dinsdag 23 juni 2009

Met een kikkersprong

Als een kikker je op jouw pad komt vergezellen, als hij besluit jouw krachtdier te zijn, misschien voor even, misschien voor langere tijd, zul je ervaren, dat zijn aanwezigheid minstens zo kostbaar is, als de zo vaak verlangde arend, wolf of beer.
De kikker leert je bij je emoties te komen.
Levend op de rand van aarde en water, weet hij, hoe belangrijk beide zijn.
Om niet door overbelasting in de stressval terecht te komen, is het belangrijk om niet alleen goed te aarden en je energie weer goed op te laden.
Maar ook het zuiverende water haar reinigende werk te laten doen.
Of het nu in de badkuip, onder de douche of zelfs een wandeling in de stromende regen is.
Je bent er van bewust, dat alle spanning, binnen en buiten je lichaam, oplost en wegstroomt, waardoor je ruimte creëert voor heel veel nieuwe dingen
Tranen zuiveren en reinigen ook.
Weet je, hoe een huilbui soms oplucht, omdat als het ware alle opgekropte emoties
mee naar buiten stromen.
Dat je stopt met je energie te stoppen in dingen, die niet bij jou passen,
maar je gaat bewegen in je natuurlijk element.
Dat je de dingen weer anders gaat zien, anders beleven, waardoor transformatie mogelijk is.
Net als bij de kikker; van dril naar kikker, word jij degene, die je hoort te zijn:))

9 opmerkingen:

kruidje zei

Die sprongen ben ik aan het maken.. en het voelt goed!

Fluitenkruid zei

We zijn altijd zo blij als we de kikkers in het voorjaar weer ontdekken in de vijver. Mooi jouw beschrijving, ik kan me er helemaal in vinden.

klaproos zei

ik kom aardig in de buurt bij wie ik wil zijn, mijn emoties kennen geen rem,
ze komen waar en wanneer ze willen en ik laat ze gaan :-)
met een kikkersprong:-)

weer een heel mooi stukje over krachtdieren assaya
xxx

Anoniem zei

wat mooi de uit leg van het kracht dier de kikker.
Groetjes Christiene

Martine zei

Je beschrijving past ook helemaal bij het krokodil............. mooi om te lezen. Geen energie stoppen in dingen die niet bij je passen......... geweldig, zo werkte het wel.
Dank je hiervoor.
XXXm

Boomfriend Ruerd zei

Zoals een vriend van me zei tranen reinigen de ziel!
Vindt de tijd dat de kikkers kwaken achter de flat in desloot altijd fijn. Loslaten he.

Engelengroet ut Sneek

Boomvriend Ruerd

Morgaine zei

Wat voor tranen zijn tranen die je laat bij puur geluk, ook emoties, ja ok, maar dan wel hele andere ;-)

XXX

helena zei

:-) geweldig om te lezen Assayya, ik ga nu toch met andere ogen naar 'mijn' kikkertje kijken.

griet zei

hay lieffie
weet je wat ik aan mezlef merk de laatste tijd ,dat ik niet meega in de negativiteit van anderen .
ik laat het bij hen en neem er van binnen afstand van .
en ook iets heel raars ik ben geen huilmens,zou het soms wel willen als het allemaal moeilijk is ,maar ik moet altijd nog steeds de sterkste zijn .
nu door behandelingen van cranio ,merk ik soms ineens op dat er tranen uit mijn ogen komen zonder dat er wat is .
ze is wel vaak bezig naast mijn ogen met behandelen .
raar hoor zomaar water uit je ogen hahahah waar om zou ik ook huilen ben gelukkig mens en heb zoveeeeeeeeel om dankbaar voor te zijn .
dus wel verandering ,ik ben wie ik ben ,maar moet ook nog stukje kwetsbaarheid leren ,en zo hebben we allemaal onze lessen toch xxxxxxxxx knuffffffff en liefs xxxxxxx

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails