maandag 6 juli 2009

Shoot

Mijn New Dawn laat zich op de foto van haar zachte kant zien.
Dat probeerde ik ook afgelopen zaterdag.
Omdat een nieuw paspoort te krijgen, had ik pasfoto's nodig.
Bij de fotograaf in een benauwd warm achterkamertje.
Zittend op een krukje.
Recht, ja, nog iets bijdraaien.
Nee, mevrouw , u mag niet lachen.
En nu nog een beetje uw kin naar uw borst.
-Klik-
Meteen recht ik me, wordt mijn hals weer langer en plooit een lach weer mijn mond.
That's me, niet dat bijna boos kijkende vrouwtje op de foto,
zij is voor dat hele ambtelijke gedoe:))

9 opmerkingen:

Rinkje zei

Goedenavond Anwarünya/assayya

Ja wat een ramp is dat he ik had het laatst ook met de pasfoto.
Ik heb namelijk lichtblauwe glazen in mijn bril.
de fotograaf zegt je mag je bril niet op want ik zie je ogen niet, ik zeg zonder bril ga ik niet want ik ben brildragend.
Gelukkig had hij nog een paar brilletjes liggen. en zodoende mocht ik toch nog op de foto.
Mooie roos heerlijk om te zien.
Ik wens je een hele fijne avond nog Knff van Rinkje,.

Fluitenkruid zei

Prachtige roos de New Dawn!
Tja die pasfoto's van tegenwoordig; best raar dat je niet mag lachen. Het worden nu inderdaad van die geforceerde bijna boze foto's.
Soms maken we nog wel eens lachende foto's in zo'n hokje of lekker gek met een hond op schoot.
groetjes Jannet

Anoniem zei

Het is bijna een ramp een beetje zus een beetje zo niet lachen en niet te vriendelijk je weet bij na niet meer wat voor een gezicht je mag trekken en dan is de foto klaar en dan vind je hem zelf zo zo.
Groetjes Christiene

curieuzeneuzemosterdpot zei

een foto is maar een momentopname!

jammer dat een foto, waarover je helemaal niet tevreden bent, jarenlang op je identiteitskaart moet prijken?

jouw roos staat er wel vrolijk en galant op! ;-))

Morgaine zei

hahahahaha ja vreselijk hé, moest ook onze paspoorten vernieuwen, en ik was kort geknipt maar bij mijn oren een lange lok zeg maar, moesten naar achteren :S

'Welke bloempot heeft Hij gebruikt.' vroeg mijn moeder :S

XXX

Boomfriend Ruerd zei

Ergens probeerde ik weer huvast te vinden mbt tot het gebeurde en mijn rol en aandeel erin in iets wat ik hoorde van Kader Abdollah dat men in iran een gezegde heeft er zit geluk in je ongeluk.
Wie weet wat het geluk wil van iets wat ik pijnllijk vindt en bovendien betreurde net op een moment dat alles Ok leek al had ik ook een paarsteekjes laten vallen.
Verhalen we leven ze vertellen ze en voeden ons ermee. Maar leven en vertellen we niet allemaal ons eigen versie van een groter verhaal?
-Op het moment voel ik me dan ook als een grizly die uit zijn hol kwam en hongerig was naar zalm.
Beware voor de grizly.
Ik voed me weliswaar met verhalen of mijn gedichten maar er is meer als alleen maar dat. Want nadat deze honger gestild is komt ereen andere honger voor in de plaats.
Ach wie weet hoe die dingen gaan want was altijd op zoek naar bepaalde verhalen om me mee te voeden terwijl ik tot mijn grote twijfel en verdriet telkens die gestreste en negatieve verhalen van de mensen en media nnaast me neer probeerde te leggen. In de hoop dat als ik me maarmet bepaalde verhalen zou voeden er iets zou veranderen.
Het leven lijkt wel een neverending story en soms vraag ik me wel eens af waar dat goed voor is. Ach op zulke momenten denk ik maar weer aan wat Clemenntine me aanraadde om als ik het moeilijk hhad een van mijn eigen gedichten te lezen. Soms vraag ik me dan af of ik het niet beter daar bij had kunne nlaten en al het andere achterwege had kunnen laten.
But live goes on and so do i!
GElukkig vondt ik nog wat op het internet toen ik de zoekopdracht gaf wat te doen als je betrokken raakt bij dramas.


Huhaha ut Sneek

Boomvriend Ruerd

yvette zei

hi hi, ik zou die pasfoto wel eens willen zien...ik kan me je nauwelijks bozig voorstellen!

kruidje zei

ik ben ook niet trots op mijn foto en ik snap niet dat al die poeha allemaal moet.. maar goed that is life
Je roos staat er prachtig bij

Browneyez zei

Erg heh dat je in die wereld juist niet jezelf mag zijn, terwijl ze toch precies willen weten wie je bent... Rare snoeshanen in die ambtelijke molen!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails