donderdag 10 december 2009

Het innerlijk vuur van de topaas



Samen met mijn maanstenen draag ik al een dikke week mijn topazen ketting.
Als altijd intuïtief omgedaan en misschien even uitleg geven waarom.
Er zijn twee mogelijke verklaringen voor de naam topaas.
De een is de naam van een eiland in de Rode Zee Topaziz.
De ander is de naam voor vuur in het Sanskriet, tapas.
In de natuurlijke vorm is de topaas helder transparant wit of grijs.
Toevoegingen van mineralen geven de steen de kleur.
Blauwe topaas komt door de aanwezigheid van ijzer, geel door die van chroom, bruin door mangaan
Bruine topazen worden door verhitting roze/rood.
Blauwe topazen worden soms verward met de zeldzamere aquamarijn.
Mijn topazen zijn blauw.
Hoewel ik voel, dat ze ook een werking hebben op mijn keelchakra, mijn vermogen om me te uiten en op de manier hoe ik met bepaalde dingen omga, ligt het voornaamste helingsgebied in de zonnevlecht.
Hier komt alles van buiten binnen, het positieve, maar als je niet oppast ook het negatieve.
Bij een positieve stroming door de chakra’s is de zonnevlecht je energetisch machtcentrum( zie het woord macht positief)
Bij een negatieve stroming ontstaan hier vaak de blokkades door woede, verdriet ed. en geven hun werking in de rest van het lichaam, slecht geaard zijn, maar ook bot en rugklachten( basis), typische vrouwen- of mannenklachten(sacraalchakra),stress, burn-out,hoofdpijn (derde oog) hartklachten(hartchakra) en problemen aan de luchtwegen of schildklier(keelchakra)
De topaas laat je in je eigen kracht staan
Goed beschouwd is de topaas een innerlijk vuur, dat ik inzet tegen alles wat mogelijk mijn energetisch lichaam kan bedreigen.
Zo’n vuur, waarmee men vroeger de roofdieren mee op een afstand hield.
Dat het ook net echt vuur is, merk ik, als ook mijn fysieke lichaam een energie boost krijgt,dat ook de verbrandingsprocessen in het lichaam meer actief worden.
Eigenlijk best wel prettig in deze donkere, maar drukke decembermaand:))

13 opmerkingen:

callemie zei

wel dat wist ik niet
ik heb altijd als puber geweten dat mijn steen de tapoaas was en ik weet niet waarom
ze hebben me dat ooit eeens gezegd en heb dat toen geloofd
tja misschien ook mijn voorliefde voor blauw?
liefs hé

Lutje zei

ik ken niet zoveel van stenen en hun werking, maar dit lezen versterkt waarin ik geloof....

kruidje zei

En dan denk ik aan de Brem die jij mij gegeven hebt.. bedankt voor je log
Morgen heb ik het log van de brem ingepland!!

gerdaYD zei

Waar je je kracht aan onttrekt doet er niet toe, lieve assayya, àls je het maar doet!
Ik wens je héél veel innerlijke sterkte toe...
Bedankt voor je wensen, en maak er een fijne dag van hé!

Jasmine zei

Reading your posts is such a nice way to welcome the day x

christiene zei

Wat mooi dit te lezen een heldere uitleg voor deze mooie stenen.
Groetjes Christiene.

griet zei

ik zal aan je denken als ik er zit het schijnt heel mooi te zijn xxxxxknuffffff van mij xxxxxxxxx

Pasula zei

Prachtige beschrijving van de steen die ik ook graag draag!

Morgaine zei

Ze zijn zeker zeer prettig en waar ik vooral om moet grinniken, is dat het ook snel werkt zoals het contact met mijn leraar wat de maansteen dan weer bevordert dat met name mannen ook meer empathie gaan tonen, dat is dus overduidelijk in mijn omgeving, hahahaha

XXX

curieuzeneuzemosterdpot zei

wonderlijk wat 'n kracht er uitgaat van een 'simpele' (??) steen!

fijne avond, assayya!

Jet zei

Wat een goede maar vooral mooie uitleg over de topaas .
Liefs Jet.

Marlou zei

Hai Assaya,

ben even niet langs geweest, maar heb begrepen, dat het gewoeld heeft.
En las, dat je veel steun kreeg van de "webbies"...

Nu dit evenwichtige verhaal over de topaas.

Zo'n energieboost kunnen we allemaal wel gebruiken.

Wat een schitterende steen.
Prachtige kleur.

Ik ga er eens naar op zoek.

Liefs van Marlou

Eric zei

Iets bijgeleerd! Ik kende alleen tappas om te eten :-))
Beste groetjes

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails