zondag 11 oktober 2009

Ik spijbel


Ga jij niet mee, vroeg mijn lief, terwijl hij zijn werktenue verwisseld had voor een andere sweater en broek.
?????
Had ik het vergeten of wilde ik het vergeten;)
Mijn grote schoonfamilie scheelt 20 à 25 jaar met mij.
Dat krijg je als je lief een nakomertje is geweest.
Maar nu wordt dat leeftijdverschil heel erg merkbaar.
Ze zitten nu echt hun tijd uit.
Om deze tijd van het jaar hebben we vier verjaardagen achter elkaar.
Vanmiddag was de vierde(eigenlijk morgen)
En ik had er geen zin in.
Verhalen over ziekte en dood, over mensen , die ik niet ken van heel lang geleden, vooral heel veel en hard praten door elkaar en zonder te luisteren naar elkaar.
Daarom kies ik nu even voor mezelf.
Heerlijk alleen thuis, ik heb een groot doek op mijn schildersezel staan.
De verf en de kwasten liggen ook al klaar.
Nu nog een grote pot thee zetten en chocolade koekjes erbij.
Morgen ga ik de jarige wel feliciteren:))

16 opmerkingen:

klaproos zei

dat mag gerust assaya

ik zou het ook doen denk ik :-)

Fluitenkruid zei

Nou als dit inderdaad de vierde verjaardag is.. dan vind ik het nog knap ;-)
Geniet ze!

Morgaine zei

hahaha jij ook al, ik heb ook weer een houtskool set up staan op doek, ben nu het beroemde staren aan het doen ;-)

XXX

christiene zei

Wat is er nou fijner als een moment voor je zelf.
Goed gedaan daan.
Groetjes Christiene.

Jasmine zei

Assayya, please post a picture of your canvas when finished. I see art in your words, your wisdom your photography. I know it will be beautiful

Pasula zei

En groot gelijk heb je! Dat is ook timemanagement. ;-)

curieuzeneuzemosterdpot zei

ik ben trots op jou, dat jij kiest én opkomt voor jezelf, assayya!

hoe is het doek meegevallen? :-))

gerdaYDa zei

Je hebt beslist gelijk lieve assayya, soms gaat de plicht voor jezelf vóór op die tegenover een ander!
Hopelijk geniet je er héél hard van...

Lutje zei

Groot gelijk heb je, ik hou ook niet zo van die gesprekken....
De jarige geniet vandaag waarschijnlijk meer van je bezoekje nu je goed uitgerust bent :o) (van al dat spijbelen)

kruidje zei

Sosm weet je dat je er bij moet zijn en soms ga je je eigen pad, maar vergeet niet dat jij het verschil kan uitmaken. Dank zij jou kan ook anderen weer op andere gedachten gebracht worden.
Want jij maakt dan een verjaardag zoveel anders

Boomwhisperer Ruerd zei

Hoi Anneke,

Bedankt voor de tip we maken er echt een byzondere oosterse pasta van.
Zal het eens proberen!
En al dat opzitten en pootjes geven mij ook niet gezien.
Goed dat je voor jezelf kiest!

Mogen engelen je koesteren,

Boomfluisteraar Ruerd

Assayya zei

@marja; daarom ben ik naar de andere drie verjaardagen gegaan deze maand.
maar soms moet je niet de pretentie willen hebben, mensen te willen veranderen.
maar ze te respecteren zoals ze zijn, net zoals jezelf respect verwacht om jezelf te mogen zijn:))

Tineke zei

Hi Assayya, ik denk dat we je allemaal groot gelijk geven. Zulke verjaardagen voegen niks toe aan je leven...Is je schilderij mooi geworden?

merel zei

moet ook eens kunnen ...

boeddha1958 zei

Ja kan het me voorstellen dat je dan even tijd voor jezelf wilt.
Is het gelukt met schilderen?

Fijne dag verder!

Liefs loes

callemie zei

ach ja doe jij maar gerust een spijbeldagje
ik zou dit ok wel nu verkiezen
je hebt tijd genoeg nadien hé
liefs
OT ja onmogelijke liefde maar toch mogelijk hihihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails