vrijdag 27 november 2009

De duif,de boodschapper van vrede


De akker op de es bij onze stallen zijn weer kaal.
Er staan nog wat maistoppels en de zwarte grond verbergt het ingezaaide winterkoren.
Tientallen groepen duiven zie ik, die ongevraagd hun graantjes meepikken.
Ze vliegen in een wolk op als ik langsloop, maar landen net zo makkelijk weer om verder te eten.
Tegen de avond zoeken ze de hoge eiken rond de stallen op en vullen de lucht met hun zacht melancholiek roekoeren.
Nog lang, nadat de andere vogels zich al in diepe rust gehuld hebben, is hun geroep te horen.
Luisteren hiernaar geeft een diep gevoel van rust en vrede na een enerverende dag.
Niet voor niets is de duif de brenger van vrede.
Het zachte paars op de halsveren van de duif heeft dezelfde kleur als mijn favoriete amethistkristal, een steen ,die ook rust geeft in stressvolle tijden, ook verbonden is met de zachte overgang naar de nacht.
Krachtdier duif leert ons, dat hoe moeilijk het proces op dat moment ook is in ons leven, hoe zwaar de omstandigheden soms ook, dat rust en vrede in de een of andere vorm altijd binnen ons bereik ligt:))

11 opmerkingen:

Lutje zei

Dat is een mooie beschrijving, je kan dat wel goed, je bekijkt alles veel beter dan mij! Mooi om te lezen.

gerdaYD zei

Koekoeroekoekoe, kleine witte duif
Koekoeroekoekoe, kleine witte duif
Koekoeroekoekoe, kleine witte duif
Breng vrede

Kom, kleine witte duif, breng ons in de toekomst vrede en geluk
Want, kleine witte duif, geweld dat bracht de hele wereld van z'n stuk
En dat wij, vroeg of laat, leven zonder haat, dat is wat wij willen
Want, door de eeuwen heen blijf jij, kleine witte duif, 't symbool van
vrede

Koekoeroekoekoe, kleine witte duif, paloma
Kleine witte duif, breng vrede
Koekoeroekoekoe, kleine witte duif, paloma
Kleine witte duif, breng vrede

Geef, kleine witte duif, liefde aan de mens en vreugde in ons hart
Dan, kleine witte duif, is er geen verschil meer tussen blank en zwart
Dat is, waar iedereen door de eeuwen heen steeds weer op blijft hopen
Want, liefde en begrip kun je op de wereld ook nergens kopen

Koekoeroekoekoe, kleine witte duif
Koekoeroekoekoe, kleine witte duif
Koekoeroekoekoe, kleine witte duif
Breng vrede...
© Trekvogels

kruidje zei

duifje van vrede is hierdoor wel heel mooi uitgesproken!!

Morgaine zei

De duif brengt u een boodschap, waarschijnlijk eentje van liefde. Liefdesrelaties zullen nu dan ook heel harmonieus zijn, ook de al bestaande. Dit is dan ook een periode waarin iemand u zijn of haar liefde zal verklaren of laten blijken. Er staat u zelfs een romantisch samenzijn, een romantische wandeling of reisje met zijn tweeën te wachten. U zult even opeens heel vindingrijk zijn en dat kan juist nu erg goed van pas komen. Zaken die we in het verleden los hebben gelaten kunnen nu onverwachts bij ons terugkeren.

Zoiets volgens het orakel :-))

XXX

Fluitenkruid zei

Het zijn bijzondere vogels, mijn opa had ze en wij hadden vroeger een witte tortel thuis die regelmatig in de kamer rondvloog. En de turkse tortels zijn zo lief samen, schijnen altijd bij elkaar te blijven.

christiene zei

Wat een mooie vogel
straks als het weer kouder word vliegen ze hier weer af en aan

klaproos zei

Krachtdier duif leert ons, dat hoe moeilijk het proces op dat moment ook is in ons leven, hoe zwaar de omstandigheden soms ook, dat rust en vrede in de een of andere vorm altijd binnen ons bereik ligt:

wat zeg je dat ontzettend moi
rust en vrede in mezelf heb ik wel gevonden, maar ik zoek nog naar een ander soort vrede, maar daar moeten twee mensen voor zijn hé.

wat zegt het dier ree, als krachtdier assaya?

maak er een heel fijn weekend van hé,
xxx

Martine zei

Rust en vrede.
Het heeft een tijdje geduurd maar dat gevoel ken ik nu ook weer.
XXXm

Jet zei

Mooi geschreven , het brengt voor mij mijn jeugd altijd naar boven ...de duif ...iets rust gevends het geroekoe wat ik hoorde als ik mijn bed lag .
Krachtdier duif , mooi !
Liefs Jet.

Tineke zei

Mooi gezegd Assayya,

Ik kom zeker terug om het nog eens te lezen!

curieuzeneuzemosterdpot zei

wat zo'n klein diertje allemaal te vertellen heeft?

hier nestelen elk jaar een koppel tortelduifjes in onze kastanjeboom.
;-))

liefdevol weekend, assayya!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails