maandag 20 juli 2009

Even de bezem erdoor

Er wordt momenteel flink opgeruimd.
Niet alleen in huis maar ook op mijn pc.
Ook de oude punt-logs moeten eraan geloven.
Heel veel gedeleted en sommige zijn recyclebaar.
Zoals ook dit log, de bloemetjes zijn allang verwelkt,
maar de energie van de brem kan nog heel veel “muizennesten”opruimen.

Brem of broom, zoals de Engelsen zeggen, daar werden vroeger heksenbezems van gemaakt.
Heksen gebruikten de brembezem om de cirkel, waarin ze werkten te zuiveren.
Al het negatieve werd buiten de kring geveegd, waardoor er alleen met en in licht gewerkt kon worden
Het is een heel aparte struik, lange stugge twijgen met daaraan heel fijne zachte blaadjes.
Als ze bloeit in de voorzomer, lijkt het wel een explosie van licht, zo intens geel zijn de bloemetjes.
Energetisch ruimt de brem ook een hoop rommel op.
Ze loodst je als het ware door beproevingen of pijnlijke situaties in je leven heen.
Niet door je eroverheen te tillen, maar inzichten te geven, waarom de situatie is, zoals die zich op dat moment voordoet.

Dan wordt het loslaten ook makkelijker:))

10 opmerkingen:

klaproos zei

:-))
daar heb je het loslaten weer:-))

was een brem ook niet het onderstuk van een heksenbezem:-)
daar kan ik wel op wegvliegen:-)
zal ik dan maar niet loslaten, anders lig ik met m'n snuffer in de brem te koekeloeren :-)

Fluitenkruid zei

Wat mooi deze achtergrond info over de brem, zo heb ik nog nooit tegen deze plant aangekeken. Dat bloeien in het voorjaar vind ik altijd zo fijn, eindelijk veel kleur en geur na zo'n grauwe winterperiode.

curieuzeneuzemosterdpot zei

brem is erg mooi en elk jaar bloeit ie uitbundiger dan ooit!

heerlijk om dit putje zomer tegen te komen. ;-))

Morgaine zei

Ja prachtig is de brem, ik zie hem best weinig hier, maar ooit later in eigen tuin zal ik hem zeker weten neerzetten en elk jaar die eigen bezem ermee maken :-))

XXX

kruidje zei

Bedankt!!

Imna zei

Ik heb geloof ik nog wel een plekje in de tuin voor een mooie brem :-) en die bezem gaat hier ook zeker z'n werk doen deze week :-). Wens je een mooie dinsdag toe Assayya

Anoniem zei

ik heb nog zo,n bezem achter in de tuin.
misschien moet ik er eens flink met de bezem door.tijd voor nieuwe dingen.
groetjes Christiene

Martine zei

Eigenlijk is opruimen heerlijk om te doen. Het schept zoveel ruimte voor nieuwe gedachten/dingen.
XXXm

Boomfriend Ruerd zei

Vondt als klein kind de brem al mooi die bij opa en oma in de tuin groeide.
En ik haal ook flink de bezem door mijn leven na door een rouwproces te zijn gegaan toen ik het opeens niet meer kon opbrengen om naar mijn vaste werkzaamheden bij het GGZ te gaan. Knapte af op het gevoel in een tredmolen te zitten, en niet verder te komen. Ook schoot mijn huishouding er telkens bij in.
Heb me nu voorgenomen om 1 dag per week mijn huis op orde te houden en heb al weer heel veel achterstallige dingen weggewerkt.
Al moest ik eerst de huiver overwinnen om een dag thuis te blijven, omdat ik anders de deur uitging om onder de mensen te zijn.
En met de gedachte van dathuishouden komt nog wel eens.
Maar gelukkig heb ik nu internet dus dat is een hele verademing!
En opeens komen er weer dingen op mijn pad wunderbar, zoals een vraag van iemand om samen een hyve te gaan runnen waar we samen elk willekeurig onderwerp gaa nbespreken wat in ons opkomt.
En men zag het wel zitten om mij te charteren voor de redactie van een nieuwsbrief van het GGZ.
En laatst ontmoette ik echt een engel in mensengedaante toen ik onderweg was naar een vriend.
Ik heb dus een nieuwe slogan ontdekt Sneek is de stad waar een Stralende nieuwe engel een kijkje neemt.
Ach heerlijk om alles weer eens op orde te brengen wat ik al tijden uitstel. Jammer voor anderen soms maar ik kan er slecht tegen als iets voor mij een sleur wordt en krijg dan de kriebels om wat anders te gaan doen, anders ga ik balen he............

Huhaha ut Sneek

Boomvriend Ruerd

colourfullflowergirl zei

Opruimen van dingen, en al helemaal, dingen wegdoen, ik heb er zo'n moeite mee. Maar oké...soms moet het gewoon...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails