vrijdag 4 september 2009

Maan van het weerlicht.

De honden slapen in hun manden.
Alleen Prince, die altijd zo bang is voor harde geluiden, luistert naar de wind, die stoeit met de stoelen in de achtertuin.
Het regent en ik gebruik deze dag om de kruiden, die ik drie manen geleden heb geplukt, van de takjes te rissen en de blaadjes in bruin papieren zakken te doen.
Salie, citroenmelisse, munt, tijm en rozemarijn
De andere kruiden, die ik de afgelopen tijd verzameld heb, agrimonie, bijvoet, cichorei, duizendblad, guldenroede, kamille, lavas, ijzerhard, sint-janskruid, valkruid, vrouwenmantel, hangen nog te drogen
Vanuit de keuken komen de geuren van chocolade en cake.
De brownies, die, bijna klaar, straks heerlijk smaken bij de sisline thee in de pot.
Een sterk gevoel van de overgang tussen twee seizoenen, zomer en herfst.
Lucht en vuur, donder en bliksem komen hier samen met veel vertoon
Ook het samengaan van het weten van je verstand en het weten van je ziel, je innerlijke wijsheid. Na het sprankeld jonge van de lente, de warme passie van de zomer, komt de herfst met haar wijsheid, haar inzichten.
Bij deze maan hoort de hazelaar en het trefwoord hierbij is inspiratie en wijsheid
De volle maan vandaag hoort ook bij het oogsten.
Niet wat je in materiële zin binnen hebt gehaald, maar dat wat deze zomer je in spirituele zin heeft gebracht.
Een probleem, waar de oplossing veel eenvoudiger leek te komen, dan je eerst gedacht had.
Relaties, die zo belangrijk voor je zijn.
Je gezondheid en wat je er zelf mee gedaan hebt.
De vruchten, die je nu hebt geoogst, bevatten de zaden, die je meeneemt naar het volgende voorjaar.
Dat is ook een deel van je oogst, het inzicht van jouw verbondenheid met de kringloop van de natuur, de circle of life:))

17 opmerkingen:

Lutje zei

amai, je hebt nogal een tuin, en het is fijn dat je er zo van kan genieten.
Nog een prachtige vrijdag

kruidje zei

Ik oogst op een andere manier en het is goed zo!

Jasmine zei

Brown paper bags. I know that way :)

gerdaYD zei

Wat heb jij de oogst in àl zijn facetten en gedaantes goéd beschreven, assayya!

Apanha do trigo
De Verão
Apanha do trigo
No meu coração
Apanha do trigo
De Verão
Separando o grão
© Fernando Lameirinhas

Oogst van het zomer-
Koren
Oogst van het koren
In mijn hart
Oogst van het zomer-
Koren
Dat dan wordt gedorst
(vertaling: Harrie Lemmens)

Morgaine zei

Ze was prachtig de maan over de velden van de kop van noord holland, en dan het weerlicht dat ons bijstond, zo bijzonder, ik bleef kijken vanuit de auto, echt prachtig!

XXX

Anoniem zei

Wat ziet het er weer gezellig uit !Heb je de kruiden allemaal in eigen tuin ?
Ik moet hier maar eens een cursus in volgen , ik vind dit zo mooi al die kruiden verzamelen, en weten wat je er mee kan doen natuurlijk.
Lieve groet annie

Martine zei

Het vollemaansfeest kan beginnen.
Een heel fijne avond wens ik je.
XXXm

Fluitenkruid zei

Ik ben zo benieuwd naar je honden en zie er eentje in het hoekje, is dat Prince? Van al die heerlijke kruiden en chocolade geuren moet hij toch wel weer rustig worden?
Mooie foto!

Marlou zei

Wat een heerlijk verhaal...

ik zie de kruiden te drogen liggen!
Ik heb een hele bos Bijvoet te drogen om er later een soort van wierook van te maken.

Heerlijk...

Leve de seizoenen.
Ik kan vind het allemaal mooi!

Prettig weekeinde van Marlou

yvette zei

prachtig geschreven en heerlijk de wijsheid erin...ik ga me wat meer kunnen neerleggen bij de aankomende herfst door jouw schrijven! En de theetjes die je gaat brouwen hoop ik een keer bij jou thuis te kunnen komen drinken.
dag lieffie
yvette

Anoniem zei

wat heb je het weer mooi weergeven Assayya.Ik schuif zo aan voor een kopje thee.Een goed weekend.
Groetjes Christiene.

Pasula zei

Prachtig neergezet, ben er stil van.
eniet van de mooie volle maan vanavond Assayya.

klaproos zei

prachtig logje assaya,
we hebben gisteren staan kijken gedrietjes naar de bijna volle maan en hij is machtig mooi,

de wind om het huis en binnen is het warm en knus en gezellig, ik hou daar ook van, de overgang naar een andere tijd, al mag het van mij altijd zomer blijven hoor, daar niet van,:-0

geniet van de maan assaya,
xxx

Loes zei

Wat zalig om hier weer van alles te lezen over de kruiden, uit je eigen tuin neem ik aan.

Fijn weekend!

Liefs loes

curieuzeneuzemosterdpot zei

de maan staat er vanavond prachtig bij, eh!

mooi hoe jij je werk aanpast aan de stand vd maan.
ik volg mijn intuïtie en daar voel ik mij uitstekend bij, volle maan of niet. ;-))

gezellig weekend, assayya!

Boomfriend Ruerd zei

Ik zal aan je denken als ik weer een kopje cranberrythee drink!
Kwam het laatst tegen bij de reform, ja dit past echt bij Friesland.
Hihihi, had laatst een telefonisch consult met Marjolijn bonthuis de schrijfster van het boek op consult bij je hemelse gidsen, zij bevestigde niet alleen dat bomen en de natuur belangrijk voor me waren maar zei zij ook dat ik contact had met het elfenrijk. Hihihi voelde me wel eens geinspireerd in het bos van St Nyk toen men mij vroeg een gedicht te schrijiven en ik het bos introk.
Mmmm vanmiddag naar de open dag va nde volkstuin, zie ik Joke weer dei daareen stukje tuin heeft.
Echt een goed mens zonder weerga en dat zal ik haar zeggen!

Ps heb ook ontdekt dat groene thee heel goed voor rokers is dat je dan minder kans hebt op longkanker. Dit is bewezen in een koreaans onderzoek er zit een bepaalde stof in die beschermt.

Mogen de elfen je kietelen

Boomfluisteraar Ruerd

hartje zei

ik heb mijn kruiden niet geoogst dit jaar
en de andere oogst van de zomer?
laten we dat maar snel achter ons laten...
liefs

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails