maandag 29 juni 2009

Voel de ontspanning van de amethist

Overal zie en ruik ik momenteel lavendel.
Ik heb zelf mijn eerste bloemetjes al geoogst om geurzakjes te maken.
Ik houd van de kleur en de geur, die een harmonische rust geven.
Dat doet ook de paarse steen, die een van mijn favoriete kristallen is, de amethist.
Deze steen, die varieert in kleur van zacht lila tot diep paars, relaxeert en geeft innerlijke rust.
De steen naast je op het nachtkastje of onder je kussen geeft een goede nachtrust en doet zelfs spanningshoofdpijn oplossen.
Hij helpt je inzicht te geven in jouw levens doel en de voor jouw juiste beslissingen en keuzes
Door het bevorderen van helderheid in denken, geeft het je intuïtie de kans zich duidelijker te manifesteren en ontwikkelen.
Niet voor niets gebruiken boeddhisten de amethist als meditatiesteen
Vanuit de zachtheid van je vrouwelijke kant mag je ook in de kracht van je mannelijke kant staan, waardoor je je natuurlijke balans vindt.
Het paars van de amethist combineert het blauw(het intuïtieve denken) met het rood van de aarde, waardoor er een goede gronding, verbinding met de aarde ontstaat.
Een amethist op reis gedragen zal gevoelens van heimwee verminderen.
De steen in een rouwperiode bij je gedragen of zelfs bij een foto neergelegd zal gevoelens van diep verdriet verzachten.
Fysiek helpt amethist bij zwellingen, kneuzingen en verwondingen.
Zelfs bij verslavingen kan hij in sommige gevallen helpen.(let wel, het blijft altijd de eigen keuze)
Laat je deze week dragen door de ontspanning van de amethist:))

12 opmerkingen:

Anoniem zei

ik heb nu een lapis lazuli bij me gestoken om mijn zenuwen te kalmeren zal ik er maar een amethist bij doen?
tenen zijn nog heel hoor maar mijn hart is gebroken
daar helpt ook geen steen tegen

je weet wel wie

yvette zei

Ook één van mijn lievelings kristallen! Naast eentje waar ik de naam van vergeten ben...zo'n zwarte die binnenin bauwgroen glinstert
Weet jij het?

Boomfriend Ruerd zei

Mmm heb heel lang een amethist naast mijn bed liggen maar ik merk er niks van daar ik nog steed s lang waker lig. Ik weet het gewoon niet ik vindt stenen mooi en ze fascineren me maar verder merk ik en heb ik niks van enige werking.
Maar dat zegt mijn verstand, al bevreemd het me ook als mensen me vragen of ik in stenen geloof of zoiets daar voel ik niks bij.
Vraag me dan af waarom mensen overal geoloof bij slepen, je kunt iets toch ookl ervaren en of weten en dat gaat verder als geloof denk ik. Tenminste als je onder geloof verstaat het blindelings over of aannemen wat een ander je voorspiegeld. Misschien ben ik gewoon sceptisch wat datbetreft.
Want ik heb toendertijd bij Tosca Tetteroo een edelsteentherapie gehad waar ik ervaren heb watstenen kunnen betekenen.
Maar daarvoor moet je er feeling voor hebben om dat te kunnen.
Ach de stenen houden mij gezelschap en datis ook wat waard.

Hihaha

Boomvriend Ruerd

Anoniem zei

Heerlijk de kleur en de geur
Van lavendel
Daar houd ik zo van
fijn de zakjes voor in de kast
voor tussen het linnen goed
Christiene

Fluitenkruid zei

Paars trekt me aan, wat is de amethist veelzijdig. Het valt me op dat ie vaak cadeau word gegeven.
Goed idee voor de lavendel, ik ga ze ook binnenkort afknippen en in plaats van in een vaasje is een geurzakje ook fijn.

Morgaine zei

prachtig is de amethist, altijd en overal ook mooi. De mijne staat nog in de badkamer, hahaha heb hem even gereinigd al het stof eraf laten spoelen ;-)

XXX

Pasula zei

Mijn steen is ook de ametist, prachtig toch dat paars.

Anoniem zei

ja bedankt labodariet

klaproos zei

mooie kleur,
ik heb een prachtige pendel
waar ik gek op ben zit er graag mee in mijn handen:-)
vandaar dat ik zo rustug ben zeker :-)

xxx

Boomfriend Ruerd zei

WAt je zegt dat merk ik ook edelstenen of bach bloesems schijnen niet of nauwelijks iets te doen.
Het enige medicijn wat helpt bepaalde gevoelens naar boven te brengen zijn mijn gedichten al zijn dat vaak tranen van ontroering als ik ze laat zien.
Maar dit is voor mij zo sterk omdat het uit mijn hart en ziel komt en dat kan geen enkel medicijn onderdrukken.

Maar kwaadheid dat stop ik meestal weg in mijn binnenwereld waardor ik ermee rond blijf lopen.
Wardoor het al een keervoorkwam dat ik na een reiki oefenavond het park inliep en hangjeugd tegenkwam waarva nik ereen opeens de huid volschold.
Soms droom ik wel eens van om ergens een frisse wind te laten waaien net als Gordon Ramsay de tv kok die mensen soms hartgrondig uitfoetert, wel met passie en betrokkenheid.
Dan merk ik opeens dat het niet HET EINDE is als je je laat gaan.
Maar ja mijn ervaring is datdie heftige gevoelens in min spychoses werden onderdrukt met medicijnen en een verblijf op de isoleercel e n ben er dan vaak niet helemaal gerust op hoe men daarmee om gaat.
Het is dus een kwestie van vertrouwen in een goede afloop

Huhaha

Boomvriend Ruerd

griet zei

mooie he die steen ik vind hem de mooiste kleur hebben.
ik las over jullie hooigedoe ja ik geloof zeker dat dat zwaar werk is ,en wat fijn dat alles dan voor de regen aan kant is he .
xxxxxxxxxxknuffffffff en liefs xxxxxxxxx

Jasmine zei

I love amethyst so much. I didn't know all of those associations. Thank you :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails