zondag 30 augustus 2009

Tederheid en Tapas



De afgelopen dagen was mijn oudste hondje niet in orde.
Hij is twaalf jaar geweest en de jaren die hij niet in mijn huis gewoond heeft waren tropenjaren voor hem.( oorspronkelijk was het een van mijn dochters honden)
Angst doet hem basis verliezen en daardoor ook pijn en verkrampingen geven in zijn achterlijf.
Vuurwerk en onweer doet dit ook.
Met het onweer de afgelopen dagen was het dus helemaal mis.
Dan helpt alleen rust en een flinke portie TLC.
Wat dat is?
Tender Love & Care.
Zo simpel.
Daar komen geen medicijnen aan te pas.
Nu loopt hij weer vrolijk door de kamer en ga ik me opmaken voor wat Spaanse passie.
Vandaag doet de Vuelta mijn dorp aan.
En terwijl honderden wielrenners in een paar minuten door de scherpe bocht zullen suizen, zal het dorp bruisen van muziek, wijn bier en tapas.
Olé:))

18 opmerkingen:

Alice zei

Ach arm hondje van jou :( ... en wat fijn dat de TLC helpt :)). Mijn oudste hond heeft ook die vreselijke angst voor vuurwerk en onweer. Gelukkig is het hier niet geweest de laatste dagen. Vooral tegen oud & nieuw is het heel erg. Ik heb wel een aantal natuurlijke medicijnen gevonden die helpen; een kruidenmengsel en bachbloesems. Een knuffel voor jouw hondje en heel veel plezier vandaag :))
xx

Anoniem zei

Wat fijn dat jou hondje zich weer op zijn gemak voelt.Maak er een mooie spaanse dag van.
Groetjes Christiene.

Anoniem zei

Dank je voor het branden van een kaarsje morgen .
Ik kan niet meer op mijn site komen , snap soms niets van dit alles hoor.
Wat een leuk verhaal over de caravan .
Wij hebben er ook een , ik maak elke dag mijn bed even op , ik snap nooit dat mensen daar zo,n moeite mee hebben hoor.
Ik richt het met mijn eigen kleuren en spulletjes ,stippen en ruitjes gezellig in , en ik geniet zooooo!!
Iedereen is verbaast over hoeveel ruimte er in zit ,en wat heb je het leuk zeggen ze dan , ik kan er wel een half jaar mee weg heerlijk.
Als ik ruimte had zou ik zo,n pippo wagen in mijn tuin willen onder een appelboom helemaal voor mij alleen ,haha
Maar ja geen grote boomgaard , maar ben zo ook tevreden hoor!
Alvast heel veel plezier er mee . Liefs Annie

Tineke zei

Jij moet een goed mense zijn. Als je zo lief voor je diertje bent... dat kan niet anders. Was het leuk om de wielrenners in je dorp te krijgen? Ik zag wat van de voorbereidingen op televisie...

Helena zei

...en ik kijk mee vanachter een ander schermpje :-)...geniet ervan en natuurlijk een hele dikke knuffel voor het lieve hondenbeest!

Fluitenkruid zei

Ach dat arme beestje, zo sneu als ze bang zijn. Maar het is fijn om ze TLC te geven en ze daarna weer happy te zien, dat doet wat met je.
En nu heerlijk genieten van de tapas!

Morgaine zei

Some TLC always works, net als Random act of kindness ;-)

Ik hoop dat je heerlijk genoten hebt van het feestvieren, hier was de triathlon dit weekend, maar ik even bedankt, rust was meer nodig ;-)

XXX

klaproos zei

wat de angst voor onweer en vuurwerk doet weet ik alles van assaya, ik zeg al mijn afspraken af als het slecht weer wordt en ik onweer verwacht, en er zijn mensen die je dat kwalijk nemen...

de tapas, dáár geniet ik alleen maar van met lieve vrienden :-)

*olijfje neem *

xxx

curieuzeneuzemosterdpot zei

ik hoop dat jij nog lekker ligt na te genieten van tapas, wijn, gezelligheid, gezelschap, .. oléé.. :-))

tlc is de beste remedie voor iedereen! :-))

Pasula zei

Ja onweer kan dieren erg in de war brengen, mensen trouwens ook. ;-)
(Leeuwarden is trouwens leuker :P)

gerdaYD zei

Gelukkig is je hondje precies weer de oude... wat ben jij toch een lieve dierenvriend!
En, misschien heb je hier wat aan: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tapa?
Een superleuk nagenietdagje en -weekje gewenst, lieverd!

Martine zei

Gisteren bij jou en vandaag bij mij. Daar zal ik straks dan ook een glaasje wijn op nemen.
XXXm

Martine zei

Grappig idee dat we op fietsafstand van elkaar wonen.
XXXm

kruidje zei

Het was heerlijk.. Ik heb genoten.. ondanks de chaos die er was van het weer.
Mijn tent was plots gevuld met vele mensen!

colourfullflowergirl zei

Tapas....ik vind het zo ontzettend gezellig eten...die lekkere kleine hapjes, glaasje wijn erbij. Uit eten?? Geef mij maar de tapasbar.
Het met dat hondje van jou zit het wel goed op zijn oude dag!
Liefs Colourfullflowergirl

griet zei

ja ik zie het bij hond van zus liefde is alles waar het om draait absoluut .ik zag het op tv in een heel klein plaatsie of zo was dat festijn, wel gezellie zoiets geeft sfeer he .
xxxknuffie van mij xxxxxxxx

Lutje zei

Wat leuk TLC, ik kende het niet maar ik gun het jou ook.
Een knuffel voor jou en je hondje

amy zei

knuffel voor jou en je hondje!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails