donderdag 27 augustus 2009

Een kip van '72


Ik denk, dat de hele buurt vanmiddag in shock was, toen mijn lief vanmiddag de straat kwam inrijden.
Achter zijn auto hing de meest met vies groen bedekte caravan, die ik ooit gezien heb.
De dag ervoor had ik de advertentie kaart meegenomen bij de buurtsuper: gratis af te halen, een caravan.
Mijn lief heeft gebeld en vandaag even gekeken.
Met de hogedrukspuit is hij bezig geweest, met spons en doekjes was ik bezig de hele middag.
Langzaam veranderde het groene monster in een prachtig hoogbejaard wit kipje.
Van binnen zag hij er puntgaaf uit, is netjes permanent bewoond zelfs de laatste jaren.
Hij had alleen jaren onder de bomen gestaan
Ik had hem zo weer schoon en fris.
Er is wat klein onderhoud nodig, een paar nieuwe banden, misschien een heel klein beetje verf hier en daar, de elektra moet nagekeken worden.
Voor nieuwe gordijnen heb ik nog stof liggen.
De keukenraad ben ik bij elkaar aan het sprokkelen.
Nu staat hij eerst als een luxe kantine bij de stallen.
Ik kan me al indenken, hoe heerlijk het zal zijn om daar te zitten schrijven.
En misschien, als hij helemaal nagekeken en goed bevonden is, brengt hij me wel naar verre plekken:))

15 opmerkingen:

Jasmine zei

Exciting. Sounds like you rescued this caravan just in time. I hope your chicken takes you on magical tours.

Lutje zei

een vakantieplaatsje in je tuin, dat is al heerlijk op zichzelf als je je daar kan afzonderen. leuke vriend van je :o)

amy zei

potverdikkie
dat doet me er weer aan denken...
onze koelkast heeft het begeven
dus de caravan staat te wachten op een nieuwe!
was ik bijna vergeten moet maar gauw, je weet nooit wanneer we weer de hort op gaan!
veel plezier met de jouwe

gerdaYD zei

Wawwwww, ik ben zo blij voor jullie! Een heerlijk hebbeding, een lelijk eendje dat na de grondige kus - euh - kuis een mooie zwaan bleek te zijn!
Héél veel plezier ermee, lieve assayya!

Fluitenkruid zei

Wat geweldig om zo'n vieze wagen omtoveren tot een mooie caravan. Leuk hoor! Ik hoop dat je er heerlijk in kan schrijven. Het opknappen en inrichten is al zalig om te doen en dan misschien wel op pad ermee! x Jannet

Anoniem zei

ze zeggen wel eens als je iets gaat kopen daar moet je door heen kijken.Wat mooi dat je naar zo,n poets beurt zo iets voor de dag komt.inderdaad een mooi huisje om in te schrijfen.Veel plezier er mee.
Groetjes Christiene.

Martine zei

En jij gaat daarin zitten schrijven?
Mooi idee dat een kip uit '72 nog creatieve eieren gaat leggen.
XXXm

Morgaine zei

Oh heerlijk, gratis af te halen ook nog, even wat handenwerk ertegenaan en het is weer helemaal als nieuw!

Kipp hahahaha ja die ken ik ook nog van onze eerste vakanties ever in mijn leven :D

XXX

Alice zei

Wat leuk dat je een monsterlijk geval kan omtoveren in iets prachtigs :)) En het is ook erg leuk om zo'n caravan in te richten naar je eigen smaak :)) en dan straks in alle rust schrijven :))

xx

colourfullflowergirl zei

Wat toch weer goed gevonden van Martine:mooi idee dat....haha!!
k'Wou dat ik toch eens zulke mooie dingen kon bedenken!!Wat lief van "je lief" dat hij dat wilde doen. Mijn lief zou zeggen:wat moet je dáááár nou weer mee....heb je weer wilde plannen. Maar goed dat jullie door de lelijkheid heenkijken. En wat lijkt me het leuk dat Kipje in te richten!!! Bij mij zou het een kleurig, bont gevalletje worden. Veel inspiratie toegewenst!!!Qua inrichten en vooral: schrijven!! Liefs colourfullflowergirl

colourfullflowergirl zei

By the way: krijgen we nog een foto te zien als hij ingericht is???

klaproos zei

wat is je lief toch een schat
dat hij dat doet,
dat gaat fantastisch worden assaya let op maar op:-)

xxx

Pasula zei

Knap, dat opknappen. De moed zou mij in de schoenen gezonken zijn bij het zien van zoveel groen haha. De vorige eigenaars hadden er ook geen puf meer voor. :D
Maar voila, jij hebt wel een caravan!

curieuzeneuzemosterdpot zei

gouden eieren zal deze bejaarde kip niet meer gaan leggen ..

alhoewel ..

op zo'n warm, zonnig zuiders strand ..

de wonderen zijn de wereld nog lang niet uit, weet je! :-))

veel succes én plezier samen, ;-))

Lutje zei

goedemorgen,
je zit zeker te genieten in je caravannetje :o)
dus kom ik je een ontspannende zondag wensen.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails