maandag 28 september 2009

Oogst

Vandaag gaan de laatste pakken hooi de deur of liever de stal uit.
Afgezien van onze eigen wintervoorraad voor onze dieren, zijn nu de paardenstallen weer leeg.
We worden niet echt rijk van die hooihandel, het dekt de onkosten, maar soms komen er op deze manier ook onverwacht leuke dingen onze kant op.
Zo kwam mijn lief achtereenvolgens thuis met een krielkip met vier kuikens, twee konijnen met hokken,een beenham(lekker voor hem) een tas versgeplukte appels en een groot aardappelnet vol peren.
Een deel van de peren ben ik nu aan het inzetten, gestoofd in honing, kaneel, kruidnagel en rode wijn en dan in schroefdekselpotten gesteriliseerd in de snelkookpan.
Weer wat klaar voor mijn eigen wintervoorraad:))

15 opmerkingen:

Lutje zei

Heerlijk zo'n peren, ik kom eten :o)
Het ziet er allemaal gezond uit.
Een leuke week hé

gerdaYD zei

In ied're kleine appel
daar lijkt het wel een huis,
want daarin zijn vijf kamertjes
precies als bij ons thuis.

In ieder hokje wonen
twee pitjes zwart en klein
die liggen daar te dromen
van licht en zonneschijn.

Ze dromen dat ze later
ook bomen zullen zijn,
die appels zullen dragen
voor mensen groot en klein
(kinderliedje)

En zoals jij bezig bent, lieve assayya, zal je oogst niet alleen dit jaar, maar àlle komende jaren groot zijn!

kruidje zei

Het is altijd leuk om daar mee bezig te zijn.. het zorgt gelijk voor dat knusse gevoel en je mand staat beeldig met die appels

klaproos zei

mmm wat zal het heerlijk geroken hebben bij jou ,
stoofpeertjes, da's een eeuwigheid geleden dat ik die gehad heb
zeg :-)

Marlou zei

Ohoh, lekker zien ze er uit!
En nog lekkerder worden ze als ze eenmaal ingelegd zijn..
Mooie oogst!

Liefs van Marlou

ps. hoe krijg je die drie plaatjes met you always may like etc. onderop?

Morgaine zei

Heerlijk lijkt me dat als je de ruimte ervoor hebt.. dat mis ik echt... voorraad maken en op kunnen bergen...

Prachtig!

XXX

Fluitenkruid zei

Wat een verrassing, kippen met kuikens en 2 konijnen. Het lijkt me zo leuk om elke ochtend kippen te voeren en eitjes te zoeken.
En de konijnen, worden ze uiteindelijk geslacht?
En jij lekker in de keuken bezig met de appels en peren, het boerenleven is hard werken maar het lijkt me prachtig.

Anoniem zei

Het klinkt zo lekker en gezellig
Ik zie dat kipje al rond scharrelen met haar jong grut.
Groetjes Christiene.

Martine zei

Hmmmmmmmmmmmmm stoofpeertjes.
Een lekkere maandag voor jou Assayya.
XXXm

colourfullflowergirl zei

Heeeeeeerlijk!! peertjes, kruidnagel enz.....ik kan de geur haast ruiken. Heb vorige week ook voor het eerst weer stoofperen gegeten. We hebben gesmuld.En door de geur hangt er ook zo'n gezellige sfeer in huis, vind ik. Doet me aan vroeger denken. Zondag
was vaak peertjesdag. Volgens mij omdat er door de week weinig tijd was ze te schillen en te koken. Ze moeten lang opstaan.....LIEFS!!

callemie zei

mmmmmmmm dat wordt lekker smullen dan!
merciekes voor je bezoekje

Assayya zei

@ nee fluitenkruid, de konijntjes vinden hier een goedverzorgd thuis.
het wordt al een echte kinderboerderij:))

curieuzeneuzemosterdpot zei

jij gaat een heerlijk, zoete winter tegemoet, assayya! ;-))

da's plezant, zo'n ruilhandel. ;-))

ria39 zei

...ik moet erover gekeken hebben,
jouw bezoek en boodschap op mijn blog, al een tijdje geleden.

sorry, maar ik kom heel snel weer
om hier een duik te nemen,
het witte kippetje kon mij alvast bekoren.

goede nacht,
ria

Pasula zei

Dat zijn de leuke dingen in het leven! Laatst kreeg ik bietjes uit de tuin en was als een kind zo blij. :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails