vrijdag 13 november 2009

Peace Lily geeft de zuiverheid terug


Vandaag heeft ze de sleutel gekregen van haar nieuwe thuis.
Mijn achterbuuf.
Bijna twee jaar geleden gooide ze in de nieuwjaarsnacht mijn raam in met een vlinderbom.
Ik ben daarom, terecht, ook echt heel boos op haar geweest.
Een tijdje.
Maar het ging ook niet goed met haar, te veel drank, te veel randgroepjongeren, die langskwamen, te veel privé moeilijkheden, een slechte gezondheid.
Ik zag zo veel bij haar, ook dat, wat de buitenwereld niet zag.
Jij ziet dingen, weet dingen van mij en de kinderen, die je niet kunt weten, zei ze wel eens.
Ik kon haar, beetje bij beetje,  helpen, meer bij zichzelf te komen.
Haar ook steunen in haar besluit haar eigen weg te kiezen, sterker te worden, niet te blijven in een relatie, die haar en de kinderen stuk maakt
Dit weekend zal ze voorgoed dit dorp verlaten, waar ze zoveel verdriet heeft gekend.
Voor haar nieuwe huisje heb ik een Spathiphyllum of lepelplant gekocht.
Ik vind zelf de Engelse naam het mooist: Peace Lily.
De plant heeft luchtzuiverende eigenschappen en is een tijd geleden uitgeroepen tot beste kantoorplant, omdat hij in drukke ruimtes, waar ook veel met de straling van computers en telefoons gewerkt wordt, de lucht zuivert.
In mijn overtuiging werkt dit ook op het energetische vlak en zal de Peace Lily, beetje bij beetje rust in het leven van deze vrouw en haar kindjes brengen:))

13 opmerkingen:

gerdaYD zei

Lieve Assayya, dit logje heeft me diep geraakt... wat ben jij toch een supermooi mens!

Morgaine zei

Wat fijn dat ze zo krachtig is geworden met jou hulp onder andere, altijd fijn te weten als iemand weer verder kan in vrede en liefde, kracht en licht.

De plant, jaaaa heb er ook drie staan, rara twee OP de pc kast, eentje in de open kast naast de tv, er net boven ik wil er meer hebben eigenlijk ;-) In de slaapkamer ook 2 bijv. :D

XXX

Lutje zei

ik ben er effe stil van...ik vindt dat prachtig van je!

kruidje zei

Dat niet alleen.. maar het zuivert hierin ook de mannelijke energie die haar heeft belaagd.. de bloem verteld het me!

Fluitenkruid zei

Wat mooi, ze zal nog vaak aan je terugdenken en ik hoop dat ze heel gelukkig wordt op haar nieuwe plekje.

klaproos zei

wat mooi van jou assaya, en wat lief, alleen als je zoveel liefde kunt geven moet je een groot hart hebben,
ik heb erg veel waardering voor je aktie, die ligt me wel :-)

xxx

christiene zei

Het zijn soms de kleine dingen dingen die het doen
maar jij doet het ook Assayya.
De helpende hand en ook een mooie plant.
Christiene.

Alice zei

Wat een mooi gebaar Assayya !! Ik hoop dat je achterbuurvrouw een goede tijd tegemoet gaat.
De plant die je noemt staat hier in de ruimte vd pc. Het enige is ... dat hij sinds een maand of 2 geen enkele bloem meer 'maakt'. De meeste planten overleven mij niet, deze wel maar geen bloemen meer dus :(. Heel jammer want ik vind hem zo mooi.

fijn weekend en liefs

Alice

Tammie Lee zei

This sounds like a hard situation. Though I can google translate did not do a great job this time. The flowers are a lovely idea. I had no idea this flower helps to purify the air. I believe it is also called an anthurium. So lovely.

Martine zei

Jij vredebrengster!
XXXm

curieuzeneuzemosterdpot zei

ik hoop dat dit plantje vrede en rust mag brengen.

fijn weekend, assayya!

Pasula zei

Al eerder las ik dit stukje maar wist niet zo goed hoe te reageren. Je bent te lief Assaya, ze had jou wat moeten geven toen ze vertrok voor al het leed...

Mieke zei

Prachtig!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails