donderdag 29 oktober 2009

Een muur vol boeken.


Gister zijn eindelijk het wandsysteem en de planken aan de zoldermuur bevestigd.
Gigantisch veel ruimte krijg ik hiermee en dat is ook nodig.

Doos voor doos, ordenend naar soort en hoogte, studie, hobby- kook- esoterische boeken, kinderboeken uit mijn jeugd, romans, gedichtenbundels.
Iets meer dan duizend boeken heb ik in de loop der tijd verzameld.
Te veel, te dominant voor de muur beneden in de kamer.
Ze spreiden door het huis maakte, dat het overzicht zoek was.
Was dat boek wat je nodig had, nu in de kleine kast beneden, op de behandelkamer of op een van de planken in de slaapkamers of toch in een van de vele dozen op zolder?
Ik ben gistermiddag al een paar uur heerlijk bezig geweest met dozen uitpakken.
Verloor mezelf af en toe even in een mooie bundel of in een boek, dat ik nodig weer eens wil lezen.
Er was zelfs een doos bij met voor mij totaal nieuwe boeken, die ik twee jaar geleden op een boekenbeurs heb gekocht.
Men zegt, dat boeken zijn als oude vrienden, ik heb er gister weer een heleboel gevonden:))

15 opmerkingen:

Lutje zei

Boeken zijn inderdaad vrienden, zo zie ik dat ook...

Morgaine zei

Heerlijk is dat hé, ik gebruik de boeken weleens als orakel, pak gewoon een boek uit de kast en sla hem ergens open en dan zien waar ik uit kom en wat die open geslagen pagina te vertellen heeft :D

XXX

gerdaYD zei

Boeken
Breng me boeken
Zonder boeken weet ik echt niet goed
Niet goed waar ik 't zoeken moet
Ach, breng me toch een overvloed
Aan boeken

Als hij wakker werd dan greep 'ie Van het Reve
(... Nee, die regel doen we even over...)

's Morgens greep 'ie naar een werk van Van het Reve
's Avonds las 'ie door tot ver na twalef uur
En het enige waarvoor 'ie nog kon leven
Was zijn dagelijkse shot literatuur
Hij verkocht zijn fiets, zijn kleren en zijn platen
Het was uitstel, op een zeker ogenblik
Liep hij bedelend en stelend langs de straten
Voor zijn onversneden ingenaaide kick

Boeken
Ik wil boeken
Ik wil boeken, ik wil coute que coute
Het boek dat uit de doeken doet
Waarom ik aldoor lezen moet
In boeken (...)
© Ivo de Wijs

Ik kén het gevoel lieverd, niet van het opruimen en klasseren, dat is eindelijk een werkje voor de winter, ze gaan net zoals bij jou naar de reserveruimte) maar boeken alom: in elke kamer, in elke kast... je vindt jezelf er gewoonweg niet in terug.
Dus: ik ben dubbel blij voor jou, je hebt er een heerlijke tijd mee!

Marlou zei

Mooi!
Ik houd van boeken.
Heb ze inmiddels ook in een soort van volgorde gezet.
Esoterisch bij esoterisch en kunst bij kunst.
En gelukkig weer heel veel kinderboeken!

Geniet ervan...

Liefs van Marlou

kruidje zei

Heerlijk dat jij er zo van kan genieten!!
Je komt dan weer schatten tegen

klaproos zei

sommige boeken zijn je vrienden voor altijd hé,
anderen daarintegen stuur je graag op pad:-)

christiene zei

Wat mooi je komt dingen en boeken tegen waar van je niet wist dat je het nog had.Ik zou zeggen lees ze.
groetjes Christiene.

Fluitenkruid zei

Ik ben ook zo dol op boeken, het geeft me een rijk gevoel.

Alice zei

i love books :-). kan ze ook heel moeilijk wegdoen ... pfoe.

Jet zei

Dat is zeker waar Assayya , dat boeken oude vrienden zijn .
Oude kinderboeken maar weer eens opgezocht , want zoals je zag is voorlezen favoriet .
Maar voor jou word het nu makkelijk zoeken met alles bij elkaar !
Liefs Jet.

curieuzeneuzemosterdpot zei

als we jou kwijt zijn, weten we waar te zoeken? :-))

veel lees- en uitpakplezier, assayya!!

Annie zei

Ik heb in de herfst vakantie op Texel weer een fijn boek gekocht , heerlijk is dat .
Het was 's avonds vroeg donker , midden in de duinen met onze caravan lekker rustig .
Dat is voor mij genieten hoor !
Lieve groet Annie

Jasmine zei

To be reacquainted with books... Wonderful.

Martine zei

O o boeken opruimen.
In het derde boek lees ik me waarschijnlijk vast en is het tijd om te koken of zo.
Iemand zei ooit tegen me dat boeken veel lawaai maken maar ik wil ze toch bij me hebben. Maar ik heb er na de laatste verhuizing wel veel naar de boekenbeurs gebracht. Nu past het weer allemaal.
XXXm

Lutje zei

Goedemorgen, een fijne vrijdag en voor straks een heerlijk weekend

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails