donderdag 19 november 2009

Goudsteen verwarmt me


Gistermorgen nam ik voor een meditatie uit mijn kristalkast de goudsteen.
Een vossenrode steen met goudkleurige spikkels.
Terwijl ik contact maakte voelde ik een weldadige warmte door mijn lijf stromen en meer ruimte en openheid in mijn luchtwegen komen.
De meditatie gaf me een intens gevoel van tevredenheid, het helemaal ok zijn van het moment.
Dat gevoel bleef, ook toen mijn lief later op de ochtend de combiketel ontregelde met een ongelukkige actie en het huis langzaam koud werd.
Ik heb overal windlichtjes aangestoken, het petroleumstel laten branden met een pan bouillon.
Er zijn potten thee doorgegaan tot een deskundige buurman 's avonds constateerde, dat mijn lief een slangetje verkeerd had aangesloten.
Goudsteen had me zonder stress door de dag heen geholpen.
De steen is in de 16e eeuw gemaakt door monniken, die goud wilden maken.
Door een smelting van mineralen ontstond deze steen in vossenrood of donker blauwpaars met goudkleurige spikkels.
Hoewel niet uit de aarde gewonnen, heeft hij toch heel krachtige genezende eigenschappen.
De aanwezigheid van koper zorgt voor een goede aarding en doorstroming van energie en is daarmee goed voor de spieren en botten, ook voor de gewrichten.
Hij heeft een sterke werking op de longen en luchtwegen, helpt bij benauwdheid ook, bij decompensatie van het hart.
Op mentaal/emotioneel vlak brengt hij een onbalans weer tot rust.
De doorstroming zorgt ook dat de chakra’s hun balans weervinden.
Voor mijn gevoel helpt de goudsteen ook bij een lichte herfst dip, omdat hij de zonnewarmte in zich draagt:))

14 opmerkingen:

Pasula zei

Ik vind het ook een heel prettige steen, ik heb de paarse variant.

Lutje zei

Ik ken niets van stenen, maar als het je warmte en kracht geeft vindt ik dat wel intressant

gerdaYD zei

Ik vind persoonlijk elk middel goed om gelukkig te worden, assayya. Iedereen vult dat voor zichzelf in. Jammer genoeg vindt niet iedereen de weg naar zijn/haar gemoedsrust... Jij blijkbaar wel, gelukkig!

Fluitenkruid zei

Mooi hoe jij toch altijd rustig en inventief blijft tot het opgelost is.

Marlou zei

Wat een prachtsteen...

Ik had er nooit van gehoord en ik ken wel iemand, die er heel veel baat bij zal hebben.

Die krijgt ze van mij voor haar verjaardag.

Fijne tip van een prachtmens...
Liefs van Marlou

.

kruidje zei

Koper geleid water ook!!
Ik heb hier een steen in huis en het activeert me.. de koperdeeltjes maken me blij van binnen

Morgaine zei

Dat lijkt me een heerlijke steen, die kom ik als het nodig is dan weer vanzelf tegen net als afgelopen zondag ik ineens zomaar weer een mooi stuk labradoriet vond, de helft gepolijst, de andere helft puur, zo prachtig, sprong zowat van de tafel af van de kraam ;-) (gewoon een braderie hier in het WC).

De goudlabradoriet zou ik nu weleens willen aanschouwen, die lijkt met ook prachtig, dit had de man trouwens niet liggen, maar goed... hij had meer niet staan, zoals de maansteen had hij niet bij zich, hahaha

Voor een gewone braderie neemt hij alleen de meest 'gewone' meer bekende stenen mee, amethyst natuurlijk, wat blauw/groen agaat puur, rozekwarts en wat zwavel ook voor iets aparts...

XXX

christiene zei

een prachtige steen
en wat fijn dat het probleem is opgelost.want binnen kun je de warmte wel gebruiken.

Harnett-Hargrove zei

You have such a wonderful knowledge of stone... and story telling. Thanks. -Jayne

curieuzeneuzemosterdpot zei

de zonnewarmte verpakt in een schijfje?? :-))

hoe mooi ..

colourfullflowergirl zei

O jee...en het was gisteren guur buiten, en als je verwarming er dan mee op houdt...misschien moest het zo wezen dat je net die steen uitkoos die dag?

Martine zei

Als ik de beschrijving van je goudsteen lees denk ik dat ik die wel zou willen omarmen.
XXXm

fotorantje zei

interessant die stenen
heb er zelf ook maar heb mij er nooit echt kunnen in verdiepen over de werking
de goudsteen kende ik niet

文章 zei

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails