vrijdag 4 december 2009

De koele zachtheid van de maansteen



De tijd van het blijde verwachten is voorbij en in de wieg ligt je eerstgeborene.
Ik denk, dat veel vrouwen weten, waar ik over praat.
De onzekerheid, doe ik het wel goed, ben ik wel een goede moeder.
Je eigen kwetsbaarheid komt tot uiting door dit kleine wezen, dat zozeer van jou afhankelijk is.
Je ziet overal muizenissen en even is je nieuwe status van jonge moeder heel beangstigend en bedreigend.
Maansteen biedt hier haar koele helpende hand.
Vol rustige vrouwelijke energie brengt ze de jonge moeder naar het oer-oud weten, dat het goed is, zoals ze het doet.
Natuurlijk mag ze fouten maken, geen moeder is perfect
Dat ze mag luisteren naar haar intuïtie, dat zich nu steeds sterker zal ontwikkelen.
Maansteen herstelt natuurlijke ritmes en brengt je weer in contact met je innerlijke zelf
Ook brengt hij het hormonaal evenwicht weer in balans. Het verschijnsel babyblues zal zich verzachten.
Maansteen maakt de overgang van het godinnen-stadium van meisje naar vrouw makkelijker.
Ook voor wie niet zwanger (geweest) is, is de maansteen een waardevolle steen.
Hij brengt namelijk onbewuste emoties aan de oppervlakte, niet om je gevoelsleven overhoop te gooien, maar om je er rustig naar te laten kijken.
Je mag hierbij verwerken en loslaten.
Hierbij mogen best de tranen stromen.
Maansteen helpt wel, net als de koele zachte maan die aan de hemel staat, om haast van een afstand alle emoties te aanschouwen en te verwerken.
Ze zal ook de verharde vrouw zachter, ontvankelijker maken en kan ook de man in contact brengen met zijn vrouwelijke kanten.
Door zijn invloed op de voortplantingsorganen kan de maansteen soms ook een langverwachte kinderwens vervullen.
Net als de maan zelf geeft de maansteen aan dat alles zijn tijd heeft,dat stress of haast niets brengt en dat alle dingen gebeuren zoals in hun loop ligt:))

15 opmerkingen:

Lutje zei

ik vindt juist dat die veel kracht heeft ...maar die kracht van de koele zachtheid staat me wel aan...

kruidje zei

liefde en beweging.. een kind op je levenspad zorgt dat je zelf ook de ontwikkeling in kan en zekerder kan worden.. wat is niet mooier

gerdaYD zei

Had ik maar een maansteen gehad toen ik met het opvoeden van zoonlief bezig was...
*wink, big smile*
Dankewel Assayyalief, voor dit informatief log!

Marlou zei

Ik heb een mooie maansteen als hanger.
Door jouw mooie, heldere verhaal zoek ik 'm op.
En ga 'm weer een tijdje dragen.




Spreuk van vandaag:

Een dag waarin we niets voor een ander hebben betekend, is een verloren dag.

Pappa Vidyaakar

Groetjes van Marlou


~

Fluitenkruid zei

Ik heb het bij mijn zusje gezien, die was ondanks dat ze werkt met kinderen best onzeker bij haar eigen kleintjes.

klaproos zei

mijn moeder had 10 kinderen...
wat zal er door haar heengegaan zijn........

knap hé. moeder worden en moeder zijn....

elke moeder zou een standbeeld moeten krijgen hé,

xxx

Morgaine zei

Ik ben en blijf blij met mijn collier wat de maansteen draagt natuurlijk, maar zelfs in de verpakking merkte ik haar werking al, nu heb ik mij gelukzalige gevoel van de afgelopen dagen erin gevangen, hmmmmmmm :-))

XXX

Martine zei

Mijn maansteen ligt op mijn altaartje maar misschien zou ik hem eens moeten dragen.
Alhoewel ik mezelf de laatste tijd zachter en verdraagzamer vind.
(Niemand spreekt me tegen?)
XXXm

Alice zei

Volgens mij heb ik deze steen destijds besteld en gedragen. Ik zou hem nu weer moeten zoeken. Ik wist niet dat hij ook tijdens en na de zwangerschap kon helpen :) Dat is fijn voor mij om te weten. Als het volle maan is en het is niet bewolkt, dan geniet ik intens van de maan. Ik heb altijd het gevoel dat de maan mij zuivert. Weet helemaal niet of dat kan, maar zo voelt dat.
Fijn weekend Assayya, fijne sinterklaas ook :)
liefs, Alice

assyma zei

verschrikkelijk, bij mij duurde die babyblues zeker langer dan een jaar.
het heeft inderdaad te maken met de innerlijke dwang om het allemaal zo perfect mogelijk te doen.
het krijgen van kinderen is dan ook de ultieme confrontatie met jezelf.

Christiene zei

Wat een bijzondere uitleg bij deze maansteen.

Groetjes Christiene.

Pasula zei

Prachtig stukje. Ik heb ringen en kettingen van maansteen gewoon omdat ik 'm zo mooi vind.

ria39 zei

Moeders, wie zou er zonder kunnen,
en helaas;

het kan niet anders voor sommige achtergelate kinderen, weeskinderen, het gaat mij zo aan het hart.

een lieve groet,
ria

Jasmine zei

Wishing you peace xx

Houtjetouwtje zei

Maansteen, prachtige steen. Ik heb er een in een hanger. Maar zou er ook graag een los voor in mijn broekzak willen (alleen heb ik die tot nu toe nog nergens gevonden). Kinderwens, we moeten geduld hebben... Ik kan alleen maar hopen dat mijn steen ons een keer gaat helpen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails