zaterdag 19 december 2009

Kom, verwondert u



De sneeuw, die buiten, inde tuin, in het bos en veld voor zoveel schoonheid zorgt, geeft in de straten alweer een hoop ergernis.
Mensen mopperen als hun stoep vol sneeuwt, als de auto niet start of blijft steken in dikke hopen sneeuw.
Bij het winkelcentrum liepen ook mensen al mopperend moeizaam hun winkelwagens door de dikke al vuil wordende sneeuwkluiten te schuiven van winkel naar parkeerterrein.
Een chaos is het, troep, anders niet: zo sprak een vrouwtje me geërgerd aan.
Het begon net weer flink te sneeuwen.
Kijk eens niet naar de grond, maar omhoog, zei ik glimlachend tegen haar, en verwonder je, zo mooi als die vlokjes zijn.
Ze deed het en ze lachte met me mee.
In de winkel sprak een echtpaar, dat achter me naar binnen kwam, me aan.
Je bent een wijze vrouw, zei de man.
Ik lachte weer: nee, maar ik heb het kind in me behouden.
Dat is ook wijsheid, zei de man:))

23 opmerkingen:

callemie zei

tja 2cm sneeuw in het land n en het ligt plat! maar ik heb genoten
heb die wagen laten staan en eindelijk eens weer boodschappen gedaan te voet
heerlijk in die sneeuw
laat maar komen zeg ik
laat de engeltjes hun tapijten maar verder uitkloppen hihihi
liefs en fijne feestdagen

kruidje zei

hi hi je kind zal stralen..

Lutje zei

hier ligt gen sneeuw, Limburg is de enige streek waar bijna niets viel, maar ik had al te graag wa sneeuwfoto's gemaakt....

gerdaYD zei

Zeg, heb jij dat weer besteld, pokkenweer (Hé!)
Last van kouwe tenen, kouwe oren, kouwe klauwen

Anti-vries (En) ook nog al die regen op je kop
Weinig wind maar het is helaas een hele kouwe

En De Bilt (Zegt) dat je morgen binnen blijven moet
(Zeker weten) Dat we morgen lekker zweten

Eskimo's (Wat?), eskimo's, je hoort toch wat ik zeg!

(Dat) Betekent (Dat we) boerenkool gaan eten

(Wat is 't koud) Waterkoud! (Koud)
Berekoud! (Koud)

Koud, hè? (Berekoud)
Wat is 't koud, hè? (Koud)
Koud, hè? (Nou!)
Wat is 't koud, hè? (Koud)

Koud, hè? (Berekoud)
Wat is 't koud, hè? (Koud)
Koud, hè? (Zo!)
Wat is 't koud, hè? (Koud)

(Wat is 't koud)

Zit de vorst weer aan de grond, fris vandaag, hè? (Nou)
Uit de wind is het nog wel om uit te houden

In de zon (En) achter glas dan scheelt het wel een jas
Koude start (Hé!), wie wil er effe douwen?

't Journaal (Zegt) het is in eeuwen niet zo koud geweest

Neem jij die vogels in De Bilt nog serieus?

Eskimo's (Wat?), eskimo's, je hoort toch wat ik zeg?
(Eskimo's?) O, die zoenen (Met hun neus)

Koud, hè? (Koud)
Berekoud (Koud)
Koud, hè? (Ja, koud, hè?)
Wat is 't koud, hè? (Koud)

Koud, hè? (Berekoud)
Wat is 't koud, hè? (Koud)
Koud, hè? (Ja!)
Wat is 't koud, hè? (Stervenskoud!) (Koud)

Koud, hè? (Berekoud)
Wat is 't koud, hè?

Vlak achter een pekelwagen
Zit je je steeds af te vragen
Waarom schijnt toch nooit de zon
Zoals ie vroeger schijnen kon?

(Koud) Koud, hè?
(Koud)
(Koud)
(Koud)

(Koud)
(Wat is 't koud)

Koud, hè? (Koud, hè?)
Wat is 't koud, hè? (Koud)
Koud, hè? (Berekoud)
Wat is 't koud, hè? (Koud)

Koud, hè? (Ja!)
Wat is 't koud, hè? (Behoorlijk) (Koud)
Koud, hè? (Berekoud)
Wat is 't koud, hè? (Koud)

(Wat is 't koud)

Als je nou nog één keer zegt "Koud, hè?, Harry
Dan doe ik je wat, man! (Koud)

Kou-kou-kou....
Koud, hè?
© V-boys

Maar jij weet er, zoals steeds, een mooi log rond te weven, assayya!
Heerlijk wit weekend gewenst lieve meid!

Morgaine zei

En OF dat wijsheid is, het kind in jou laten denken en spelen, dat doe ik ook altijd juist op dagen als deze, en je komt de mooiste mensen tegen :D

XXX

Martine zei

Mensen mopperen altijd, dat moet je je gewoon niet aantrekken het is niet meer dan een gewoonte.
Jij maakt van glimlachen een gewoonte dat is veel fijner.
Ik stuur je een warme glimlach door de sneeuw.
XXXm

Fluitenkruid zei

Haha wat een moppervolkje zijn we toch he?

Anoniem zei

Ik geniet volop , ben zelf van de heuvel met een slee gegaan , en inderdaad het kind zijn kwam weer boven.
Lieve groet Annie

Pasula zei

Je hebt zo gelijk!
Dat gemopper is nergens goed voor. Ja voor sommigen is het lastig, ik hou ook niet van glijpartijen en blijf dit weekend dus lekker binnen, beetje tvkijken, lezen en achter de pc. Een weekendje rust is ook weleens goed en dan gewoon kijken naar al het moois buiten vanuit het warme binnen.

christiene zei

zo kom je van alles tegen vriendelijke gezichten lange gezichten.Maar zo,n vogeltje wat lekker aan het pikken is toch mooi om naar te kijken.Mooi plaatje
groetjes Christiene.

yvette zei

geweldig! Je bent zo byzonder voor de mensen om je heen!
dag lieverd
yvette

Tineke zei

Assayya, wat ben je toch een bijzonder mens. Jij maakte echt het verschil en merkte dat aan de mensen om je heen. Hou alsjeblieft nog heel lang het kind in jezelf vast.

Sokssawat zei

warmte, wijsheid, en de wil om het mooie te zien.... prachtig.

om zulke dingen draait toch Yule? de sneeuw zorgt voor verstilling, zo nodig in deze tijd...

Marius zei

Verwondering, ja, dat is het goede, mooie woord. Fijn weekend Assaya.

colourfullflowergirl zei

Je bent een prachtig, mooi mens!!!
Mooi log! Knuff!!!!

curieuzeneuzemosterdpot zei

dat is de grootste rijkdom die je kunt hebben; het bewaren van het kind in jou!

laat de vlokjes wondermooi verderdwarrelen, assayya! :-))

Lutje zei

Hier begint het nu wat te sneeuwen, het is nog maar dunne maar blijft toch liggen....

klaproos zei

heerlijk genieten alles voor het eerst zien, de verwondering bewaren
da's een mooie eigenschap assaya:-)

gerdaYD zei

Sporen in de sneeuw
Verdwijnen in de stilte
Sporen in de sneeuw
Verdwijnen (...)
© Niet Uit Het Raam

Prettige, hoewel berekoude zondag gewenst assayya!

Imna zei

Geweldig toch :-)
Geniet van een mooie witte zondag

merel zei

wij hebben vandaag de eerste sneeuw gekregen ... vind het heel rustgevend ook al zorgt het natuurlijk voor ellende in het verkeer

Marlou zei

Wat een heerlijk verhaal!
Met je neus in de sneeuw...


Liefs van Marlou

~~

wim22 zei

voor sommige mensen lijkt het wel een hobby om op alles en nog wat te sakkeren, om steeds negatief te zijn. Het kind in hen doet misschien een heel lange winterslaap. Mijn kind huppelt gelukkig nog vrolijk rond.
't Is mooi als dat mag samengaan met (een beetje) wijsheid.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails