zaterdag 31 oktober 2009

De sluiers van de nacht


Vandaag wordt de samhainnacht verlicht door de maan,
die bijna vol is.
Een nacht, die geen nacht is, tijd tussen de tijd.
Ik heb dit jaar veel verloren, mensen, die ook op afstand
mij lief waren.
Mijn hond, die me zo in het hart gegroeid was.
 Ik denk ook aan die dierbaren, die in eerdere jaren al gingen.
En toch is er vandaag niet echt verdriet.
Kijk, ik heb alle kaarsen al aangestoken, er ligt fruit op de schaal, er fonkelt rode wijn in de zilveren kelk
Want vannacht, als de sluiers tussen de twee werelden zo dun zijn, weet ik dat zij dichter bij me zijn dan ooit.
Mag ik delen in hun verworven wijsheid en vrede.
Mag ik zelfs de laatste droefheid transformeren in vreugde,
dat ik ben.
In deze nacht vier ik op bijzondere wijze het leven:))

17 opmerkingen:

Lutje zei

ja, dit is een bijzondere manier!
Ik hoop dat vannacht de sluiers tussen de twee werelden zo dun zijn, dat je dicht bij hen zal zijn....

gerdaYD zei

Want vannacht, als de sluiers tussen de twee werelden zo dun zijn, weet ik dat zij dichter bij me zijn dan ooit.

Zo ontzettend mooi heb je dat gezegd, assayya... dankjewel voor dit moment vol schoonheid!

Jasmine zei

Mother Earth rests now
Storing energy for her work next spring

Happy Celtic New Year x

Morgaine zei

De sluiers zijn al enige avonden erg dun, ben heel benieuwd hoe dun ze worden dit keer, iets zegt mij dat... het heel bijzonder zal zijn.

Blessed Be
XXX

callemie zei

dit heb je mooi gezegd
en laat vanacht je dan om"armen" door die sluiers!
liefs

Martine zei

Op afstand vier ik deze avond met je mee.
Laten we hun herinneren die ons lief zijn.
Fijne samhain en blessed be.
XXXm

christiene zei

mooi om er even bij stil te staan
terwijl ze altijd in je gedachten zullen blijven .

Harnett-Hargrove zei

Calm close to the year. Wonderful beginning of the year. -Jayne

Fluitenkruid zei

Wat ben je toch een veelzijdig mens, je kruidenkennis, creativiteit, kookkunsten, je algehele wijsheid en de manier waarop je dat altijd zo mooi onder woorden weet te brengen.
Je woorden doen me veel, dat mag je best eens weten x

curieuzeneuzemosterdpot zei

ik vier met je mee, assayya!

het negatieve weten om te zetten in iets positiefs .. is ook maar het wegnemen van een sluier, niet? :-))

fijne zondag,

Pasula zei

Heel mooi Assayya, ik hoop dat je een bijzondere nacht hebt gehad. Ik vind 31 oktober altijd erg verrassend, elk jaar weer anders...

Tammie Lee zei

You have honored this time in a special way. Lovely to see. I lit candles, pulled cards, thought of those who have passed and enjoyed the evening.

gerdaYD zei

Goedemorgen assayyalief.
Ik hoop dat je samhain heerlijk was. En ook dat je er vandaag nog iets moois aan breien kan, nu dit ijkpunt van het jaarwiel voorbij is...

klaproos zei

ja mooi assaya zo wil ik dat ook wel zien, mensen waar we van houden en dieren blijven bij ons, en houden we levend in onze gedachten en zijn blij dat we hen hebben mogen kennen en bij ons hebben,
xxx

kruidje zei

wat een mooie sfeer weet jij te creeeren!

Alice zei

Het was een mooie nacht :) ... voor mij een altijd extra bijzondere dag omdat ik erop geboren ben.

Prachtig verwoord heb je het Assayya ! Ik hoop dat je een fijne nacht hebt gehad, dichtbij al die je liefhebt.

xxxx

mevrouw Jee zei

Bedankt voor het linkje.
Ja, dit is inderdaad wel iets anders dan waar ik over schreef. Mooi ingetogen zo, doe je dit elk jaar?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails