donderdag 5 november 2009

Met liefs van de magnesiet



Met liefs, zet ik vaak onder mijn brieven, of ik zend samen met mijn licht en kracht, alle liefde die ik geven kan.
Maar wat, als jij zo door het leven geslagen bent, dat je al je eigenwaarde kwijt bent, als je zoveel pijn hebt geleden, dat je denkt, dat je het niet waard bent om van gehouden te worden.
Als jij zelfs niet van jezelf kunt houden, omdat je niet meer weet hoe dat moet.
Als jij met diezelfde gevoelens ook kritisch tegenover de ander staat.
Dan slaat al mijn liefde stuk op de muur, die je om je heen gebouwd hebt, dan komen al mijn goedbedoelde woorden in de prullenbak van jouw verstand.
In mijn stenenkast ligt een heel onaanzienlijke steen, een bolletje uitgekauwde kauwgum noemde iemand hem laatst.
Grauwwit bobbelig, ik denk, dat het tussen de schitteringen van amethist, robijn, celestien en bergkristal, de laatste steen zou zijn, die iemand voor zichzelf zou uitkiezen.
En toch, als je deze steen in je handen neemt en heel goed naar hem luistert, komt er een diepe vrede in jezelf, kun je makkelijker bij je eigen kern komen en daar waar de bloem van de hartchakra zich langzaam opent, vind je de liefde voor jezelf weer terug.
Magnesiet laat je zachter worden.
Je kunt naar jezelf of naar anderen kijken,zonder te oordelen of te willen veranderen.
Daardoor kun je bewuste , maar vooral onbewuste gevoelens en verlangens beter onderkennen en het waarom ervan begrijpen.
Je zou kunnen zeggen, dat magnesiet je energetisch zuivert.
Terwijl hij ook op lichamelijk gebied actief is en oa de vetstofwisseling stimuleert, echt een steen voor mensen , die willen afvallen.
Geef jezelf vandaag de liefde van de magnesiet:))

12 opmerkingen:

christiene zei

de kleinste en misschien niet de mooiste.maar doet wel mooi werk.
Christiene.

Alice zei

goedemorgen Assayya,
wat een mooie steen is deze eigenlijk, ik wist niet dat deze zulke mooie dingen teweeg brengt.
Ik wens je een fijne liefdevolle dag.
liefs, Alice

Fluitenkruid zei

En dat wondersteentje hangt al jaren gewoon in de winkel waar ik werk.
Ga er morgen toch eens beter naar kijken en er wellicht eentje aanschaffen.
Ik heb al veel geleerd maar kan best een hulpmiddeltje gebruiken.
fijne dag x

merel zei

wat een steen kan doen ...

curieuzeneuzemosterdpot zei

hij ziet er inderdaad niet uit, maar .. schoonheid zit vanbinnen.
dat telt duidelijk ook voor stenen! :-))

warme avond, assayya!

Morgaine zei

Prachtig maar ik hou het maar even bij de Barnsteen, staat al op breken, van mijn lerares weet ik nog een maand of 2/3 dan is deze op en tijd voor een nieuwe, en de Azuriet roept mij, die heb ik wel niet, maar iets zegt mij dat ik deze binnenkort tegen zal komen ergens...

XXX

klaproos zei

ik zou hem willen weggeven assaya,
aan iemand die het erg moeilijk vind dat mensen houden van die mens??

misschien kan deze steen de muur kapot krijgen ...

Jasmine zei

i could do with a stone like that :)

Lutje zei

ik voel me happy, ik denk dat hier erens zo'n steen onder het huis ligt :o)

Lutje zei

ergens

kruidje zei

Ik heb er een schedeltje van gezien en het verbaasde me dat het je gewoon in je kracht wilde brengen..
Of je dichter bij kon komen.. Nee echt niet, maar het putten uit je eigen kracht daar was die een kanjer in!! Het verbind zich niet zomaar met mensen en wil ook geen energie ontvangen, alleen maar bewust maken dat je het zelf kan!!

gerdaYD zei

Kunnen stenen zomaar iets vertellen?
Kan een huis gaan leven op den duur?
Met mysteries onze geest gaan kwellen?
Ons betrekken in een avontuur?
Ja dat kan geloof me maar
ik weet heus wat ik zeg
't Is het Huis Anubis
Kom maar mee, ik wijs de weg (...)
© Het Huis Anubis
... en jij weet dat hé, assayya?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails