woensdag 21 oktober 2009

Back to basic


Eigenlijk ben ik nu heel erg basic bezig
Lekker met de honden door het bos, ik geniet, als zij genieten.
De laatste planten op het terras krijgen een plek in de tuin en daarna ga ik mijn voorjaarsbolletjes planten,
Even niet schrijven of schilderen, ik moet eerst mijn balans weervinden.
Wel breien met roze wol en allerlei dingen met appels maken.
Ik krijg ze niet alleen, deze week liggen bij mijn buurtsuper ook de appels spotgoedkoop in de schappen.
Daarom een heel simpele appeltaart.
****
Benodigdheden.
1 kg moesappels+suiker +kaneel
1 pak appeltaartmix+ benodigde boter +ei
pakje gevulde speculaas (met een dikke laag spijs ertussen)

Verwarm de oven voor op 180 C
Maak het deeg  met de deegmix, boter en ei en bekleed de bodem en rand van een ingevette springvorm(24cm)
Schil de appels en snijd ze in stukjes of rasp ze, strooi er wat suiker en kaneel over.
Verkruimel de gevulde speculaas over de deegbodem in de vorm
Doe dan de appels erbij in de vorm.
Ongeveer 50 minuten bakken in het midden van de oven.

Smaakt warm en koud goed  met naar keuze halfstijfgeklopte slagroom en/of warme vanillesaus:))

17 opmerkingen:

Lutje zei

ik krijg ook zin om te bakken nu, mijn vriend kom straks en die ga ik eens verrassen, want dat deed ik nog nooit (echt lang geleden dus)
Om half 9 is de winkel open :o)

kruidje zei

als ik die taart zo zie krijg ik spontaan trek.. ik ben ook al tijden aan het breien en ik vind het leuk

gerdaYD zei

Kijk, moest je nu die twee kunnen combineren en appeltaart brèien hé?
*wink, big smile*
Maar: heerlijk recept, dankjewel assayya. En ik hoop dat je lekker basic bezig blijven zal, dat is goed voor lichaam, geest én ziel!

callemie zei

ok back to basics ik ga straksmijn tuin in en raap een paar appeltjes en begin er aan!
merciekes voor het recept!
liefs

Morgaine zei

Dat is niet zo goed voor mijn lijn en die gaat nu juist zo goed ;-) hahahaha

Appeltaarten heb er al heel wat gebakken maar tegenwoordig? Ik ben er te lui voor geworden, tijd dat mijn kind meer initiatief gaat tonen :O

Balans erg belangrijk, laat ik nu straks juist wel met schilderen bezig gaan al is het net even anders dan daadwerkelijk met de kwast aan de slag te gaan.

XXX

Marlou zei

Haaaaa, appeltaart!
Waar woon je????
Dan kom ik een stukje halen.

haha, nee hoor...
ik heb al een afspraak met een stukje appeltaart!

Mijn vriendin Paula bakt er vandaag een en daar ga ik straks op de koffie!

Het lijkt me een goed recept en ik sluis het meteen door naar mijn dochter Roosje.

Dag! Liefs van Marlou

Jasmine zei

Enjoy your walks in the woods :)

Fluitenkruid zei

Het is fijn om bezig te zijn. Ik vind je taart er erg mooi uitzien, niet zo standaard.

christiene zei

Het water loopt me in de mond
ziet er heerlijk uit.
en roze breien bij een stukje appel is ook gezellig
groetjes Christiene.

yvette zei

geen troost eten toch?
Maar ja waarom eigenlijk niet....misschien ga ik zo ook eeven naar de super en Das verrassen.
dag lieffie
yvette

Martine zei

Jouw appeltaart ziet er goed uit.
Je balans weervinden, bij mij helpt wandelen ook altijd het beste. In ieder geval iets waarbij je met beide voeten op de grond bent.
XXXm

klaproos zei

mmm lekker assaya,

een heerlijke koek, dat wordt genieten,

soms ben je zó enorm uit balans geslagen door de dingen die gebeuren in je leven, dat kan even duren vooraleer je weer terug bent op je plek van bestemming,
maar uiteindelijk komt het goed, met elk mens,

dikke knuffel
xxx

Harnett-Hargrove zei

I'm sure this was gone in a jiffy... thanks for the recipe.... -Jayne

curieuzeneuzemosterdpot zei

wat een zoet log, assayya!

heerlijk om zo 'basic' bezig te zijn!
jouw lichaam weet als geen ander wat jij nodig hebt!

gezellige avond,

Alice zei

Hmm lekker appeltaart !! Ik ruik en proef het gelijk :-). Wat bijzonder met spijs erin .. dat heb ik nog nooit gemaakt. Altijd erg 'plain' met alleen deeg, appels, rozijntjes, kaneel en wat suiker. Die van jou klinkt wel ook erg lekker, dus wie weet maak ik die als ik volgende week jarig ben :-) xxxx

assyma zei

de herfst is echt een appeltaartseizoen,
niet voor mij, ik ben helaas niet zo'n bakker, maar ik herinner me de overheerlijke appeltaarten nog wel, die mijn moeder elke twee weken maakte, als er weer volop goudreinetten waren


hoe gaat het nu, hebben de andere honden allemaal hun plekje weer gevonden?
en jij?

Pasula zei

Een heel simpele appeltaart? Dit is DE appeltaart onder de appeltaarten, ik ga dit weekend ook maar eens van de appeltaart genieten. :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails