zaterdag 12 december 2009

The most wonderful time of the year



Gelukkig, zei mijn lief, terwijl hij vanuit de kou naar binnenstapte, ik heb alles weer onder controle.
Ik lachte, want ik wist wat hij bedoelde.
Gister zijn de paarden, vanaf de bosweide, weer naar de winterwei gekomen.
Ze gaan ’s nachts weer op stal.
Kou is niet er voor hen, wat nattigheid ook niet, maar een combinatie van kou en aanhoudende regen is niet prettig, ook niet voor dieren.
Het werk is nu weer gecentreerd op een plek, bij de stallen, waar de kippen en konijnen ook zijn, het is weer makkelijker en overzichtelijker.
Mannen hebben daar, geloof ik, meer moeite mee dan vrouwen.
Verscheidene dingen tegelijk doen en dan ook nog verdeeld over meer plaatsen, dat geeft chaos in hun hoofd.
Ik hoef die controle niet zo, het stroomt wel.
Mijn kerstboom staat sinds vandaag mooi te zijn in goud en zilver met lichtjes en witte gazen vlinders.
Op een kastplank sprokkel ik beetje bij beetje leuke lekkernijen voor de feestdagen.
Engelse marmelade, chocolademusketkransjes, blikken rode zalm(niet de roze zoals anders)de kerstwijnen, de trommel met kerstkoekjes, toast en crackers, de stapel zelfgemaakte cadeautjes, die langzaam groeit.
Vanaf dit weekend beginnen hier overal de kerstmarkten en fairs.
Nu nog wat sneeuw, dan is het plaatje compleet:))

21 opmerkingen:

Lutje zei

iedereen heeft zijn boom al staan behalve ik denk ik, ik ga er woensdag dan maar eens aan beginnen want ik heb nu totaal geen zin....

kruidje zei

Heerlijk hoe jij met kerst om kan gaan

Fluitenkruid zei

Grote kans dat die sneeuw gaat komen ;-)

Anoniem zei

Het lijkt mij altijd zo gezellig bij jou , en laat de sneeuw maar komen !
Liefs Annie

christiene zei

Zo mooi en gezellig zo als jij het beschrijft.Voor jou kan de Kerst al beginnen op een paar pakjes na. gezellig weekend.
Groetjes Christiene.

gerdaYD zei

Inderdaad heerlijk hoe jij en je lieve man deze donkere dagen met licht kunnen vullen, assayya!
Bedankt voor je fijne reactie, en maak er een superweekend van!

Martine zei

Ik geniet van de gezelligheid bij jou.
XXXm

Alice zei

Wat leuk dat je al zo met kerst bezig bent. Voor mij klinkt het nog als heeeeeel ver weg ??. Maar het is al over 2 weken geloof ik :). Het is fijn mee te genieten van jouw verwarmende verhalen. Misschien haal ik de kerstboom ook wel naar beneden :)).
liefs,

Morgaine zei

Nou om heel eerlijk te zijn, die sneeuw, hoe mooi dat ook is, lol... uhm ik kan nog alles op de fiets doen nu, zodra er sneeuw ligt, dan ga ik het wat moeilijker krijgen om bijv. alleen al bij het zwembad te komen. Omdat ik ooit al van de fiets afgevuurd ben geweest.... laat ik de fiets staan zodra er maar iets van gladheid is op de weg en juist nu is het ook nog zo lekker fietsen, ben net thuis zelfs, HEERLIJK!

De rest mag allemaal wel ;-)

XXX

klaproos zei

dieren moet je goed verzorgen vind ik,
hier staat een wei blank, met daarin een 20 tal paarden, een bron van ergernis en ik ben gaan bellen......
ik kon het niet meer aanzien,

kerst, gezellig, maar ik kan geen boom kwijt...
het wordt een "boompje"

heerlijk te weten dat jouw dieren lekker binnen staan assaya,

maak er een fijne zondag van
xxx

fotorantje zei

er komt heel waarschijnlijk deze week wat sneeuw, iets te vroeg voor een witte kerst dan, maar het ziet er altijd betoverend uit een wit landschap
gelukkig zijn de paarden goed verzorgt, ben ik blij om!

colourfullflowergirl zei

Als ik een paard zou zijn, zou ik bij jullie willen "wonen". De liefde voor hen straalt er af!!
En wat een "warm" en gezellig thuis!!!! Dag mooi mens...ik wens je en fijn weekend. Lieve groetjes!

curieuzeneuzemosterdpot zei

'chocolademuskaatkransjes'

een woord dat eruit springt. ;-))

waarschijnlijk omdat ik het niet ken?

geniet van deze feestelijk dagen, assayya!

Lutje zei

Mooie vlinder op die boom, ziet er gezellig uit. Nog een leuke zondag

gerdaYD zei

Ik wens je vandaag nog méér van dat lieve assayya, gezelligheid... iets waarin jij zo goed weet te zijn!

Imna zei

Mooi Assayya en laat inderdaad de sneeuw maar komen...:-)

Marius zei

Zelfs ook wij hebben voor het laatst in dit huis een kerstboom opgezet, helemaal in het zilver, en kerstrozen, sfeervol, yes, the most wonderful time of the year.

Jet zei

Ja het schiet al op , en kleine lekkernijen alvast in de kast hebben geeft ook rust .
De dieren lekker binnen , en voor je man ook makkelijk hihiih.
Geniet van je voorbereidingen hoor .
En sneeuw .....misschien hé, het zou het plaatje wel compleet maken !
Liefs Jet.

callemie zei

ja hij staat er net
ben eindelijk klaar met de kerstboom en de versiering van het huis
ooooooooooooo wat hou ik van die sfeer
liefs

@nne zei

Net je prachtige blog ontdekt. Ik kom zeker geregeld op bezoek. Groetjes, @nne

merel zei

is ook zo , mannen kunnen maar een ding , wij vrouwen zitten altijd met van alles in ons hoofd

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails