vrijdag 6 november 2009

Het buitengewone in het gewone


sushi in fimo polymer clay schaal 1:12

Ondertussen gaat het opruimen van de zolder gewoon door en kom ik elke dag verloren schatten tegen of zooi , die regelrecht de container in gaat.
Er zit systeem in mijn sorteren.
Via 5 dozen: to keep, to give away, to sell, trash en not my stuff, is alles wat ik vind, vrij makkelijk een plek te geven.
Mijn laminaatvloer mag nog even wachten.
Mijn af en toe flink verwarde Prince vergeet vaker, dat uitlaatmomenten buiten gebeuren, dus er gaat, zolang hij er nog is, vinyl op de vloer, dat is beter schoon te houden.
Dierenliefde vraagt soms kleine offers.
Op het blog van Tineke zag ik laatst een droom van een gehaakte shawl.
Ze had het patroon erbij geschreven, het haakt lekker snel weg en het resultaat ligt nu al klaar in zachtblauw en roomwit met alleen nog de draadjes, die afgewerkt moeten worden.
Pasula en Morgaine inspireerden me tot het maken van sushi, vreselijk plakkende kleefrijst, lekker met zalm en komkommer en krab en avocado, Japanse sojasaus, wasabi(oei, wat scherp) en gember.
Zo lekker was het, dat het op was, voor ik foto’s kon maken.
Daarom maar een fotootje van de sushi, die ik in schaal 1:12 ooit voor een poppenhuiswissel( swap) naar de VS maakte.
Als het dit weekend droog blijft, gaan de voorjaarsbolletjes de grond in
Ik wens jullie daarom een mooi,droog weekend:))

16 opmerkingen:

Martine zei

Daar zou ik nu best mijn tanden in willen zetten.
Heel fijn weekend voor jou ook.
XXXm

Pasula zei

Hee wat leuk dat je sushi maakte! Ik heb nu ook een zelfmaak pakket gekocht, binnenkort eens uittesten, misschien wel met foto's erbij haha.

Morgaine zei

Uh mag ik bedanken voor de eer? At least I'VE TRIED! hahahaha

Het was een super ervaring die ik in elk geval voor eeuwig zal koesteren, dat weet ik wel :D

XXX

(en altijd fijn om een inspiratie te zijn zo nu en dan ;-))

Alice zei

Haha poppenkast-sushi !! Het ziet er zo echt uit, dat ik het niet uit mezelf had geraden. Maar wat tof dat je dat zelf kan maken sushi. Ik houd niet zo van vis, dus ben bang dat het hier niet in huis komt.
Sterkte met verder opruimen !!!!!
liefs,

Marlou zei

Die sjaal ga ik zo even bekijken!
Lijkt me heerlijk om als het wat kouder wordt lekker te haken...

Een fijn weekeinde van Marlou

klaproos zei

mmmmmmmmmmmm
dat zier er héél erg smakelijk uit, * hap*

oeps...
sorry :-)

mmmmm wat lekker:-)

curieuzeneuzemosterdpot zei

jammer dat het allemaal al op is, maar .. heel begrijpelijk want 't ziet er overheerlijk uit! :-))

maak jij dat ook van je weekend, assayya? ;-)

gerdaYD zei

Dierenliefde vraagt inderdaad soms kleine offers, maar je krijgt daarvoor zoveel genegenheid in de plaats hé assayya...
Je hebt gelijk hoor, en vinyl is best ook mooi!
Net zoals jouw foto dat is, en ik hoop dat het je goed heeft gesmaakt! Mag ik ook eens bij jou komen eten?
*wink, big smile*
Maak er een fijn weekend van, zo lekker onder je zelfgebreide sjaal!

Lutje zei

ik weet niet hoe het komt maar als ik hier kom lezen krijg ik ook zin om te koken :o)

yvette zei

dag lieffie.....mag ik de giveaway doos...hihi nee hoor ik koester je mooie steen!
nu op weg naar de sjaal....

kuskus
yvette

kruidje zei

Ik hoop dat ze je ook geinspireerd hebben tot andere dingen.. lol
Die sjaal gaat jou zeker passen!

Rinkje zei

Goedenavond Assayya

Zo even bij op je blog .
Was al een tijdje niet geweest.
heb het gewoon onwijs druk.
Maar nu maak ik toch even tijd vrij hoor Ziet er allemaal goed uit hoor.
en opruimen zijn wij ook druk mee bezig.
Want een mens bewaard een hele hoop.
Ik wens je een heel fijn en gezelig weekemd toe.
knff van Rinkje.

gerdaYD zei

Goede morgen lieve assayya! Lekker geslapen? Klaar voor alweer een leuke dag?
Merciekes voor je poging het enigma op te lossen, je was er heel dichtbij... *wink, big smile*
Ik wens je voor vandaag een doos vol geluk, mét een gouden strikje errond!

callemie zei

ja zou ik ook beter eens doen want je zit maar te sparen voor wie voor wat?
en die sushi's mmmm
merciekes voor je medeleven

christiene zei

Toch mooi dat we nog even mee mogen genieten.Het ziet er heerlijk uit.
fijne zondag.
Christiene.

Imna zei

en volgens mij zitten de bollen in de grond :-)!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails