maandag 9 november 2009

Pauwen en rozen


Wat maak je het mooi, zegt mijn lief, als ik in het kipje de eerste gordijntjes heb opgehangen.
Bij het zolder opruimen kwam ik een grote plasticzak tegen vol witte gehaakte gordijntjes.
Eigen huisvlijt van bijna dertig jaar geleden.
En zo helemaal passend mijn kip uit diezelfde tijd.
De saaie roze met grijze gordijnen maken plaats voor wit katoen met ingehaakte pauw- en rozenmotieven.
Voor het raam in de deur maakt het halfvergane stuk vitrage plaats voor iets met ingehaakte theeketels, kan het uitnodigender.
Een tweede zak op zolder bevat meters groene gemêleerde handweefstof, waar ik deze week de overgordijntjes van ga maken.
En ondertussen spinnen zich in mijn hoofd nog steeds de draden van het verhaal, het boek.
Heb ik nog meer dan honderd vragen en komen heel langzaam een voor een de antwoorden.
Ontwikkelt zich beetje bij beetje het frame van het boek.
Het wordt nu te koud om in de caravan te schrijven.
Binnenkort als de zolder leeg is, heb ik daar een rustige warme plek om te werken:))

16 opmerkingen:

callemie zei

schatten op zolder dus
wat ga je hiervan genieten
dat eigen plekje van jou boven op zolder
fijne dag nog
liefs

Morgaine zei

Als het gaat spinnen in je hoofd dan moet je juist de dingen even opschrijven, voor je het weet ben je een halve draad kwijt, dat zou zo zonde zijn ;-)

Het hangt in de lucht denk ik, ineens had ik ook zo'n zin om weer eens ouderwets iets te schrijven, zoals in het begin..... hmmmm heerlijk!

XXX

christiene zei

Wat goed dat je dat bewaard hebt leuk dat je dat kunt gebruiken voor je schrijf huisje.misschien dat je het nog eens laat zien.

Fluitenkruid zei

Ach wat leuk dat je die oude zelfgemaakte gordijnen weer gevonden hebt en dat ze ook nog eens heel mooi staan in het kipje.
Een warme zolder in de winter en als het buiten weer gaat kriebelen lekker schrijven in de caravan; dat moet een mooi boek worden.

klaproos zei

wat leuk assaya die gordijntje een beetje nostagie hé,
:-)) schrijf lekker binnen en vat geen kou hoor,
xxx

Martine zei

Wat klinkt dat gezellig, je beschrijving hoe je het kipje aankleedt.
Ik ben heel benieuwd naar je boek.
XXXm

merel zei

fijn hé, zo'n plekje voor jou alleen

Pasula zei

Gewoon lekker bezig dus, good for you! :D

Marlou zei

Hee, grappig, bij mij is het op het ogenblik helemaal haak en breitijd.
Ik heb er al heel wat uurtjes inzitten...

Goed dat je het allemaal bewaard hebt!

Veel inspiratie!

En liefs van Marlou

beuzeblaadje zei

Wie wat bewaart die heeft wat!
Als ik hier naar de zolder zou gaan zou ik hetzelfde vinden Assayya! Ook ik heb jaaaaaaaren geleden alles aan elkaar gehaakt!
Ontelbare kleedjes en alle mogelijke gordijntjes! Leuk dat ze bij jou al een tweede kans krijgen!!

Groetjesss,
beuzeblaadje

Rinkje zei

Goedenavond Assayya.

Kom even bij je langs ik heb een hele fijne dag gehad en me wel vermaakt visite heb ik niet gehad want ik was heerlijk samen weg met Hans en dat bevalt me best.
bedankt voor je lieve reactie.
Wens je alvast voor morgen een hele fijne dinsdag toe.

Knff van Rinkje

curieuzeneuzemosterdpot zei

nu maak jij mij toch heel curieusss naar die gehaakte gordijntjes? :-))

ik zou kip graag in haar nieuw kleedje zien? :-))

Lutje zei

het lijkt me heerlijk op jou zolder rond te snuffelen...

gerdaYD zei

Zit mijn haar goed, ik moet op!
Deze rasartiest die gaat het hier gigantisch maken
Succes verzekerd en nooit een flop
Van deze vrouw zal ieder in vervoering raken
Zo staat het tenminste in mijn folder (...)
© Amazing Stroopwafels

SUCCES meid!

kruidje zei

Het ziet er schitterend uit.. juist jouw plekje.. mooi om dat te mogen creeeren

Jasmine zei

i hope you show us the curtains you make x

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails