vrijdag 16 oktober 2009

Een vachtje vol vriendelijkheid.

Dag  lieve Dikkie Dik

Lieverd, elf jaar geleden werd je geboren op dierendag, de eerste pup van Lysah.
4 oktober was ook altijd jouw feestje, verder was elke dag dierendag.
Mijn zoon , jouw baasje was meteen verliefd op, zelfs al ben je om praktische overwegingen altijd hier gebleven, jullie band was zo speciaal.
Bijna tot het laatst altijd een beetje jonge hond gebleven, spelen met de bal,hard rennen door de struiken in het bos, keihard op mijn buik springen als ik op bank lag, een lekkerbek, boordevol trouw en goedigheid.
Om vijf uur gistermiddag stopte jouw hart met kloppen.
Er was te veel mis in je lijfje.
Je was de laatste tijd wat magerder geworden en je werd stijver in de achterpoten.
Wat niet zichtbaar was, was de ziekte, die zich in je lijf voltrok in heel korte tijd.
Een agressieve vorm van lymfeklierkanker.
Ineens wilde je niet meer eten.
Eergisteravond begon je over te geven, hield je niets meer binnen, gister ook geen water meer.
Wist ik het al, want de Reiki, die ik je gaf, was niet om te helen, maar om het overgaan makkelijker te maken.
Maakten de andere honden zich ieder op hun eigen manier zorgen.
Prince, die aldoor bij jouw mand ging kijken, Lysah, die met vragende ogen bij me kwam: doe iets!!., Dommel, ons egotrippertje, die druk om aandacht vroeg en Dribbel, die ineens met traanoogjes, stil in de tuin stond.
Ze hebben allemaal op hun manier afscheid van je genomen, voordat we even voor vijf in de auto stapten voor de laatste gang, met jou in mijn armen.
Een laatste check up, en de beslissing om dat te doen, wat het beste was , omdat doordokteren een lijdensweg zou geven.
 Ik heb je vastgehouden tot het laatst, je was ook niet bang.
Ik weet nu, dat je al die tijd zo flink bent geweest uit liefde voor ons, maar weet je, wij houden zoveel van je, dat we je los konden laten, toen jij dat vroeg.
Baas en ik zijn huilend door het dorp gereden en hebben bij de stallen een plek voor jou gevonden, waar de middagzon schijnt.
Een hele dikke veldkei beschermt en markeert de plek.
Zo ben je nog heel dicht bij ons.

Maar we missen je zo.

18 opmerkingen:

christiene zei

Assayya,
wat een verdriet om een lieve hond dat doet zo zeer.Ik weet wat je voelt ik denk aan jou.
Groetjes Christiene

klaproos zei

arrrgghhh nee hé,
dus was het echt wat je al voelde gisteren,
assaya, ik leef met je mee, het is afschuwelijk om een dier waar je zóveel van houdt te moeten afgeven aan de dood,
maar dat je het niet langer laat lijden dan strikt noodzakelijk dat siert je,
hóe zeer het afscheid ook doet,
het diertje is je dankbaar,

ik geef je een héél dikke knuffel;

xxx

Jasmine zei

I'm sorry Assayya. Your dog has peace now. Sending hugs x

Jet zei

Dat is zo naar en verdrietig , het afscheid van zo'n trouwe kameraad .
Maar zo vol liefde van jullie om die gang te maken als je ziet dat er niets meer aan te doen is .
Elk afscheid van een dierbaar iemand doet zeer .
Sterkte meis .
Liefs Jet.

Morgaine zei

Een prachtig afscheid die meer dan mens waardig is geweest.

Sterkte met dit verlies

XXX

callemie zei

ach nee meid
tja je hebt de juiste beslissing genomen hé
we kunnen een dier niet laten afzien als je weet hoe veel liefde hij je gaf
veel sterkte meid
dikke knuf!

curieuzeneuzemosterdpot zei

jij hebt een heel mooi afscheid gegeven aan je trouwe viervoeter, assayya!
ook dit log is een ode!

ik wens jullie heel veel sterkte!!

Martine zei

Ach wat erg voor jullie, ik kan enkel met je meevoelen.
XXXm

Lutje zei

Oh, das erg voor je....Veel sterkte.

gerdaYD zei

Lieverds, ik leef zo met jullie mee en hoop dat jullie het eens, ooit, een plaats in jullie hart kunnen geven... Sterkte bij dit immens verdriet, weet dat hij altijd in jullie gedachten zal blijven leven...

Fluitenkruid zei

Lieve Assayya,
Wat vreselijk dit, je voelde het al aankomen. Gelukkig is hij nu zonder pijn en dicht bij jullie in de buurt. Een dikke knuffel voor de andere hondjes, zij zullen Dikkie Dik ook missen.
heel veel liefs x

Loes zei

Om je kameraad te moeten missen is erg pijnlijk, maar hij heeft nu geen pijn meer moet je maar denken, afscheid nemen doet altijd pijn ook al weten we soms dat het het beste is.

heel veel sterkte!

Liefs loes

Alice zei

Met tranen in mijn ogen zit ik hier dit stukje te lezen. Lieve Assayya, heel veel sterkte met jullie verlies. Dikkie Dik, het ga je goed aan de andere kant van de regenboogbrug.
liefs,
Alice

Pasula zei

En wat rest zijn de mooie herinneringen... sterkte Assayya!

kruidje zei

Wel byzonder dat hij heeft gewacht totdat zijn dochter geboren is om heen te gaan..
het is soms zo moeilijk om afscheid te nemen.. maar gelukkig wist je wat te doen om het lijden minder te maken..
Koos is ziek.. moest het weekend overslaan.. Ik maak me daar wel zorgen om.

Rinkje zei

Goedenavond Assayya.

natuurlijk mis je hem zo het is een deel van je zelf geworden.
En gelukkig heeft hij niet te lang geleden.
Maar ik wens je heel veel sterkte toe.
Ik ga er even een weekje tussen uit.
we gaan helpen bij het RodeKruis
Ik wens jullie verder een goede week toe.
lieve groet van Rinkje

Marlou zei

Lieve Assaya,

wat een droevig bericht...
Maar zo mooi en liefdevol gbeschreven

En wat ook zo mooi is: Dikkie Dik is nooit meer ziek en heeft nooit meer pijn.
Hij heeft een fijne plek, waar alles vredig is en stil...

Dag Dikkie Dik, dagdag...

van Marlou

Simpelweg zei

Wat een verdriet. Het spijt me te horen dat je afscheid hebt moeten nemen van je lieve hond. Ik ben zelf ook zo'n dierenliefhebber. Ik hoop dat de herinneringen als een balsem zijn op de pijnlijke plekken. Veel liefs in je richting. Monique

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails