maandag 31 augustus 2009

Spaanse toestanden

Gister stond ik omstreeks kwart over drie bij de kombocht in ons dorp waar de etappe van de Vuelta langs zou gaan.
Het was daar bomvol, natuurlijk, dat was ook de plek waar het eventueel mis zou kunnen gaan.
De ambulance stond in een zijstraat preventief klaar
Daarom toch maar even een plek opgezocht, waar ik makkelijker een plaatje kon schieten.
Ondertussen was het gezellig.
Gesprekken met bekenden en onbekenden.
Mijn visitekaartjes uitgedeeld.
Ook even mezelf neergezet, moet ook kunnen.
Dan de eerste politie motoren.
Daarna een stoet van Spaanse auto’s.
Motoren en fluitjes.
En zoeffff, de eerste vijf rijders gingen onder applaus voorbij.
Dan weer tien minuten niets, nog meer motoren, auto’s,gefluit en daar denderde het peloton voorbij als een massieve kracht, die op smalle bandjes voortgestuwd werd, nog meer applaus.En dan was het voorbij.
Nog even de brink bezocht waar het gezellig bleef, het weer was tenslotte prima.
Met nog een laatste blik op de stropoppen, die deze week ons dorp sierden heb ik mijn eigen plekje opgezocht, mijn privé natuurcamping:))

9 opmerkingen:

klaproos zei

ik kom gezellig bij jou zitten ik hoef de spaanse drukte ook niet zo :-)

jij nog een lekkere tapas, een corizootje:-)

* proost*

Anoniem zei

Lekker op je eigen natuur camping
fijn he? even na genieten
een glaasje er bij
proost op het goeie leven.
Groetjes Christiene.

Morgaine zei

heerlijk je eigen camping :-))

XXX

curieuzeneuzemosterdpot zei

.. met privé-strand en privé-bediening??

dat moet vast camping 'hemelke' zijn! :-))

veel plezier,

Lutje zei

Heerlijk! Ik kom bij je zitten, dat heb ik niet. Dan nog wat sangria op z'n spaans erbij ;-).........

kruidje zei

Het is heerlijk als je deel mag uitmaken van de dorp waar je in leeft. En ben heel benieuwd naar je kippetje

gerdaYD zei

Ik hou van dansen en muziek
E viva España
Van oude trots en romantiek
E viva España
Een serenade aan 't balkon
E viva España
Geef mij maar alle dagen zon
España por favor
España por favor
© sha-na
... en jij blijkbaar ook! Heerlijk lieverd, hoe jij er wist van te genieten!

Martine zei

Enkele uren later kwamen ze hier langs. Ik heb ze niet gezien, enkel gehoord. Voornamelijk het publiek natuurlijk.
XXXm

Alice zei

Ik heb per ongeluk over de route gereden :-). In een eerder logje van je had ik al gelezen over de Vuelta, waar ik totdan nog nooit van gehoord had. Een dag later hoorde ik op een verjaardag er wat meer over. En gister reed ik per ongeluk over de route. Gelukkig waren ze er nog niet, maar al de mensen, de helicopter en pers waren er al wel. Ik bleef steeds maar hopen dat de weg niet per ongeluk werd afgezet terwijl ik erop reed hahaha. Want ik weet geen andere weg in Duitsland dan die ik reed. Heel grappig hoe zo'n Vuelta dan ineens je leven kan kruisen :))).

liefss

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails