maandag 28 december 2009

Heerlijk


De kerst is weer voorbij, de sneeuw is bijna weg, net als de hulstbessen, die een paar weken geleden nog de boom sierden.
Dankzij mijn kerstdraaiboek verliep het hele keukengedoe vlekkeloos.
Al een paar weken tevoren  begonnen met beetje bij beetje in te slaan, geen exorbitante dingen.
Ik kijk altijd mijn ogen uit naar die winkelwagentjes, waar voor honderden euro’s aan etenswaar in ligt.
Mijn menu ligt al tientallen jaren vast.
Ik ben er ooit een keer van afgeweken, maar werd direct erna weer gecorrigeerd door mijn lief en de kids, traditie is traditie.
Zalmcocktail, kippensoep, kalkoen en rollade met wintergroenten zoals spruitjes,witlof in kaas en ham, rodekool, stoofpeertjes en cranberry’s, het schaaltje aardappelen valt te verwaarlozen.
Alleen met het nagerecht mag ik mijn fantasie de vrije loop laten.
Dat was dit jaar een proeverij van chocolade.
Een slagroomsoesje gedompeld in chocolade couverture,een bolletje driechocoladeijs, een schepje chocolademousse, een schep geslagen slagroom met grof geraspte witte chocolade erdoor, en een chocolade truffel,mmmmmm.
Kijk, het zit hem niet in het eten, maar dat, het gezelschap, de gesprekken, de aankleding van de tafel en het huis en vooral het twee maanden oude knuffelkind, dat vredig in haar kribje erbij lag te slapen, zorgden voor een groot gevoel van licht en blijheid.
Vooral ook toen de tweede kerstdag het andere knuffelkind met haar mamma kwamen mee-eten:))

17 opmerkingen:

Lutje zei

Een kerst met de familie, dat is het mooiste wat er bestaat.....

kruidje zei

Jij hebt een heerlijke kerst gehad.. mmm er gaat niets boven gezelligheid

gerdaYD zei

Inderdaad, lieve assyya, het is niet het eten zélf, maar het eten mét dat telt. Het delen van voedsel met allen die je lief zijn, daar gaat het toch allemaal over hé. De liefde, de liefde, de liefde...

Fluitenkruid zei

Heerlijk als je gezin weer compleet en bij elkaar is!

Martine zei

Dat klinkt als een heerlijke, ouderwets gezellige kerst.
XXXm

Morgaine zei

Dat klinkt al net zo super en gewoon als bij ons, net zulke heerlijke dagen gehad alleen zonder het kindje in de kribbe, ooit komt dat wel als de fakkel in de volgende generatie gaat branden :D

XXX

Jet zei

Ja zo hoort het Assayya , gezelligheid dat is het belangrijkste .
Maar het eten leest heel erg lekker , vooral die chocola hihihi.
Liefs Jet.

griet zei

ja dat is het fijne gevoel he ,dan samenzijn met de mensen waar je van houd .
en lekker gegeten las ik ook dus hahahah appasionata was heel mooi ,en ik denk dat als je echt paardenliefhebber bent zoals jij het nog veel mooier is xxxxknuf en nu weer gewoon alles normaal en dat is ook fijn xxxxxxxxx knuf van mij xxxx

fotorantje zei

stop, stop die beschrijving over het dessert :-))daar gaat de lijn

Maar de gezelligheid dat mag nooit stoppen!
blij dat je genoten hebt.

Fijne eindejaarsdagen

Alice zei

Wat fijn dat je zulke fijne dagen hebt gehad. Je menu klinkt overheerlijk :))) vooral het toetje haha. Lekker na genieten nu :). liefs

Roelien zei

Heerlijk kerstmenu en wat een sfeer straalt er van je blog af! Ik kom zeker nog eens terug om te lezen, je schrijft mooie inspirerende dingen.
Hartelijke groet Roelien

Marlou zei

Klinkt allemaal heel heerlijk.
Ik ben aan de boerenkool gegaan.
Mmmmm! Heerlijke...

Liefs van Marlou

Jasmine zei

Thee is nothing better than a hug from a baby or small child. Especially if they are kin x

colourfullflowergirl zei

Wat moet dat gezellig en warm geweest zijn daar bij jullie. Ik had ook niet anders verwacht eigenlijk...en dat toetje...jammie!!!

Rinkje zei

Goedenavond Assyya


Kom nu even bij je binnen wippen want ik ben een weekje afwezig.
Ik wens jou een goed uitende en een mooi begin in het jaar 2010.
bedankt voor al je lieve bezoekjes en je mooie plaatjes
en je lieve reactie`s.
En hoop je weer te zien in het jaar 2010.
Een lieve groet van Rinkje.

curieuzeneuzemosterdpot zei

het eten is inderdaad bijzaak, het gezelschap is alles! :-))

heerlijk om lezen dat jij een warme kerst achter de rug hebt!
traditiegetrouw! :-))

marielle zei

via roelien (beukenootjes) kwam ik op jouw weblog en hier kom ik ook weer andere bekenden tegen :) ik heb het op dit tijdstip even vluchtig doorgelezen, maar ik weet nu al dat dat niet bij vluchtig blijft. ik ben nu dus een volger :) en kwam alvast even hallo zeggen
een hartelijke groet, marielle

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails