woensdag 23 december 2009

In het licht van de seleniet



Op het blog van haar zag ik een bijzondere kerstbal.
Een bol van allemaal kleine lichtjes, een bol van fiber(glas)
Je ziet ze ook wel eens als kamerlampen
Ik moest direct aan de seleniet denken, de steen, die eenzelfde structuur als van ragfijne draden heeft
Seleniet is een gipsachtige steen , in water oplosbaar en mag niet in water gereinigd worden.
De naam seleniet, kreeg de steen van de Griekse maangodin Selene, waarschijnlijk om de maanachtige bleekwitte verschijning.
Als je de steen goed bekijkt, bestaat hij uit allemaal heel dunne laagje, net de bladzijden van een boek.
Er wordt wel gezegd dat de wijzen van Atlantis en Lemurië in deze stenen de gegevens van hun geheime documenten verstopten en het wachten is op degenen, die deze transcripties kunnen lezen
Als je de seleniet in je hand houdt wordt je je bewust van een heel lichte energie, die een directe healing op je auraveld toepast.
Alle negativiteit wordt verwijderd en omgezet in Licht waardoor er weer ruimte is voor vredige gedachten, creativiteit en tevredenheid.
Door dit Licht, de harmonie en vrede is het niet verwonderlijk dat seleniet in verband gebracht mag worden met engelen contact.
Ook voor het ontdekken van de engelenliefde in jezelf
De hulp van de steen maakt contact met je gids of beschermengel mogelijk, geeft je de mogelijkheid contacten, lijntjes uit het verleden waar je nog last van hebt als het ware weg te gummen.
Voor spirituele en intuïtieve ontwikkeling is dit ook een heel goede steen.
Veel mensen hangen hiervoor nog aan de veel bekendere bergkristal, die als nadeel heeft teveel te versterken zowel in positieve als ook in negatieve zin.
Seleniet is daar veel zachter in, eigenlijk als de heldere zuiverheid van de maan, waar ze zoveel op lijkt.
Voor deze dagen voor kerst geef ik jullie het Licht en Een-heidsgevoel van seleniet:))

9 opmerkingen:

kruidje zei

Ja het is een mooie energie!!

Fluitenkruid zei

Deze steen is helemaal nieuw voor mij, wat een mooi verleden hoort erbij.

Ineke zei

Hallo, goedemorgen!

Wat bijzonder interessant om te lezen!

Nog hartelijk dank voor je felicitatie op mijn weblog t.g.v. m'n verjaardag.

Graag wens ik je fijne feestdagen en een gelukkig en voorspoedig 2010!

Groet, Ineke

gerdaYD zei

Hé, leuk dat je naar mijn blog linkte, dankjewel assayya!
Maar nog leuker is dat je het verbindt aan deze interessante tekst... Wist het niet, dus weerom iets bijgeleerd!
Jij bent precies wel een echte expert op dit gebied hé?
Maak er nog een heel fijne dag van en inderdaad: la ezperanza es lo ultimo que se pierde!

Martine zei

Dank je hiervoor. Als ik je beschrijving zo lees dan zou men deze steen over de wereld moeten verspreiden.
Lich en liefde, ook voor jou.
XXXm

Marlou zei

Aha! dat is het geheim....

de SELENIET!

dat vind ik mooi, de zachte werking van deze mooie steen.
Precies passend in deze tijd, waarin we allemaal wel wat verzachting kunnen gebruiken.

Erg mooi.

Wat fijn, dat jij er zoveel van weet.

dag Assaya, een fijne dag vandaag...

Liefs van Marlou

~~

Alice zei

Dat wist ik niet van de seleniet :) en ik vind het weer hele fijne informatie !!

liefs

Morgaine zei

Een hele mooie energie waar ik ooit zeker weten nog weleens wat van in huis zal hebben :-))

XXX

Pasula zei

herinneringen kwamen boven toen ik nog onbekend was met stenen en deze even een badje ging geven... :)))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails