woensdag 23 september 2009

Mabon

Een tijd dankbaar te zijn voor je oogst, niet alleen wat de natuur deze zomer bracht, maar ook reflecties over de dingen, die de afgelopen seizoenen gebeurd zijn.
Er zijn weer harde noten gekraakt, er moest vaak door een zure appel heengebeten worden en de druiven waren soms zoet, soms zuur.
En toch, wat gisting brengt de mooiste wijnen als je er de tijd over laat gaan.
Vandaag staat de zon precies op de evenaar, helemaal in balans.
Vandaag voel ik ook de balans in mijzelf.
........ en mijn druiven,.....ze zijn zo zoet:))

14 opmerkingen:

Marlou zei

Mooi, dat je je in balans voelt.

Alles is ook zo rustig buiten.
Er is geen zuchtje wind.

De bramen hangen rustig te rijpen.

De dauwdruppels op het gras weerspiegelen een rustige hemel...


Mooie dag vandaag!

Liefs van Marlou

kruidje zei

vanuit het leven zelf.. geeft het jou zoetigheid om verder te gaan!

gerdaYD zei

...
Want alles gaat toch op ’n dag weer voorbij
zo is het leven,...
’t Duurt toch maar even
geniet, en pluk toch elke dag
Het leven is net als ’n mooi schilderij
kleuren vervalen
maar toch de waarde stijgt........en maakt je rijk.

Want wie er oogst, die moet eerst zaaien
dat is ’n spreuk die altijd geld
Frans
Het is ’n wijsheid voor het leven
die mij is meegegeven
en op is gespeld

Onthou van ons nu deze woorden
en wacht maar af wat dat je brengt

Ze helpen jou op zoek naar het geluk
omarm ze als ’n mooi geschenk.
© Lynn & Bauer

... en jij vond beslist je geluk in je nieuwe oogst lieve assayya!

Morgaine zei

Ik voel spierpijn in mijn bovenrug, hahaha maar dat is juist goed hoe krom het nu ook nog even is ;-)

Ja, Mabon, prachtige tijd en danken doe ik elke dag net als reflecteren even maar, dan hou je het tenminste goed bij :D

XXX
Blessed Be

Fluitenkruid zei

Wat heb je dat weer mooi verwoord. Ik voel me ook in balans, lekker weer aan het werk en daarnaast aan het rommelen in huis. Even bij stil staan en danken voor dit alles is een goed idee.

klaproos zei

wat heerlijk voor jou assaya,

blijf dat gevoel lang vasthouden hé,

xxx

griet zei

ja fijn is dat ik voel me ook weer fijn ,en jaaaaaa de west side story is fantastisch ik heb maria ook door de 3 tenoren op cd zal ik zo es effe gaan draaien om in de sfeer te komen .en soms is het inderdaad even heel moeilijk ,maar ooit zie een curusleidster tegen me geen drama griet en daar denk ik dan maar aan. xxxknufffie van mij xxxxxxxxx

Just Me zei

Mooi beschreven…

Sunna zei

Mooi dat je die balans zo voelt vandaag.
Een hele fijne Mabon gewenst!
Wij hebben hem vrijdag al gevierd. Was weer erg fijn.
Lieve groetjes, An ☼

Anoniem zei

Wat fijn als je goed in balans bent
mooi plaatje met de druiven.
Het duurt nog even maar dan kun je toosten met je eigen wijn proost.
Groetjes Christiene.

Alice zei

Wat fijn dat je goed kon oogsten vandaag :). Het is een heerlijke tijd het najaar :) ik ben er dol op.

liefsss

agoldenfleece zei

I love reading your posts :)

curieuzeneuzemosterdpot zei

we kunnen niet anders dan dankbaar zijn voor alles wat er gebeurt, voor alles wat we hebben, voor iedereen rondom ons!

dit is een warm logje, assayya!

en .. met lekkere druiven!

dankjewel!!

Han zei

Bedankt voor je bezoekje aan mijn blogje, jij hebt een hele mooie blog!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails