zaterdag 12 september 2009

Tijd vliegt, als het leuk is


Gister was ik in Orvelte.
Nu is het Drentse museumdorp alleen al een bezoek waard, maar deze drie dagen is er de herfstfair met 100 kramen op allerlei gebied.
Onderweg naar het evenement zelf heb ik genoten van de landschapskunst die ik in weilanden of op boerenerven tegenkwam.
Verder heb ik een wandeling gemaakt door de werkelijk prachtige biologische groenten- en kruidentuin, waar ook veel geneeskruiden in stonden
Mensen met een liefde voor brocante, Engelse stijl konden hun hart ophalen.
Kramen met gesponnen en gekaarde wol,tuinartikelen, allerlei vaak handgemaakte lekkernijen(en je mocht proeven, mmmm), heel mooie biologische wijn, een kraam met alleen maar diverse soorten knoflook(ik wist niet dat, dat er was), hele mooie kunstvoorwerpen, eigenlijk te veel om op te noemen.
Het leuke was, dat de standhouders me meer zagen als een van hun dan als een bezoeker, waardoor ik heel leuke contacten kreeg.
Maandag de foto’s van de bloemenhoeden, ook mijn hoed(hoewel ik die wel thuis heb gelaten)
Het regende toen ik van huis ging en dan is een pluutje praktischer dan een hoedje, zelfs al was het de rest van de dag bijna droog, misschien ook wel daarom:))

14 opmerkingen:

Lutje zei

Al ik da hier zo lees op sommige blogs is er in Nederland meer te zien als bij ons, bij ons heb je zo'n markten niet of heel zelden...
Maar ik vind het prachtig en spijtig dat het zo ver is...ik zou mijn pensioen moeten hebben ;-)

Anoniem zei

Dit was een heerlijke dagje je hebt veel gezien en geproeft.Toch jammer van je hoedje een hoedje onder de paraplu had gekunt.
en leuke mensen onmoet.Leuk om aan terug te denken.
Groetjes Christiene.

Martine zei

O maar je bloemenhoed zou wel vers gebleven zijn in de regen.
Je hebt genoten dat lees ik hier. Fijn.
XXXm

klaproos zei

een buitje op z'n tijd assaya dat maakt dat je van de zon weer meer geniet weet je,

heerlijk als ik dat zo lees al die leuke contacten.
maak er een fijne dag van hé,
xxx

Fluitenkruid zei

Leuke foto, zo lekker vrolijk!

gerdaYD zei

Blij voor je dat je zo'n leuke contacten had, het zullen even veel mooie herinneringen blijven waar je ook later met veel genoegen aan terugdenken zal lieve assayya.
Maak er een fijn nagenietweekend van, steek een bloemetje op je hoed!

kruidje zei

Ik denk ook dat je open die ervaring in kan gaan. Leuk dat je zo veel contact hebt en dat je weet dat je veel meer kan als je je open durft te geven.

Jasmine zei

Sounds wonderful. Autumn is so splendid, even with rain :)

Morgaine zei

Orvelte..... :S

Ik weet dat het er heel mooi is en dat jij daar vandaag heel veel plezier hebt gehad maar de laatste keer dat ik er was leefden mijn opa en oma nog, toen nog niet wetende dat slechts een maand of 3 later mijn opa op zijn sterfbed zou liggen en ineens..... weg zou zijn...

spontaan zie ik hem weer lopen op die mooie zomerse dag in augustus in 1997, ons vertellen hoe hij was opgegroeid met al die boeren werktuigen van voor de oorlog die er staan en nog zoveel meer, hij deed het zelfs voor....

Hij leefde er dus helemaal van op al die goede herinnerigen, mijn kind was toen net 5 en met haar heeft hij die hoelahoep met het stokje nog lopen doen, rennen, spelen, vliegen met al het oude speelgoed wat er aanwezig was...

XXX

Harnett-Hargrove zei

You have a beautiful blog. There is a resonance here. -Jayne

Annemarianne zei

Ik heb veel gemist zo te lezen ,jammer , ben gek van brocante.
Ik heb deze zomer genoten van de markten.
Orvelte zijn we ook geweest , viel ons tegen te veel moderne winkeltjes , ik denk dat het nu heel wat leuker is geweest.
Liefs Annie

curieuzeneuzemosterdpot zei

dt was een markt om 'u' tegen te zeggen? :-))

had jij je hoedje nu maar op, assayya!
dan kon ik er een pluim opsteken! :-))

gerdaYD zei

Zet je zondags hoedje op vandaag, assayyalief, en geniet er van zoals duizenden bloemen dat ook zullen doen...

Lutje zei

Een fijne zondag

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails