woensdag 30 september 2009

Zo zoet als chocolade

In Zuidlaren op de bijenmarkt had ik hem al bewonderd, in Orvelte was hij voor mij.

Deze Cosmos atrosanguinea oftewel chocoladecosmea ruikt inderdaad heerlijk naar chocolade.
Met donkerroodbruine bloemen, die naarmate de zon minder vaak schijnt, steeds donkerder gaan kleuren, is het een aanvulling voor, wat mijn lief al Assayya's vlindertuin noemt.
De bloem geeft me een gevoel van rust en brengt me terug bij mijn kern.
Is het, omdat de zachte zoete smaak van chocolade je terugbrengt naar de allereerste smaak, de smaak van moedermelk?
Chocolade heeft de reputatie emoties te kalmeren.
Harry Potter kreeg chocolade om zijn balans weer terug te vinden, na aanvallen van de Dementors.
Chocolade heeft zich bewezen te helpen bij menstruatieklachten, vooral als die op het mentaal/emotionele vlak liggen.
Chocolade is afrodiserend, kun je je voorstellen, een heel (bloem)bed met deze bloemen?
Chocolade versterkt ook, geeft extra kracht.
Dat wisten de Maya krijgers al, die chocolade aten, voordat ze op krijgspad gingen.
Mijn cosmea moet straks voor de vorst naar binnen, bij de overwinterende kuipplanten, om volgend jaar in de volle zon weer zijn chocolade eigenschappen te verspreiden:))

17 opmerkingen:

Lutje zei

ah, ik zat vol aandacht te lezen en er was een tipje bij voor me.
Ik ben wel niet voor chocolade, maar als het weer zover is ga ik het proberen, het is hopelijk beter dan medicijnen?

kruidje zei

juist jouw bloem wil zich laten zien en deel uitmaken van de wereld.
Bij al die eigenschappen die je opnoemt, laat deze cosmos je open gaan en bruizen.. ik ben benieuwd wat je daar van voelt!

Marlou zei

Prachtige bloem...

die ga ik volgend jaar in de tuin zetten.
Ben er nu al helemaal weg van...

Liefs en bedankt,

Marlou

klaproos zei

wat een prachtige bloem assaya,
ik heb hem gehad in mijn oude tuin:-)

maar hier ben ik met andere planten gestart om niet dezelfde tuin te krijgen :-)

wat een mooie eigenschappen heeft de bloem hé,
xxx

Fluitenkruid zei

De ingetogen kleur en de heerlijke geur, ik was een beetje bedroefd toen ie dit jaar verdwenen was.

Over chocola gesproken, vandaag komen er weer karrevrachten chocoladeletters aan in de winkel. Altijd voor mij een teken dat de drukke stress tijd op het werk er weer aan gaat komen. Eens kijken hoe ik het dit jaar ga aanpakken om zoveel mogelijk bij mezelf te blijven.

Martine zei

Ik kijk daar het raam naar buiten naar de regen en droom mezelf in jouw cosmeabedje.
Dank je voor die mooie droom.
XXXm

Jet zei

Wat een mooie bloem , met een mooie dieprode kleur , zal zeker een aanwinst zijn .
En dat de geur naar chocolade ruikt is mooi !
Liefs Jet.

Morgaine zei

Ik vraag mij ineens af.. wat het betekent als de zin in chocolade is afgenomen... de trek de lust, de zinnen te prikkelen minder nodig is ;-)

Weet jij dat misschien?

XXX

gerdaYD zei

Een prachtige bloem met een heerlijke chokoladegeur?
Par içi la bonne soupe!
*wink, big smile*
Merciekes assayya, ik kende die niet...

Assayya zei

@ ik denk, dat hoe ouder je word, hoe evenwichtiger en hoe meer je weet wat je wilt, dat je steeds meer gaat voor topkwaliteit dan kwantiteit.
meer voor het echte ultieme genieten;))

colourfullflowergirl zei

Bij jouw reactie op GerdaYD sluit ik mij helemaal aan. En...
(ik fluister....) chocola...ik heb het altijd in huis!!!!

merel zei

Het ruikt naar chocolade .... hier ben ik al

Christiene zei

Een prachtige bloem,en ruikt ook nog eens lekker naar chocolade, misschien dat je er ook zin in krijgt.

Groetjes Christiene.

Loes zei

Wat een mooie bloem zeg, die wil ik ook wel hebben.

Liefs Loes

curieuzeneuzemosterdpot zei

een chocoladebloem???

hmmmm .. die zou bij mij niet veilig zijn? :-))))

lekkere donderdag, assayya!

Jasmine zei

And such a beautiful flower too!

Morgaine zei

@Assayya, grin, ik was mijn eigen vraag even vergeten door jouw heugelijke nieuws van jouw nieuwe kleine spruit ;-)

Ik lees het en dat zou zomaar kunnen natuurlijk, of is het... De Liefde is zo zoet in het nu dat het al die stoffen als vanzelf aanmaakt :-))

XXX

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails