woensdag 24 juni 2009

Hooien

De komende dagen staan in het teken van het goed binnenhalen van het hooi.
Ondanks de regen van de afgelopen dagen ligt het hooi er nu prachtig bij, dankzij de zon en de wind, die het vocht afvoert.
Nog een dag of twee en dan zal donderdag de pers alles tot pakken maken.
Zal ik de tractor besturen en mijn lief het sjouw en stapelwerk doen.
Zal er heel veel thee, water en ander drinken door gaan, want warm en stoffig zal het zijn.
Zullen aan het einde van de dag de schuren weer vol geurend hooi zitten.
Zullen we allebei hondsmoe zijn of hoe zei yvette het: ye tang che
Want het zal het waard zijn geweest:))

12 opmerkingen:

kruidje zei

en of het dan waard is.. fijn dat je dit samen met je man kan doen..

Fluitenkruid zei

Mijn moeder zei altijd als mijn zusje en ik gehaast aan tafel zaten te eten; "even rustig aan of moet je te hooien?"
Een drukke week voor de boeg maar daarna zijn jullie vast opgelucht dat het veilig droog en opgeslagen staat. Werk ze!

Morgaine zei

het geurt altijd zo lekker dat hooien, maar het lijkt me een heel werk en dan druk ik mij heel zachtjes uit ;-)

XXX

Martine zei

Ik vind het vooral zo lekker ruiken.
Jou op die traktor, dat zou ik wel graag willen zien.
XXXm

yvette zei

mooi meis...ja een moe en voldaan gevoel...iets is klaar, het heeft inspanning gekost maar er is weer ruimte voor iets nieuws beginnen in de wetenschap dat iets af is.

hou van je
yvette

Boomfriend Ruerd zei

Ha hooien zwaar en dankbaar werk,
en als het in de schuur ligt is hket dubbel genieten vooral als je de paarden laat meegenieten van het heerlijke voer!
Alles weer goed met je schouoder trouwens?

Engelengroet ut Sneek

Boomvriend Ruerd

curieuzeneuzemosterdpot zei

hier zijn ze volop bezig met het binnenhalen van het hooi.

toch een heel werk, eh?

Pasula zei

Super om dit samen te kunnen doen. Werk ze enneh drink ze! ;-)

klaproos zei

prachtig om te zien, en heerlijk om te horen
overal zie je dit gebeuren,
ja het is een heel werk maar als je van de winter heerlijk een pak hooi voor het pakken hebt geniet je er weer erg van hé,

kruidje zei

Toch prikkelt die radiouitzending wel.. En ook voor groepen praten gaat steeds leuker en spontaner!

Anoniem zei

Wat leuk dat je ook een beetje boerinnetje bent wel veel werk
Wel fijn dat je het samen kunt doen met je man.
Hooi ze.
Groetjes Christiene

Jet zei

Lijkt mij een heerlijk geurend werkje !
Liefs Jet.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails