donderdag 31 december 2009

Maan van de langste nacht


Dit is de volle maan die na midwinter valt en heb je het al gemerkt, de dagen worden weer iets langer.
Niet veel, maar beetje bij beetje gaan we weer naar de lente.
Net als de maan die nu glashelder aan de nachtelijke hemel staat, verlicht de boom, de berk, die bij deze maan hoort ook je pad in het donker.
Waar ik woon staan langs wegen en paden talloze zilverberken.
Al eeuwen lang geven deze bomen en die, die ervoor stonden de weg aan voor de reizigers, die hun pad zoeken.
Berk maakt ook schoon.
Ik vind het altijd heerlijk om, heel vroeg in het voorjaar,als de sappen weer stijgen, wat berkensap van de boom te krijgen.
Het is de beste voorjaarskuur.
Vroeger veegden de mensen na midwinter ritueel hun huis en erf schoon met een bezem van berkentwijgen, daarmee alle het oude, het dode en vergane van het vorige jaar verwijderend om plaats te maken voor het nieuwe.
De berk geeft je de openheid om alle nieuwe ervaringen op je pad zonder vrees tegemoet te gaan.
Ik wens voor jou het komende  jaar, dat je alle ruimte krijgt om jouw dingen te doen.

Veel Geluk, Gezondheid, Verbondenheid, Licht en Liefde in 2010:)))

17 opmerkingen:

Morgaine zei

Het is ook blauwe maan vandaag om 20.13 uur, ik hoop dat ze even te zien is vanavond, heldere lucht zo ie zo eigenlijk voor nog later hahaha

Ik wens jou idem toe en de berk ja mijn favo boom, de goudberk is toch wel een favoriet en de zilverberk ook natuurlijk! En dat opruimen ja, schoonvegen echt wel straks al! :D

OT, ik ben erachter, ik heb een opaal achtig iets in huis de opaliet blijkt het te zijn ;-) Echter is daar ook weinig over te vinden.

XXX

kruidje zei

misschien moet ik ook maar een druppel vragen aan de berk!!

gerdaYD zei

Maar ik weet nog een nacht
Daar moet ik nog een hemel hebben staan
Een hemel waar het wemelt
Van de gratis diamanten

Gratis diamanten
Gratis diamanten
Gratis diamanten
En een blauwe maan (...)
© De Dijk

Maak er een mooie laatste nacht van 2009 van lieve assayya, en morgen een schitterende nieuwe dag van het nieuwe jaar, boordevol beloftes!

Martine zei

Dat is precies waaraan ik nu begin, ik grote reiniging van huis en erf en dan vanavond de viering.
Moge het nieuwe jaar jou alles brengen wat je gelukkig maakt.
XXXm

Fluitenkruid zei

Liefde en gezondheid, dat wens ik je in overvloed toe x

Marlou zei

In Zweden heb ik mijn bloedsomloop aan het lachen gemaakt door mezelf met berketwijgjes te "slaan". Ik heb er even geen ander woord voor, maar echt slaan was net niet. Aaien ook niet. Iets er tussenin.
het was heerlijk.

We kampeerden aan een meer. De sauna stond aan de rand bij de oever.
Toen een duik in een meer, heerlijk...
Ik wil het weer!

De berkentwijgjes ... mooi!

Een fijne jaarwisseling met lekkere bubbels en morgen:

morgen beginnen we weer lekker opnieuw.
Liefs van Marlou

~~

Lutje zei

Ik wens jou en je familie een leuk sylvesterfeest!

callemie zei

ik kijk er naar uit
naar die maan dan!
Probeer om dit jaar niets voor te nemen
Want dat kan zorgen voor problemen
Geniet gewoon van elke dag
Die je tegemoet komen mag
De voorbije jaren kunnen we zien
als ee basis voor een spetterende 2010
Vreugde liefde en een goed gezondheid
Dat is een zekere wijsheid
liefs
callemie

Jasmine zei

And to you too Dear Assayya. Tonight we will see2010 in with a blue moon. There is no better indicator of a fantastic year ahead! xx

Sokssawat zei

een prachtig jaar voor jou en de jouwen

een volle maan, een blauwe maan: alvast een goed begin!

Boomwhisperer Ruerd zei

Heel byzonder is dat we dit jaar 2 maal in de maand volle maan hebben.
Dat niet zo vaak voor zo blauwe maan. We gaan dan ook weer heel wat meemaken want 2010 je zult t zien ruimt de liefdegolf die elke dag sterker wordt steeds meer negativiteit en weerstand tegen een daadwerkelijke verandering op.
Op naar 2012 het jaar van de final vibe dat wordt me toch een schok als de veranderingen die zijn geinitialiseerd en wortel geschoten hebben vruchten voortbrengen.
Hahah misschien laat ik wel een tshirt drukken met de tekst in 2012 scheer ik me kaal!
Grapje!
En in 2011 doe ik het zelf zeg ik dan!
Nou ja we kunnen in elk geval weer jaren vooruit met de veranderingen doorvoeren die op een hoog niveau opgestart worden.
Ik herinner me nog goed hoe ik heel lang een einzelganger was en bijna niemand vertrouwde.
Tot ik in 95 op magische wijze naar een therapeutische comune getrokken werd door alle angst heen.
Om toen opeens mee te maken dat er een lichtstraal uit de hemel kwam die me omvatte, het was alsof ik met een schok werd wakkergeschud.
En zie nu eens ik heb mijn hart geopend en ziel geopenbaard voor mensen om me heen.
Mijn leven was nooit weer hetzelfde al kostte het me nog jaren om een ander richting in te slaan omdat ik nog steeds veel moest overwinnen.
Maar het was in elk geval een nieuw begin doordat ik afscheid nam van dat einzelganger gedoe.
Ik wens dan ook iedereen veel licht liefde en kracht voor 20101

Boomvader Ruerd

klaproos zei

blue moon you saw me standing alone:-)

wat een heerlijk lied, en wat een mooie maan, ik ben buiten om middernacht, maar ik heb haar nu nog niet gezien hoor:-)

een heerlijk uit, en een zalig in assaya
xxx

yvette zei

een heel gelukkig nieuwjaar!
yvette

Morgaine zei

Ze was onzichtbaar heel de avond en nacht, helaas maar waar :(

Maar toch, mijn maansteen even opgeladen en ik voel haar kracht, wolken of niet!

GELUKKIG NIEUWJAAR!!!

Dat al je wensen en dromen uit mogen komen maar... be carefull what you wish for, it might come true!

XXX

fotorantje zei

ook voor jou wens ik een jaar met heel veel warmte in je hartje, gezelligheid, vrede, alles wat je zieltje wenst

curieuzeneuzemosterdpot zei

gisterenavond, vanaf 18u15, was er een kleine maansverduistering!

maansverduistering + blauwe maan ..

het ideale moment voor een bijzondere (feest)nacht!

enof het dat geworden is! :-)))))

voor elke dag van dit nieuwe jaar wens ik je een lach en ..

een hartje! (zie m'n volgend log) ;-))

Harnett-Hargrove zei

May we all be blessed more than ever! -Jayne

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails