zaterdag 8 augustus 2009

Echt helemaal stil

Voor een aangename stilte werd ik bijna op mijn wenken bediend.
Gisteren is de stroom de hele ochtend weggeweest in het dorp.
Heerlijk, nergens geluiden van boormachines, wasmachines, stofzuiger, grasmaaiers of radio’s.
Helemaal stil, alleen de vogels en de insecten, die in mijn vlinderstruiken zitten.
Mijn tuin wordt hier al bijna een buurtattractie, zoveel vlinders zitten er.
Ik heb zelfs de eerste kolibrievlinders alweer gesignaleerd.
Toen ik in de tuin zat met mijn kopje thee, ging er zelfs een distelvlinder op mijn hand zitten.
Die zie ik hier heel veel, verder de dagpauwoog,de atalanta, het witje, de citroenvlinder en in de ruigte van de borders zie ik meestal zandoogjes en dan nog diverse , waarvan ik de naam nog niet weet.
Ik hou van dit deel van de zomer, ook even geen foto’s maken, simpel genieten.
Net nog even het huis weekend fris gemaakt, want zondag ga ik weer op stap.
Misschien dat ik dan zelfs in de olie geraak:))

17 opmerkingen:

Lutje zei

in de olie lijkt wat vettig hé ;-)
Maar ik wens je morgen wel een prachtige dag en vandaag natuurlijk ook!

Fluitenkruid zei

Hele fijn weekend! Geniet lekker van de zomer, beestjes en de stilte x

klaproos zei

in de olie geraken van de stilte:-)
dat is een heerlijk feest assaya:-)

doe dat maar gerust dat kan geen kwaad,
xxx

Morgaine zei

Als het heerlijke geurende massage olie is, hmmmmmmm

Heerlijk is stilte toch, dat heb ik nu ook in het holst van de nacht als de krekels nog even lekker tekeer gaan.

XXX

Martine zei

Heerlijk die stilte, als je alleen de natuur hoort. Gisteren was ik in een tuin waar je de vlinders en muggen hoorde dansen.
In de olie is prima maar zorg dat je er ook weer uitkomt.
XXXm

Bellavien zei

Kom hier toevallig even voorbij ;o), heerlijk die stroom uitval hier op het Zweedseplatteland is het altijd vrij stil maar als de stroom hier uitvalt kook ik op de houtkachel, kaarsje erbij en echt alles is hier dan pikkedonker. Ga snel even bij je verder lezen.

Groetjes

Anoniem zei

lekker in de olie
en zorg dat je niet uit droogt.Een goed weekend en proost.
Groetjes Christiene.

Alice zei

Klinkt fijn zo'n complete stilte. Ik vond dat altijd fijn vroeger op campings in Frankrijk (de wat rustigere versies dan) ... was het 'savonds ook erg stil en je hoorde alleen nog krekels :) heerlijk.

fijn weekend en genietze morgen van je olie-avontuur.

liefs

Boomfriend Ruerd zei

Ach dat had ik me deze Sneekweek gewenst datde stroom uitviel en dat lawaai wat ze muziek noemen s nachts verstomde.
En een autovrije zondag lijkt me zeer welkom in de stad.
Dat vondt ik op Ecolonie in de vogezen zo heerlijk.
Even twee weken geen lawaai van autos, geen radio en tv.
Een verademing gewoon.
Dat zou ik vaker willen, al zou ik niet helemaal zonder tv kunnen maar de radio komt bij mij al jaren niet aan.
Als ik alleen als concierge aan het werk was gingtde radio classic fm na 2 uur uit en genoot ik van de stilte.
Waar zijn mensen toch zo bang voor dat ze al hun tijd vullen met kabaal en afleiding?
Affijn vanmiddag even naar het zieknehuis heb daar afgesproken met mijn moeder nu mijn zusje op bezoek gaat bij mijn vader.<
Mijn vader heeft misschien nogg maar een paar maanden te leven dus dat wordt nog wat.
Zou hij zich eindelijk overgeven en al die onverwerkte emoties en zijn wrok loslaten????
Ik hoop zo dat hij schoon schip maakt voor hij overgaat.
Maar daar hebben we een hele kluif aan.

Engelengroet ut Sneek

Boomvriend Ruerd

griet zei

ja lief stilte is soms ook heel hard nodig .
fijn al die vlinder om je heen ,ik zie er hier af ne toe een paar wel wespen brrrrrrrrr had vorige week een steek te pakken deed zeer dagen lang ,dus liever vlindertjes xxxxx knuf van mij xxxxxxxxxx

curieuzeneuzemosterdpot zei

enkel het geluid van een zingende vlinder, een gapende mus en een wiebelende worm, ..

wat kan stilte heerlijk zijn, eh? ;-))

veel plezier, in en uit de olie, assayya! :-))

Jasmine zei

Your butterflies sound wonderful :)

gerdaYD zei

Don't be afraid to fly
Spread your wings
Open up the door
So much more outside

Don't be afraid to fly
Come spread your wings
And just fly
Fly, fly, just fly, just fly
Don't be afraid
Don't let your spirit die
She said...

Spread your wings and prepare to fly
For you have become a butterfly
Spread your wings and prepare to fly
For you have become a butterfly (...)
© Mariah Carey
... en ik denk dat jij ook een beetje vlinder wordt, lieverd, als je zo intens en ingetogen in je mooie vlindertuin zit...

Lutje zei

je gaat op stap, pas op voor die olie ;-)

yvette zei

Wat ga je doen dan?????????????
liefs
yvette

assyma zei

ik ken die uitdrukking niet, maar uit de reacties begrijp ik, een glaasje van het een of ander?

afwezigheid van geluid heerlijk, soms doe ik oordopjes in, maar dat is toch wel een ander soort afwezigheid, meer onderdrukkend en dat voelt niet goed

en waarom het niet goed voelt is omdat dan alle geluiden worden onderdrukt, ook de mooie...

beuzeblaadje zei

Dat klinkt alsof jij over een
echte vlindertuin beschikt!
Heerlijk moet dat zijn!

Groetjesss,
beuzeblaadje

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails