zondag 21 juni 2009

Litha-Midzomer

Vandaag staat de zon op het hoogste punt, is de dag het langst en de nacht het kortst.
Hoewel wij de illusie hebben, dat de zomer nu begint, zullen vanaf nu de dagen weer steeds korter worden.
Het is nu de tijd van weelde en uitbundigheid.
In weerwil van alle negativiteit en crisis het besef, dat het leven goed is.
Ik vind het altijd heerlijk om, juist nu, het einde van deze dag aan zee te beleven.
De zon, het aspect van de vurige mannelijke energie, die neerkomt, zich verliest in de schitteringen van de zee, het water, het aspect van Venus, de maangodin.
Helaas, het stortregent.
Zelfs een bezoekje aan de zomerfair een dorp verderop zal letterlijk in het water vallen.
Maar binnen is genoeg te vieren.
Met zeeschelpen, veel kaarsen en de laatst gekochte medewijn bouw ik mijn eigen feestje.
Morgen is het vast weer droog:))

8 opmerkingen:

klaproos zei

ik heb een lieve uitnodiging gehad om het me et egaan vieren en ik laat me meevoeren de dag in :-)
morgen weet ik meer :-)

veel plezier, en doe een mooie wens hé,

amy zei

helaas die regen de hele dag...
ben nog even achter de aardbeien aan gegaan bij een vriendin in bunde helaas weet ze niet hoe lang het nog open is...
liefs

Anwarünya zei

@het aardbeienseizoen duurt daar nog veertien dagen.

Fluitenkruid zei

ja, inderdaad worden de dagen alweer korter. Maak er een mooi feestje van!

Jet zei

Maak er dan maar een mooi feestje van binnen Assayya .
Hier valt het mee met de regen .
En op mooie dagen ter afsluiting op het strand is zo fijn hé.
Liefs Jet.

curieuzeneuzemosterdpot zei

regen?

ik hoop dat die bui heel snel voorbij getrokken is, assayya en je toch hebt kunnen genieten van de zon en natuurlijk .. de langste dag! :-))

Martine zei

Vol met licht, energie en liefde was deze dag. Ik heb genoten.
XXXm

Sunna zei

Wij hebben gisteren de zon op zien komen op het strand. Was heerlijk!
Ook een hele mooie Lithaviering gehad en hier een stralend zonnige dag.
Jij hebt dus ook een fijn feestje gebouwd. Daar is Litha het feest bij uitstek voor.
Lieve groetjes, An

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails