woensdag 30 december 2009

De rhodochrosiet brengt ordening


Schijnbaar willekeurig kies ik soms de steen of stenen, die aan het kettinkje om mijn hals gaan.
Mijn handen dwalen bijna achteloos over de gekleurde kristallen, tot ze stoppen bij de steen,die ik op dat moment nodig heb.
Net als twee jaar geleden om deze tijd draag ik weer de rhodochrosiet.
Op dit moment is alles even rustig hier, en schijnbaar weer in evenwicht, maar hoe lang en tegen welke prijs .
Dubbele gevoelens, waarbij bezorgdheid en de waakzaamheid, jezelf helemaal niet helemaal, ter wille van de lieve vrede, weg te willen geven, elkaar afwisselen
Het gevoel, de boel niet te willen laten escaleren, maar ook geen deurmat willen zijn, waar overheen gelopen mag worden.
Mijn rhodochrosiet is een frambooskleurige steen met lichtrozerode lagen.
De naam komt van rhodon(grieks)=roos en khros(grieks)=kleur.
Door de steen worden gevoelens geordend en geïntegreerd, die soms tegenstrijdig en verwarrend zijn.
Je willen openstellen en toch je onafhankelijkheid bewaren, empathie en geldingsdrang,spontane gevoelens en discipline.
Rhodochrosiet helpt een weg te vinden, waarin al deze gevoelens en eigenschappen ten dienste gaan staan van elkaar, zodat er een gevoel van balans gevonden wordt en tegenstrijdigheden elkaar opheffen.
Het is dus een steen die veel rust, maar ook bescherming geeft.
In een periode dat het eerste vuurwerk weer losbarst, geeft deze roze steen rust, bescherming en houvast.
Een weten, dat het allemaal goed is, zoals het nu gaat:))

18 opmerkingen:

Lutje zei

Ik ken de steen niet maar hij ziet er wel mooi uit, en als hij je rust brengt....

gerdaYD zei

Ik wens je àlle rust van de wereld toe, assayya en hoop inderdaad dat deze steen jou daarbij helpt...

callemie zei

ik geloof zelfs dat ik nog zo een steentje aan een hangertje heb liggen
ik hoop dat je alles rooskleurig ziet hé
liefs

Fluitenkruid zei

Een mooie steen Assayya, ik hoop dat je 'm op een dag niet meer nodig hebt.
fijne dag, Jannet

Morgaine zei

Ook een mooie steen inderdaad en hier lopen wij inmiddels tegen een groot dilemma aan, ik vroeg jou al van de week over de opaal, de vuur, maar het is een iriserende melkachtige opaal die wit lijkt op een donkere achtergrond, wat blauw word bij optillen naar het licht maar tegen het licht in puur oranje kleurt van binnen en heel helder, al dagen, sinds de steen weer thuis is... lol...

Hebben tiener en ik een energie in ons lichaam die ons wakker houd enigzins maar ook overdag een energie ljikt te geven als geen ander. Niet dat we stuiteren maar het slapen .. kan dat nu wel of niet, kan een steen je uit je slaap houden omdat het telkens weer je energie aanvult en daarmee slaap minder nodig is ofzo, hahaha

Ik heb hem op de tv gelegd nu ipv in de slaapkamer en nu heb ik gewoon geslapen maar toch voel ik ondanks de grote heftige spierpijn van zwemmen een energie borrelen steeds en constant, very strange!

XXX

yvette zei

Laat er evenwicht voor je zijn lieverd!
En rust...het gaat allemaal weer voorbij als jij maar jij blijft.

knuf
yvette

Martine zei

Fijn om te lezen dat je je goed voelt.
Ik heb het gevoel dat deze steen ook bij mij past. In het nieuwe jaar komen wij elkaar tegen en dan hoop ik dat je een steen voor mij hebt.
XXXm

Pasula zei

Erg mooi geschreven. Ik heb de steen ook en zo af en toe trekt hij me weer naar zich toe en hang ik hem om. Ik wens je mooie dagen toe Assayya met veel liefde en geluk.

Marlou zei

Een prachtsteen!

ik houd van deze kleur.

Het is een zachte kleur. Vandaar dat deze steen rust geef.

Wat heerlijk dat je er zoveel van weet!

Liefs van Marlou

Roelien zei

Ik sluit me helemaal aan bij Marlou. Wat mooi dat je er zoveel van weet. En wast een mooie rustige kleur. Prachtige steen.

Groet Roelien

kruidje zei

Ik ervaar momenteel ook veel onrust.
Waar zal ik naar toe gaan in de Filipijnen.. OOk ik worstel hierin met de zelfde gevoelens

Jet zei

Hoop dat de steen je een beetje rust brengt Assayya .
Ken de steen niet , maar de uitleg brengt mij er toe om zo'n steen te zoeken !
Wens je vast een mooie jaarwisseling en een heel goed nieuwjaar .
Liefs Jet.

Jasmine zei

Like you I always feel drawn to the stone that I need. For a long it was Sodalie, Carnelion and Tigers Eye, then for a long while it was Turquoise and Lapis Lazuli. Now I mostly wear my silver oak leaf.

klaproos zei

een héél mooie steen assaya,
ik hoop dat hij je de rust brengt die je zoekt,

ik wens jou en je geliefden een heerlijk uiteinde en een zalig nieuw begin,
xxx

Annemarianne zei

Wat herkenbaar zeg , je verwoord wat ik voel .
Ik blijf mijn best doen , maar ik weet dat ik dat te veel doe , en dan blijf je weer niet bij je zelf , heel moeilijk hoor
Het is constant de balanceren.
Lieve groet Annie.

Morgaine zei

OT, ik twijfel heel erg of het wel een opaal is hoor, heb hem al op de foto en zal ergens wel verschijnen op log ook ;-)

Hij doet nog steeds erg krachtig zijn werk, wat het ook is! Optimisme, meligheid, vrolijkheid, en een energie waar je gewoon bijna moe van word ;-)

Ik ben benieuwd en dat jij in Den Haag had rond gelopen voor studie enzo wist ik allang :D

XXX

Imna zei

Dan wens ik je een mooie (rustige) 31ste december Assayya en ik ga ervan uit dat je hem meeneemt het nieuwe jaar in!
Dikke knuffel.

curieuzeneuzemosterdpot zei

tuurlijk is het allemaal goed zoals het is!
't kan zelfs niet beter!

dat kunnen of willen zien is de sleutel tot alle geluk! :-))

fijne jaarwisseling, assayya!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails