maandag 14 september 2009

Bijna Prinsjesdag

Nog een dag dan is het Prinsjesdag.
Dan volgt na de rijtoer met de gouden koetsen en ellenlange saaie door JP geschreven troonrede, waarin we te horen krijgen hoeveel we de komen tijd op achteruit gaan. Om de tijd tijdens het luisteren te verdrijven, laat de tv beelden van de diverse hoedjes zien, gedragen door de vrouwelijke bewindslieden. Als ik je nu een paar hoedjes laat zien die ik vrijdag heb gespot,( alleen de natuurlijke hoedje, niet de “neppers” met kransen en bloemen van de Xenos ed), dan kun jij dinsdag gewoon echt iets leuks doen, naar buiten, de natuur in of zo.

De troonrede staat woensdag wel in de krant.
Mijn hoedje, de foto’s zijn minder mooi, omdat ik de foto’s ’s avonds heb genomen,
toen ik terugkwam.


Maar hij was echt zo mooi:))

14 opmerkingen:

kruidje zei

Prachtige hoedjes... mee ook heel inspirerend.. de meeste kracht van de foto's zitten in je geheugen.. laat het daar een plaatjse krijgen en van de troonreden. het is altijd al zo geweest dat er bezuinigingen kwamen. Eigenlijk raar voor zo'n welvarend land als we zijn. En ook raar dat we op de verkeerde dingen bezuinigen. Ik heb het gevoel dat deze bewindslieden niet echt weet wat regeren is en helemaal niet wat leven is.

Fluitenkruid zei

Jouw hoedjes reportage is een lust voor het oog.

klaproos zei

goeiemorgen assaya,
ik vind je hoedjes om op te vreten zo mooi,
en laat maar gebeuren wat gebeuren moet op prinsjesdag, ik kijk er niet eens meer naar :-)

ik word depri van al die onheilstijdeingen :-)

xxx

gerdaYD zei

Hoeveel hoedjes heeft de koningin
Drie maal raden, dat heeft weinig zin
Daarom win ik informatie in
Hoeveel hoedjes, olala
Hoeveel hoedjes, tralala
Hoeveel hoedjes heeft de koningin
Hoeveel hoedjes, olala
Hoeveel hoedjes, tralala
Hoeveel hoedjes heeft de koningin

Ik zag haar laatst in kleur op de t.v.
Ze was charmant en glimlachte tevree
Ik dacht nog, omdat ik daar secuur op let
Ze heeft weer een nieuw hoedje opgezet

Ik vroeg 't de minister-president
Omdat hij haar persoonlijk heel goed kent
Hij wist 't niet, haalde z'n schouders op
Maar denk nu niet dat ik met vragen stop
Welnee

Ik vroeg 't een koetsier op Prinsjesdag
Die kreeg toen op de bok de slappe lag
Hij wist noch van de hoed, noch van de rand
En zingend vraag ik nu heel Nederland

Hoeveel hoedjes heeft de koningin
Drie maal raden, dat heeft weinig zin
Daarom win ik informatie in
Hoeveel hoedjes, olala
Hoeveel hoedjes, tralala
Hoeveel hoedjes heeft de koningin
Hoeveel hoedjes, olala
Hoeveel hoedjes, tralala
Hoeveel hoedjes heeft de koningin
© Dolf Brouwers

*wink, big smile*

Mààr: wat een pracgtserietje mooie hoedjes zette je hier voor ons neer!

Marlou zei

Als ze allemaal zo'n mooie hoed gaan dragen...
dan maakt het allemaal toch niet meer uit, dat we minder te besteden hebben?!

Ik wil ook wel zo'n hoed!
Prachtig....

Anoniem zei

tegen deze hoedjes kunnen ze dinsdag niet tegen op. ik vind het een prachtig.
Groetjes Christiene

griet zei

hahah wat een hoedjes allemaal wel leuk hi ik vind die hoedjes van de koningin en zo helemaal niks ,maar zal wel aan mij liggen ik hou niet van hoeden.
en we wachten alles maar meer af xxxxknuffffff van mij en veel plezier bij de verjaardagen xxxxxx

Martine zei

Ik kijk ook echt liever naar hoedjes dan naar de troonrede.
En als ik JP nog een keer zie barst ik spontaan in tranen uit.

Laten we genieten van de bloemen, de natuur en de mensen om ons heen die niet allemaal geloven dat het leven enkel triestigheid is.
XXXm

Lutje zei

Inderdaad heel mooi, wat je zelf doet is altijd goed!

Morgaine zei

Oh wauw, ik krijg spontaan zin om zelf eens een hoedje te maken van zeer natuurlijk spul ;-)

Ze zijn schitterend en de troonreden en hoedjes, pffffffffff

(hoeveel mensen zouden daarvan kunnen UIT eten die nu slechts een voedselpakket ontvangen voor een keer....)

XXX

Annemarianne zei

Glimlachend heb ik de hoedjes bekeken heel leuk , en ik ga echt niet voor de tv hangen , zonde van mijn tijd .
Liefs Annie

curieuzeneuzemosterdpot zei

wat een creatieve hoeden, assayya!

sommigen zijn om op te eten! :-)))

prinsjesdag?????
en 's anderendaags prinsesjesdag??

Lutje zei

Ik ben te vroeg want ik ga zo werken, dus kom ik je gewoon effe een mooie dag toewensen.

colourfullflowergirl zei

Als je van deze hoedjes niet blij wordt!!! En ik ben al zo'n blij mens! Leuk, leuk,leuk!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails