maandag 22 juni 2009

Mijn wederik laat los

In mijn tuin bloeien momenteel overal groepjes puntwederik.
Lange bloemstengels bedekt met heldergele sterrenbloempjes, die samen dicht bij elkaar zitten.
Op de grond liggen de eerste bloemetjes al weer, want amper bloeiend, laten ze ook snel hun bloesem vallen.
Zo makkelijk, zonder verwelken, los, klaar.
De gele kleur correspondeert met de zonnevlecht, daar waar onze emoties,
onze vele indrukken, binnen komen.
Waar ook onze angst, onze woede, onze afgunst wordt gevoed.
Hoeft niet, zegt de wederik, loslaten, klaar, voel je, hoe licht het dan wordt?
In de Chinese geneeskunst werd wederik wel gebruikt voor te hoge bloeddruk.
Tja, dan doet hij net als de gele jade, hij haalt energetisch het gif uit het hart.
Dan kun je in alle balans en openheid de wereld in zien, net al dit sterrenbloempje, dat samen met haar zusjes omhoogklimt, onderweg zichzelf loslatend.
Niet meer ik, maar wij, als één geheel.
Ervaar, met de hulp van de wederik hierin, het eenheidsgevoel, waarbij je niet langer een eenzame strijder bent , maar mag groeien vanuit de energie van de groep, waarbij een-zaamheid veranderd in Eenheid:))

11 opmerkingen:

kruidje zei

zaterdag avond mijn broer tegen gekomen. Wel leuk, maar er was een conflict tussen moeder waar ik tussen in zat, zonder dat te willen.
Ik kon alleen maar zijn!
Ik zat in Utrecht op de beurs, dat was echt landen..

klaproos zei

loslaten, een thema wat steeds terugkomt in mijn leven,
ik haat het....
want als ik mijn liefde geef, is dat eigenlijk voor altijd tenzij de ander niet meer wil,

loslaten....
als ik een wederink was lag ik al op de grond, maar hey.. ik ben der nog :-)

ik zal mijn beste beentje voorzetten :-)

xxx

Fluitenkruid zei

Het wordt tijd dat ik deze plant ook in mijn tuin ga zetten. Zat gisteren ook ongewild tussen een conflict van twee familieleden in.

Martine zei

Leuk om iedere keer weer een nieuw plantje te leren kennen.
XXXm

Anoniem zei

ze zien er ook nog eens uit als echte sterren.en doen nog goed werk ook.Groetjes Christiene.

colourfullflowergirl zei

Wat toevallig....ooit hadden we deze plant ook in de tuin. Laatst wilde ik iemand duidelijk maken dat ik die plant graag weer in de tuin wilde. Welke plant? Nou je weet wel...met die gele bloemetjes..ojee....hoe heet die plant nou ook weer...ik kon er niet opkomen. Tot vandaag!!PUNTWEDERIK!!!!! Dank je wel!!!!

Morgaine zei

Een eenheid vormen is toch zoveel mooier dan het andere :-))

Daar ga ik voor, net als mijn Lief, en onderwezen word het jonge kind dat nog rondspringt en denkt dat ze volwassen is ;-)

XXX

griet zei

loslatennnnnnnn is alles waar het om draait merk ik steeds meer .
en ik las dat je hard viel met je paard ,dat is niet zo fijn ik hoop dat het nu beterder gaat .
hi en ja boeken lezen is altijd fijn he xxknufffffff van mij xxxxxxxxxx

yvette zei

eenheid...mooi

yvette

curieuzeneuze zei

de naam zelf zegt het zo mooi;

weder - ik

dat ben ik en mijn 'weder - ik', jij dus! :-))

zichzelf loslaten in de ander ..

mooi toch als je dat kunt?

Pasula zei

Eenzaamheid veranderen in eenheid: mooi gesproken!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails