woensdag 2 september 2009

Vanuit de eenvoud van de leeuwentand

Ze lijkt zo op de paardenbloem, deze leeuwentand.
Maar terwijl de paardenbloem heel expansief is, bijna irritant in de wil, ruimte in te nemen en daarbij hele weilanden lijkt te vullen, deelt deze bloem haar ruimte bescheiden met alles om haar heen.
Ik zeg ze, want ze is van een heel vrouwelijke energie, deze helder-gele bloem.
Als je naar haar kijkt, lijkt ze je direct naar haar hart te leiden en dat is ook haar kracht.
Vanuit die hartenenergie brengt ze de balans, het evenwicht terug.
Een intense tevredenheid, dat het goed is zoals het is.
Weg met de uitgestippelde carrièreplanning, doelen en termijnenberekeningen.
Weg met de stress van te hooggestelde verwachtingspatronen.
Jij hebt de goedkeuring van de buitenwacht niet nodig, je mag jezelf accepteren en waarderen om wie je bent.
Leeuwentand brengt je bij de simpele eenvoud van de dingen, die zo dicht bij je hart liggen.
De dingen doen, zoals ze voor jou goed voelen.
Creatieve actie en serene rust in een natuurlijk ritme.
Ik geef je vandaag rust en eenvoud van de leeuwentand:))

16 opmerkingen:

Fluitenkruid zei

Een hoop mensen hebben tegenwoordig weer behoefte aan simpele dingen.
Het is zo'n bloem die je als kind meteen natekent.
x Jannet

gerdaYD zei

Genóten heb ik, van dit mooie stukje proza, vol diepe wijsheid... dankjewel assayya!
En ook bedankt dat jij de moeite nam zo'n heerlijk vers voor onze Matto te vinden, je bent een schat!
Maak jij er rustig, maar ook wel creatief dagje van?

Lutje zei

Een mooi stukje tekst.
Zoveel in een bloem zien, dat kan ik niet, maar ik vindt het een prachtige gave.

Martine zei

Dank je, dat is precies zoals ik mij voel.
XXXm

Anoniem zei

Mooi een weiland vol met paarden bloemen.
Roept de gedachten op terug naar vroeger in het dorp.
groetjes Christiene.

yvette zei

prachtig....eenvoud

knuffels
yvette

Morgaine zei

I'm almost living the life I wished for ;-) almost...

;-)

XXX

Alice zei

Ik vecht ervoor om bij mijn hart te blijven, bij mijn gevoel. Het gaat namelijk niet vanzelf helaas. Toch lukt het me aardig :)) ik vind de tekst die je hebt geschreven prachtig, de bloem daar had ik nog nooit van gehoord ... hij is inderdaad ook prachtig :))
Dank!
liefs, Alice

Pasula zei

Ehm ja, en ik altijd maar denken dat het een ander soort paardebloem is hahaha.

Marlou zei

Mooi, je tekst over de Leeuwentand.
Ik ken haar wel, maar wist de naam niet.

Heb zaterdag een kruiden workshop gedaan in Middenduin.

Bijvoettinctuur gemaakt
Duizendbladzalf

Heel mooi.

Begin steeds meer te leren van kruiden.
Mede dank zij mooie weblogs zoals die van jou...

Liefs van Marlou

Jasmine zei

My daughter loves dandelions most of all. They sing to her.

colourfullflowergirl zei

dank je wel!!

klaproos zei

:-)
laat ik nou dit plantje steeds muizentandje noemen:-)

is dat familie van de leeuwentand dan:-)

hóe dan ook assaya,
het is een leerzaam blommeke, en als het om hartzaken gaat....
leer ik het denk ik nooit, ik stort me overal op:-)

BOINK alweer een deuk
opgelopen :-)

http:/curieuzeneuzemosterdpot zei

dankjewel voor dit mooie bloemeke, assayya!

'creatieve actie en serene rust in een natuurlijk ritme.'

that's the way I like it!

laat de wereld maar draaien ..

ik draai mijn rondje geluk wel! :-))))

Boomfriend Ruerd zei

Hey deze kkende ik niet, mooi kruidje ach een vastomlijnde planning ken ik toch al niet al zou dat soms helpen. maar vaak laat ik me leiden door ingevingen van engelen of gidsen zo ontmoette ik vandaag weereen oude kennis toen ik de influistering om naar de reform te gaan navolgde. Kon het niet laten nog even een gedicht te bezorgen.
GEk zo zie je sommige mensne in geen tijden en zo zijn ze er opeens weer.
VBraag me nog steeds wat er voor nodigg om een solide groep bij elkaar te krijgen.

Mogen engelen je kietelen

Boomfluisteraar Ruerd

Just Me zei

Je schrijft zo mooi!

Ik wilde je juist vragen of je een kruid kent met vrouwelijke energie en zie, ik werd ineen tot de foto van deze bloem aangetrokken!

Hoe kan ik de kracht van deze bloem gebruiken want alles wat je hier zo mooi beschrijft past mooi binnen mijn proces van het moment. ;c))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails