zaterdag 5 september 2009

Moeder natuur strooit haar schatten ...

Moeder natuur strooit haar schatten voor je voeten als je maar goed oplet.
Vanmiddag na het doen van mijn weekend boodschappen, het zonnetje scheen en ondanks de wolken links en rechts was de lucht boven me helder blauw.
Daarom niet de normale route rechtstreeks naar huis, maar een omweg gemaakt.
Ineens knapte er wat onder mijn band, maar ik stond al stil.
De grond voor me lag bezaaid met hazelnoten.
Heel bijzonder als je weet dat bij de volle maan vandaag de hazelaar hoort, de boom van de wijsheid.
In het sprookje plant Assepoester een hazelaar op haar moeder’s graf.
De boom verbind haar wijsheid met de gave van de intuïtie.
Uit de vruchten, de hazelnoten, komen goud en zilver.
Het wereldse stoffelijke goud en het ragfijne spirituele zilver, gesponnen door de maan.
Daarmee kan ze de balzaal betreden en haar prins ontmoeten, of misschien ontmoet ze in spirituele zin ook haar Hogere Zelf, wie zal het zeggen.
Ik was in ieder geval als een kind zo blij met mijn hazelnoten, die een fietstas vulden.
Hoeveel het er waren, voelde ik aan mijn fietsbanden op de oneffen straatklinkers:))

14 opmerkingen:

Anoniem zei

lijkt mij dat je herfst gevoel er bij had.
Zo kom ik op mijn wandeling veel eikels tegen op de grond.
Fijn weekend.
Groetjes Christiene.

Jasmine zei

I had forgotten about the Cinderella take on the Hazel tree. It is pleasing to me as I will be planting a hazel tree for my daughter in December (the best time to plant trees in England).

gerdaYD zei

Nu gaan wij vrolijk dansen
Wij dansen poot aan poot, ja, ja
Wij zijn de haasjes uit de bossen
De kleine haasjes uit de bossen
En snoepen 'n hazelnoot

Tra la la la la la la ra la
O kijk eens hoe wij dansen
Tra la la la la la la ra la
Wij dansen poot aan poot...
© Prinses Juliana, Catharina van Rennes
Geniet van je buit, lieve assayya, het héle weekend lang (en ook nog daarn, als er nog over is, hihi)

yvette zei

Zo mooi, ik heb er gisteren ook gevonden en ben blij met jouw verhaal erbij!

knufknuf

Morgaine zei

Hihi, ik ga er ook op uit, later vandaag denk ik, mijn fiets, achterband staat plat, dus uhhh ik kom niet zo snel meer buiten eerlijk gezegd, stom he? Maar nu drie weken lang verplicht, laat maar komen!

XXX

hoge nootroos zei

mmmm
hazelnoten assaya, wat lekker
daar hou ik ook van vooral als ze vers zijn:-)

geniet er maar lekker van want een hazelnotentaartje van eigen hand zal een feest zijn denk ik :-)
xxx

Fluitenkruid zei

Mooi hoe wij genieten van de schatten van moedertje Aarde.
Toch niet voor iedereen gewoon want toen ik laatst wat eikeltjes stond te rapen vroeg een dame wat ik aan het verzamelen was en wat ik ermee ging doen. Ik legde het uit en toen zei ze "O, gewoon voor de leuk?" ;-)
Fijn weekend, groetjes Jannet

Martine zei

Deze hazelnootmaan had zich gisteren achter dikke wolken verstopt.
Je verhaaltje is mooi.
Fijn weekend voor jou.
XXXm

Helena zei

prachtig, straks hier ook nog een wandeling, ben heel benieuwd of we ze hier ook vinden.
Geniet van alle schatten van moeder aarde :-)

Annie zei

http://annemariannesleven.blogspot.com/
Ik kan alleen op deze site komen.
Gelukkig komen er ook nog zomerse dagen , al proef je bijna de herfts.
Lieve groet Annie

Lutje zei

een mooi verhaaltje, ik wist dat niet van assepoes. Wat doe je met al die noten, vers zijn ze lekker.

hartje zei

ik wilde dat er hier ook ergens zo'n boom stond... ik weet er één in limburg maar dat fiets ik niet!
liefs

Pasula zei

Ben gek op hazelnoten, ik dronk ook afgelopen weekend Frangelico (hazelnootlikeur).

kruidje zei

Heerlijke schatten.. speciaal voor jou
Geniet er van!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails