zaterdag 14 november 2009

Spelen met water en kleuren



Terwijl buiten de regen onophoudelijk omlaag komt, ben ik ook binnen met water bezig.
Op mijn tekenboard heb ik een groot vel vochtig aquarel papier gespannen met tape.
Met een schone natte spons laat ik nog meer water op het gulzige papier druppen.
Op een oud bord liggen kloddertjes aquarelverf en met een dik penseel kies ik een likje verf
 Het vochtige papier laat de kleur meteen een eigen leven leiden.
De transpante kleur breidt zich in het water uit tot het zichzelf in donkere lijnen begrenst.
Meer kleuren doen precies hetzelfde.
Ik heb er zelf geen inbreng in, kies slechts de vlakken en kleuren en kijk in vreugdevolle verwondering naar het speelse spel op het papier:))

22 opmerkingen:

gerdaYD zei

Als dàt spelen is, dan wil ik dit beslist ook wel eens doen... of toch niet: ik kijk liever naar je heerlijke warme kleuren, ze wekken zo'n zomers gevoel bij me op. Dankjewel assayya!
En maak er een fijn weekend van hé!

klaproos zei

heerlijke warme kleuren assaya die bij mij passen merk ik steeds meer,
vroeger zou ik voor blauw gekozen
hebben maar dat houdt me nu tegen :-)
dit is het neusje van de zalm:-)
dank je wel

Morgaine zei

Dit ziet er al prachtig uit, ga jij maar lekker met water knoeien, het voorwerk houdt mij al tegen met waterverf, hahaha dat nat maken en spannen etc ;-)

XXX

christiene zei

Wat mooi spelen met water en verf kijken wat het word.
Ik vind dit heel boeiend om te zien
groetjes Christiene.

Anoniem zei

K ZIE ER ZELFS EEN GEZICHT IN , LEUK HOOR !
LIEFS ANNIE

Fluitenkruid zei

Het resultaat is prachtig, ik vind het net als Morgaine teveel gedoe.
Fijn weekend!

Pasula zei

Bloedmooi Assaya!

Imna zei

Wow Assayya wat prachtig en wat en mooie kleuren. Kan me er alles bij voorstellen dat je hiervan geniet!
Wens je een heel mooi weekend toe in ieder geval.

Lutje zei

Het is heel mooi, lekkere warme kleuren.
Maak er een leuk weekend van :o)

Martine zei

Aquarel............... waterspel.
Geweldig mooi om zo te spelen.
XXXm

Jasmine zei

Assayya I love what you have done here, the colours are so alive. passionate. To look at it, first i thought it was marbling, now i see it is painted. Show me more, I love your art :)

Just Me zei

Ziet er prachtig uit!
Eigenlijk wel mooi hoe je alles vanuit zichzelf laat ontstaan en enkel een handje helpt met de verf en de plek van de geboorte om het zo mooi te zeggen.

Fijn weekend!

Tineke zei

Assayya, ik zie, kijk en bewonder je schrijven en het spelen.. Fijn weekend.

curieuzeneuzemosterdpot zei

wat een warme kleuren heb jij samengevoegd, assayya!!

het lijnenspel is ook zo mooi ..

Marlou zei

Mooi gemaakt...
De warme kleuren zijn echt warme kleuren!

Voor jou een fijne, warme zondag...

Liefs van Marlou

gerdaYD zei

Yet rainbows of colours fill the sky
There is a light in the things that you say
Shining a way from a night into day
And rainbows are colouring the sky (...)
© The Sunday Drivers
En OT: hihi, jouw reactie was rààk!Maak er een kleurig zondagje van assayya!

kruidje zei

Kijk daarom hou ik zo erg van zijdeschilderen.. daar vloeien de kleuren ook zo door elkaar!

Boomwhisperer Ruerd zei

Hey daar breng je me op een idee,
ben net weer begonnen met mandala´s ontwerpen bij het atelier van de GGZ.
Maar nu herinner ik me dat ik jaren terug bij een workshop schilderen uit je emoties ook met een spons schilderde. Enn hele krachtige werken creeerde.
IK hoop dat je veel plezieer hebt met je werken en dat velen ervan mogen genieten!<

Boomvader Ruerd

Alice zei

aquarel is zo'n fijne manier van werken. Je hebt prachtige herfstkleuren erbij gebruikt :). Fijn weekend Assayya !!
liefs,

Lutje zei

Ik kom je een leuke zondag toewensen.

colourfullflowergirl zei

Aquareleren...lang niet gedaan.
Ben op het moment weer met klei bezig, maar ik houd het in mijn achterhoofd...Dit werk van jou is erg mooi geworden.

Sadia Hussain zei

Excellent blend of colors and beautifully painted! I love the flow!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails