maandag 24 augustus 2009

Verhuisplannen

Nee, ik ga (nog) niet verhuizen.
Maar het kappen van een grove den, die te groot werd, zorgt, dat ik met nieuwe ogen mijn tuin bekijk.
Op de plek waar de boom gestaan heeft, zie ik ineens vaste planten terugkomen, die tijden weggeweest zijn.
Het warme weer zorgt ervoor, dat ik even niet schrijf aan het boek.
Het is overdag te warm boven.
Onder het witte scherm van het prieel is het momenteel beter toeven.
De vissen hebben ondertussen ook hun aquarium verruild voor een kleine vijver, die ik zomaar nog achter de stallen vond staan en in de tuin ingegraven heb.
Wie wat bewaard, heeft wat.
Al met al heeft de voortuin nu een iets grondiger aanpak nodig, ik moest een paar planten en struikjes weghalen, waar de vijver nu ligt.
Met het zicht op de tuin, heb ik mijn tuinschrift weer tevoorschijn gehaald.
Plattegrondjes maken, kleurenschema’s.
Aangeven welke struiken en planten waar moeten komen.
De te massieve hulst, die nog een winter bessen mag laten kleuren en daarna ook plaats maakt voor een lichtere boom of struik.
De jasmijn, die ik na de bloei helemaal had afgezaagd loopt al weer prachtig uit.
De vlinderstruiken hebben na een zomersnoei weer een tweede uitbundige bloei.
Op het terras staan in containerbakken al planten te wachten om straks hun nieuw plekje in te nemen.
Heerlijk is het om zo bezig te zijn:))

14 opmerkingen:

gerdaYD zei

Deed het geen pijn, lieve assayya, afscheid te moeten nemen van zo'n oude reus?
Maar je krijgt er beslist iets voor in de plaats...
Maak er een heerlijk tuinierdagje van hé!

flappie de toproos:-) zei

da's leuk verhuizen assaya, wel veel werk maar dan heb je ook wat later hé,
wat zeg ik over 2 a 3 jaar ziet je tuin er als een lusthofje uit,
ik volg je op de voet,

ga maar na 'hóe sterk planten kunnen zijn hé alles weg en tog weer terug gekomen,
eigenlijk net als mensen :-)
die kun je ook hélemaal kapot maken maar die komen ook weer terug sterker dan ooit:-)
zo voel ik me ook nu,

"heerlijk"

kruidje zei

Ga jij maar heerlijk je gang.. ook in nieuw vaarwater!

Fluitenkruid zei

Leuk hoe jij altijd zo bezig bent, de zwaarste karweien draai je volgens mij je hand niet voor om!
Waar blijft het beeldmateriaal?
Hoezo nieuwsgierig he?

Jasmine zei

You have been busy. My garden is so small. It is the first garden I have ever had. I lovingly planted whatever I could, sewed a lawn, learned through trial and error. There are 5 very tall trees circling my garden, blocking out the light, casting acid to the soil. This year I have become disheartened, not enough physical or emotional energy to do the garden a kindness. But I think, like you I will prepare for next year.

Have a wonderful week.

Anoniem zei

Heerlijk zo bezig te zijn in je tuin.De boom weg geeft ook weer meer licht en ruimte voor de andere planten.misschien zie je ook plantjes terug van waar je niet wist dat je ze had.Veel tuin plezier.
Groetjes Christiene

Morgaine zei

Met dit soort dagen kan het zo heerlijk zijn in een tuin bezig te zijn, maar op andere momenten? Het is en blijft een hoop werk :D Zelfs een balkon met wat planten is bij tijd en wijle een crime, hahahaha

XXX

Anoniem zei

Je maakt mij nieuwsgierig hoor! ben benieuwd naar foto,s van je paradijsje.
Lieve groet Annie

beuzeblaadje zei

Dat klinkt inderdaad heerlijk om zo bezig te zijn in de tuin!
Dat doen we hier ook momenteel er staat nog van alles op stapel inclusief het uitgraven van een vijver : -)) Kun je niet eens wat foto's van je vijver en tuin laten zien? Misschien breng je iemand op ideetjes! : -))

Groetjesss,
beuzeblaadje

Rinkje zei

Goedenavond Assaya..

Heerlijk he soms moet er plaats komen voor andere dingen in de tuin.
Het is zeker warm weer,ik ben een beetje alvast bezig met inpakken, want vrijdag gaan we 2 weken naar China aan een rondreis beginnen.
Dus ik wens je een hele fijne avond en een mooie week verder.
knff van Rinkje.

Martine zei

Heerlijk hè, genieten van de tuin en plannen maken voor het volgende tuinseizoen.
XXXm

Lutje zei

dat is leuk verhuizen :o)
ze zullen beslist een beter plaatsje krijgen!

gerdaYD zei

Voor jou, lieverd:

Van al 't gewerk in de metaal,
in dat koperen, brons en roestvrij staal
Krijgen we af en toe complexen,
dan willen we het liefste aan de haal
Dan moeten we relaxen, dan moeten we een anti-zenuwkuur
In de natuur, in de natuur
Daarom zijn we gaan tuinieren
Daarom zijn we dol op anjelieren
Daarom zingen wij tesamen
Vereend rond een cyclame

M'n bloementuin is m'n wondertuin
Daar loop ik trots te geuren
Met al die schone kleuren
Daar ben ik op m'n best
Met m'n hark en m'n schoffel en de reuk van koeiemest

's Ochtends bij het ochtendgloren, voor we aan de arbeid gaan
's Avonds net nog voor de schemering, als de arbeid is gedaan
Toefen wij graag in ons tuintje, temidden van de bloemenpracht
Dan zijn we blij met al 't fraaie, dat de natuur hebt voortgebracht

M'n bloementuin is m'n wondertuin
Daar loop ik trots te geuren
Met al die schone kleuren
Daar ben ik op m'n best
Met m'n hark en m'n schoffel en de reuk van koeiemest

Ook op onze vrije dagen, als de hamer even rust
Gaan we snel naar onze flora, als de zon ons wakker kust
Dan staan we stil in alle stilte, voelen ons een ander dier
Tussen de bedauwde bloemen, da's 't geluk van de tuinier

M'n bloementuin is m'n wondertuin
Daar loop ik trots te geuren
Met al die schone kleuren
Daar ben ik op m'n best
Met m'n hark en m'n schoffel en de reuk van koeiemest

Phlox en Vlier en Riddersporen, Boterbloem en Madelief
Hondsdraf, Thijm en Duizendschonen, zijn ons allemaal even lief
Ook oranje Afrikaantjes, Gele Lis en zelfs Radijs
Maken van ons volkstuintje het ware Dierenbosse paradijs

M'n bloementuin is m'n wondertuin
Daar loop ik trots te geuren
Met al die schone kleuren
Daar ben ik op m'n best
Met m'n hark en m'n schoffel en de reuk van koeiemest
© Will Tura, Van Aleda, Ke Riems, bewerking Tony Geys

griet zei

wat kun jij toch lekker genieten van je tuin en alles om je heen hi .
deze zomer is er een om niet te vergeten he ,het is nu donker hier het regent beetje raar gezicht is dat zijn we helemaal niet meer gewend xxxx knufffff van mij xxxxxxxxx

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails