zondag 7 juni 2009

Maan van het gras

Dit is de laatste maan voor de midzomer.
Er hoeft op dit moment eigenlijk niks speciaals gedaan te worden.
Het is de tijd dat het gras gemaaid gaat worden,als er een periode van mooi droog weer is.
Het gras wacht al, het staat vol en rijp in het veld
Al mijn zaadjes in de grond kiemden en zijn opgekomen.
De planten, die ik heb geplant groeien als kool.
(Natuurlijk, het is ook kool)
Ik kan nog niets oogsten, maar wel al genieten van de groei.
De boom die bij deze maan hoort is de meidoorn, met als trefwoord groei.
De meidoorn staat voor de vruchtbaarheid van de aarde, van moeder natuur.
De schooljeugd wacht op de examenuitslagen, zodat al dan niet de vlag uitkan.
Mijn spulletjes liggen klaar om in gepakt te worden voor het Eigentijds Festival a.s. donderdag.
Ook al volop voorpret over al die kleurige dingen, die ik meeneem, verwachtingen van al wat ons te wachten staat
Dit is de tijd om achterover te leunen en te genieten.
Een tijd om vol blijheid door de wereld te gaan:))

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Een heel fijne dag alvast !
Makkum was super , zie foto , ook leuk verkocht , en vooral de reactie van de mensen is leuk , ze staan er versteld van dat ik het zelf heb gemaakt, en we hadden prachtig mooi weer, het ziet er naar uit dat jullie dat donderdag ook hebben .
Zaterdag vertrekken wij naar Frankrijk, de reis vind ik vervelend , maar dat hoort er bij .
Ook een fijne vakantie als je weggaat , en ik hoop echt dat het deze winter wat word om je te ontmoeten op de beurs, ik wil graag zo'n tekening van mijn gids lijk me super , lieve groet annie

Morgaine zei

ja echt wel en vol blijheid blik ik even terug naar die costa, zo mooi en nog zo in mijn hart verankerd hmmmmm

Geniet lekker schat! Leun achterover en ontspan, doe ik ook :D

XXX

Martine zei

Het is heerlijk om van de groei te genieten. Zelfs de zo noodzakelijke regen stemt dan dankbaar.
XXXm

curieuzeneuze zei

achteruit leunen en genieten ..

da's een heerlijke boodschap, assayya! ;-))

Pasula zei

Heerlijk die voorpret! :D

kruidje zei

Ik ben nog steeds druk bezig.. kan de laatste dingen niet gedaan krijgen.. maar man lief heeft de zolder opgeruimd, waardoor ik weer bij de tent kan komen!

Anoniem zei

assayya lekker genieten en op tijd achterover hangen.
Groetjes Christiene

klaproos zei

lekkere boodschap waar ik volgaarne gebruik van maak :-)

mijn rug pakt het dankbaar aan :-)

Keepsmiling zei

Ik probeer het...achterover en te genieten..op de een of andere manier lukt het me even niet. Teveel onrust in mijn lijf. Maar...mezelf kennende gaat dit ook weer voorbij, dat geeft de burger moed.

Geniet lekker verder meis...
languit in het gras!

Liefsss

Jet zei

Lekker gaan genieten hoor donderdag .
Wens je veel mooie momenten toe .
Liefs Jet.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails