat, knuffelkinderen tot op het bot verwennen.
Daarom mag ze in mijn armen mee naar beneden.
Even in de box met de muziek mobiel, die een zacht twinkelend liedje speelt.
Kijkend naar de gele poes, de blauwe hond, en de andere lila,groene en roze beestjes, die langs zweven.
Af en toe doet een graai-armpje een zwaai in de lucht.
Ik zing liedjes zonder woorden, klanken, die zich vormen in mijn hart.
Ze zijn zo mooi, die uurtjes op dinsdag en donderdag:))

14 opmerkingen:

kruidje zei

Dat gaat een muziekaal kind worden zeg!!

Heerlijk, geniet maar.

Lutje zei

Dat kindje zal ervan genieten, dat moet heerlijk zijn voor beiden!

Morgaine zei

:-)))))))) ik verwen elke baby tot op het bot, ja ook mijn eigen, als ik de kans zag? Hing ze op mijn buik of zat ze dicht bij mij, heerlijk vond ik dat!

En nog, ik zou het liefst elke kleine even op de arm houden die ik maar tegenkom, hahaha

Puur genieten, en dat doe jij!

XXX

Fluitenkruid zei

Deze verhalen komen me bekend voor, mijn moeder geniet ook zo van het oma zijn. En mijn zus en ik weer van haar..

christiene zei

Assayya dat zijn de geniet momentjes waar je naar uit kijkt.
geniet maar lekker.
Groetjes Christiene

gerdaYD zei

... inderdaad, oma's mogen dat! Wat zeg ik? Oma's moéten dat, daarvoor zijn ze nu eenmaal in het leven geroepen *wink, big smile*

Martine zei

Is dat niet heerlijk, oma zijn?

Ik heb een keer een spelletje gedaan met regendruppels op een glazen tuintafel met mijn kleinzoontje. Later zei hij: oma ik denk altijd aan jou als het regent!
XXXm

Marlou zei

hai Assaya,

ik kan me helemaal inleven in je verhaal.
Was net van plan om een blogje te gaan wijden over mijn kleinzoontje en zijn taalontwikkeling.

Ik geniet er ook zo van.

Heerlijke verrijking!

Liefs van Marlou

~~

Boomwhisperer Ruerd zei

Wunderbar zo´n knuffeloma.
De geest van de kerst is weer op haar best, ze brengt ons de liefde.
De geest van de kerst,
is er van oost tot west.
Ze brengt ons geluk.
De geest van de kerst die soms ook een beetje pest, om ons wakker te schudden, brengt ons de moed om over de drempel te stappen van weer een nieuw jaar!
And this christmas she told me thus it comes to pas that we say fulhewartedly: YES WE CAN LOVE MORE THEN EVER BEFORE!

Kerstgroeten ut Sneek,

Boomvader Ruerd

Jet zei

Ach ja dat voorrecht hebben oma's toch .
Lekker tot op het bot verwennen hoor , heerlijk !!
Liefs Jet.

@ Ja apart hé de rozen die nog bloeien .

callemie zei

ja Oma"s mogen dat maar mama's ook hoor
geniet ervan tijd gaat zo snel!

curieuzeneuzemosterdpot zei

ja, oma's mogen kleinkinderen tot op het bot verwennen!

wat zeg ik?

't is de taak van oma's om dat te doen! :-))

veel plezier, samen!

fotorantje zei

aaaaah wat klinkt dat gezellig en tuurlijk oma's moeten verwennen, zalig toch

Jasmine zei

Sounds like heaven. All little girls love their grandmothers. Grandmothers are like fairy godmothers. Enjoy x

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails