zaterdag 22 augustus 2009

Goud oogsten

Ook voor mij is het oogsttijd.
De rijen goudsbloemen moeten worden geplukt en de bloemblaadjes
eraf gehaald worden.
Een deel heb ik met mooi weer gedroogd voor later , een deel tot calendulazalf , goudsbloemzalf gemaakt.
Mijn lief heeft al een pot vol goudgele zalf gebruikt voor de paarden.
Het is goed spul, vindt hij.
De courgettes groeien de lage kas uit.
Tijd om chutny's en anderzoetzuur te maken.
Net als de eerste vroege appels en peren, die ingezet gaan worden
Nog even en dan zijn hier ook de vlierbessen rijp.
Ik weet struiken, die al zwaar hangen van de bessen.
Mijn glazen potjes staan al te wachten.
Dus als ik er af en toe een paar dagen niet ben, dan heb ik het even heel erg druk:))

17 opmerkingen:

Lutje zei

druk bezig met de inmaak dus, dat is nog altijd lekkerder dan gekocht, en die zalf moet naar het schijnt ook heel goed zijn, dus veel plezier met je eigen verwennerij ;-)

Fluitenkruid zei

Ik zie die goudsbloemen bij jou en dan denk ik "weer wat vergeten dit jaar"..
Ik kan me goed voorstellen dat je hier voorlopig mee bezig bent! Succes met inmaken en een fijn weekend!

kruidje zei

geniet jij maar van je oogst.. dat zal je zeker goed doen!

Anoniem zei

Wat ga je met de vlierbessen doen ? Ik wilde ze gaan plukken om mij deze winter te beschermen tegen griep , maar wat kan ik er mee doen?
Doe je dan de bessen gewoon in een pot .
Ik ben benieuwd .
Liefs annie

Martine zei

Als jij er af en toe niet bent weten we waar jij je met opgestroopte mouwen bevindt. Heel veel plezier daarbij.
XXXm

Morgaine zei

Ja, oh ja, ik weet nog dat de appels rijp genoeg waren voor de appelmoes enzo, en andere groenten die veel teveel waren, alles inkoken tot moes maken en dan invriezen maar :-)) Heerlijke bedrijvigheid vond ik dat atlijd weer :D

Heel veel plezier bij het inmaken van de natuur ;-)

Anoniem zei

mooi wat je zelf oogst
En het zelf gaat verwerken
en kunt gebruiken
werk ze.
groetjes Christiene

Anoniem zei

mmmmm dat klinkt allemaal héél erg goed assaya,

die zal ook trouwens:-)
maak je niet té druk hé,
xxx

flapperde klapper:-) zei

dat was ik :-)

Pasula zei

Juist als je er op log niet bent heb je het druk, ben ik het helemaal mee eens.
Leuk waar je mee bezig bent, deed me even denken aan de tijd dat ik van m'n moeder leerde om bramenjam te maken. Brings back memories!

curieuzeneuzemosterdpot zei

jij hebt het druk met de zomer in potjes te stoppen, assayya?

wat een leuke bezigheid, waarvan je nog heel lang kunt nagenieten!!
minstens een winter lang! :-)))

Jasmine zei

My friend from Seattle, when we lived together in Edinburgh, would make wonderful courgette bread. When she visited in July, I asked her to make this again. Divine! It is as common as carrot cake in the States but I can only associate the recipe with Megan. I am going to ask her to write the recipe for me. And with you I will share it :)

colourfullflowergirl zei

Ik geniet er elke keer weer van hoe jij met dingen uit de natuur bezig bent, en wat weet jij er ontzettend veel van!

Lutje zei

hey,
druk bezig dus, doe maar verder :o)

gerdaYD zei

Wat moet jij blij zijn met zo'n mooie oogst. Je werk wordt dubbel en dik beloond, geniet er van!
Bedankt lieve assayya voor de mooie song en de leuke verjaardagswens, ik ben er heel blij mee!
En maak er een fijne zondag van hé!

Lutje zei

en? was het lekker?
Ik kom je een goedemorgen zonder veel zorgen wensen ;-)

Alice zei

wauw wat gaaf dat je zelf calendula zalf maakt :)) Heel veel succes met het oogsten en bereiden. Ik las dat je ook een den hebt (laten?)kappen ... Je tuin zal er idd heel anders uit zien. Ga je van mijmeren he :)). alvast een goede nacht, xx

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails