zaterdag 24 oktober 2009

Accepteren


Ik sta even stil, en dat is een hele vooruitgang.

Even een paar dagen in mijzelf gekeerd, na het druk doen, om niet te hoeven voelen.
En dat is ook goed.
Op het moment, dat je kunt accepteren, komt er ook rust
Alles schuift langzaam weer op zijn plek.
Alleen Prince, die doordat hij wat dement wordt, zijn korte termijn geheugen kwijt raakt, verliest nog iedere keer zijn kameraad, maar dat wordt langzaam beter.
Door beelddenken kan ik in plaatjestaal met hem communiceren en begrijpt hij,....soms.
Ook even geen internet en logs de afgelopen dagen.
Buiten is het nu te mooi.
De herfst schujft nu langzaam richting winter als de eerste noordenwinden hier waaien.
De eenjarigen in de tuin zijn bevroren, maar hun plek wordt ingenomen door plantjes, die ik laatst in Duitsland heb gekocht.
Ook op de es is het kaal, alle rogge en mais is gemaaid en ik kan weer 's avonds de reeën zien lopen bij het bos in de verte.
In de moestuin staan alleen de kool, de aardbeienplanten en de kruiden  nog groen te zijn.
Er moet een nieuwe ren gemaakt worden voor de krielen, want de kuikens groeien nu flink.
De witte kipcaravan heeft een nieuwe plek gekregen in de beschutting van de stallen met een mooi uitzicht op de winterweide.
In de kast staan de thee,koffie en soeppakjes uitnodigend klaar voor een warmende pauze.
In de lucht trekt met regelmaat een V-vlucht van wilde ganzen:)

12 opmerkingen:

klaproos zei

en zo neem je de rust om alles te overdenken en ben je hardstikke druk bezig om alles te plannen,maar ehhh het gata je goed af dat plannen :-)

Jasmine zei

I love seeing geese in formation as they migrate. Such a magical feeling to see it.

Fluitenkruid zei

Dat klinkt goed Assayya, na het harde bezig zijn tijd voor rust.
Denk aan jou en Prince x

curieuzeneuzemosterdpot zei

zo gaat alles verder, al wil je soms dat de tijd stilstaat ..

fijne zondag, assayya!

kruidje zei

Je hebt het nodig en geeft jezelf weer rust.
Genieten kan je elke dag en dat doe je dan ook!

gerdaYD zei

Weet dat de tijd je zal helpen,
geloof maar gewoon wat ik zeg
Al lijken je kleurrijke vleugels voor eeuwig gevangen,
ja toch op een dag vlieg je weg (...)
© Marco Borsato

Morgaine zei

Dat heb ik ook een beetje, zit nog steeds in mijn boek, en toch het wakker worden doe ik nog even graag met wat leeswerk her en der ;-)

Geniet ervan, het weer, hier was het erg mistroostig gisteren, het belooft nu een mooie dag te worden, maar ja, dat kan ook zo over zijn.

XXX

christiene zei

Mooi zo als jij verteld
ik zie het zo voor me
en haal er uit op dat jij geniet.
wens je een fijne zondag
groetjes Christiene

Imna zei

en word ik zelfs rustig als ik je log lees, mooi zoals je ons daarin kunt meenemen. Wens je een hele mooie en rustige zondag Assayya

yvette zei

rust kan je redden..enne die beeldtaal daar doe je zo'n goed mee...geef je ze allemaal een knuffel...zo gauw mogelijk kom ik een kopej thee halen

yvette

Tineke zei

In gedachten ben ik bij je....en ondersteun ik je positief en hoopvol.

Lutje zei

een mens heeft altijd wat te doen, maar soms moeten we eens stilstaan en genieten!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails