zaterdag 28 november 2009

Roze geluksmomenten in een stormachtige week


Het is een leuke rommelige drukke week geweest, passend bij het stormachtige weer.
Twee keer oppassen op het jongste knuffelkind.
Ze weegt nu 4 kilo en ze is zo mooi.
Op de verjaardag avond wilde ze niet slapen en heeft haar papa haar naar beneden gehaald.
Op de schoot van een van de oma’s vielen de oogjes dicht te midden van het geroezemoes.
Mijn wijnfles, hoewel heel lekker, kwam niet leeg, want wat wil je?
Van  de aanblik van dit roze prinsesje alleen al , wordt je toch al dronken van geluk.
Thuis ben ik mijn kasten beneden aan het leeghalen in aanloop op de nieuwe vloerbedekking.
Er zal wat geschoven (lees gesjouwd) moeten worden.
We zetten ook nog even een muur in de fijne structuur.
Even aarzelden we tussen dat en behang, maar structuur is strakker en daarop komen mijn schilderijen beter uit.
Op zolder vond ik nog mooi oud werk en mooi nieuw werk staat al weken op de ezel om afgemaakt te worden.
En ik ben bezig met mijn kerstcadeautjes, die ik dit jaar zelf ga maken.
Op die manier is het veel persoonlijker en wat ook meespeelt, ik heb gewoon geen geld voor dure cadeaus.
Hoe laveren jullie door de Sint-en Kerstcadeaugekte heen?:))

12 opmerkingen:

kruidje zei

wat lijkt me dat heerlijk om met kleindohter bezig te kunnen zijn. Ik had nog langs willen komen.. maar zal jullie niet storen met jullie verbouwing..
Liefs Marja

Fluitenkruid zei

Wat ben je toch bezig Assayya, wat een energie moet je hebben. Maar het zijn allemaal leuke dingen om te doen.
Mijn mantra voor de laatste twee maanden van het jaar is altijd "het wordt vanzelf weer januari". Dat sleept me door de drukte heen :-)
fijn weekend

Morgaine zei

Niet.. ik zie iets als vanzelf en weet dat is voor die en dit is voor die en altijd binnen budget, zo mogelijk zelfs goedkoper...

En zo doe ik het altijd al, zoeken? Heeft zo weinig zin, wel ideetjes in het hoofd maar meestal komt er totaal iets anders uit, omdat ik zie en er staat een naam op dan :D En altijd is het voorhanden dat het er komen kan voor die persoon ;-)

En ja, het kan natuurlijk ook zelf gemaakt zijn :D

XXX

christiene zei

heerlijke he alleen al het kijken naar zo,n klein mensje nog mooier dat het je eigen kleindochter is.
Groetjes Christiene.

Martine zei

Dure cadeau's ?
Die worden door andere omas gekocht, ik houd het bij zelfgemaakte. Zo heb ik dubbel plezier, bij het maken en later bij het zien van die kinderoogjes.
XXXm

klaproos zei

heerlijk dat dronken zijn van geluk bij het kijken naar je kleinkind:-)
dat is nou wat je noemt genieten assaya:-)
nee ik heb geen drukte aan mijn kop...
ik doe niet aan beide:-)

xxx

Alice zei

Wij doen niet aan cadeaus met kerst, tenminste aan niks duurs. De jaren hiervoor had iedereen in onze familie een laag budget, daarom deden we een dobbelspelletje met het doorgeven van kadootjes (pp 2x5 euro). Het schijnt een sinterklaaspel te zijn, wij doen het met kerst. Zeer hilarisch (als je overblijft met een herenboxershort oid) en erg gezellig. Met Sinterklaas doen we lootjestrekken met surprises en gedichten. Het gaat ons om het samenzijn en de LOL :).
1 vd kerstdagen ben ik dus bij de familie, de andere ws in het bos met de honden :)))))
fijn weekend !!!
liefs, Alice

Lutje zei

ik maak zelf ook cadeautjes en vooral mijn kaartjes, ik heb al een ontwerp, maar nu nog het juiste papier, ik kan daar zo in opgaan....
en als ik wat koop is het altijd iets nuttig!

Jasmine zei

4lbs. That is so tiny. Was your grand daughter premature? I hope she is very well and thriving x

I'm with you on the home made presents idea. During this credit crunch it feels unsavoury to line the pockets of the highstreets and fatcat bankers. Home made with love is best.

gerdaYD zei

Dronken van geluk worden door het kijken naar je kleinkind... meid, dat heb je mooi verwoord, en het is nog waar ook!
En zelfgemaakte kadokes? JA! Ik hou ervan die te krijgen, alleen weet je niet of het bij de anderen ook zo is als je ze geeft... Hopen van wel hé assayya?

merel zei

je bent wel een bezig bijtje .... sint is hier passé nu de kinderen groot zijn en kerstmis duurt nog wel even, gebeurt bij mij altijd op het laatste moment

Lutje zei

Ik wens je een fijne week

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails