vrijdag 19 juni 2009

Een veld vol zomerkoninkjes

Alsof we nog niet genoeg aan de bessen hadden.
Gister zijn we even de Duitse grens over geweest voor boodschappen.
Eerst een vracht geleisuiker ingeslagen, die is daar net even goedkoper.
En appelazijn voor de paarden
Daarna natuurlijk funshoppen.
Een groene fles met de bekende hertenkop erop voor mijn lief,
die lekker in het restaurant gedeelte z’n krantje las bij een kop koffie,
terwijl ik rondschoof met de kar, die steeds voller werd.
Het geeft mij altijd een soort vakantie gevoel, daar die dingen te kopen,
die ik hier niet kan krijgen.
Ik vond zelfs een fles mede, honingwijn.
Tot slot heb ik een kop koffie gekocht met heerlijk aardbeien gebak
( mit slagsahne? Jààà, lekker)
Daar kreeg ik de tip dat even voor de grens je zelf je aardbeien kon plukken bij een boerderij.
Woww, een veld zo groot als vier voetbalvelden vol rijen aardbeienplanten.
We kregen een emmertje mee en zijn aan het plukken gegaan als kleine kinderen.
Een voor de emmer en een voor…..mmmmm.
Ze waren zo lekker, versgeplukt met de zonnewarmte er nog in.
Kilo’s zoetrode zomerkoninkjes staan nu te wachten op me.
Ook voor jam,invriezen voor beschuitjes met, weggevers, voor ijs en taart
Even nog niet zelf eten, ik heb mijn buikje nog vol van gisteren:))

9 opmerkingen:

klaproos zei

mmmm
wat een lekker log is dit:-)

aardbeitjes met ehhhh slagtanden :-))

whahahaha nee hoor, het lijkt er op hé,
die hertenkop staat hier ook nog een fles:-)

geniet er van hé
xxx

kruidje zei

Jammie dat smaakt lekker.
De besjes hier zijn nog niet echt rood genoeg.. maar af en toe een trosje is lekker!

Morgaine zei

En bedankt schat, nu mis ik de tuin van mijn opa nog meer waar zeker 6 rijen stonden met zomerkoninkjes en die altijd elk jaar maar weer gaven en gaven tot het je neus uitkwam, lol.... Maar idd, emmers vol, 10 liter emmers vol ff halen van de tuin....

HMMMMMMMM geniet ervan!

XXX

Anoniem zei

een dagje om niet te vergeten
Gezellig
Het zelf plukken heeft ook wel wat
Het water loopt me in de mond.
Groetjes Christiene

Martine zei

Wat een feest hè?
Ken je dat liedje, aber bitte mit Sahne.
XXXm

griet zei

hay lieffie ik las over je kippevelmoment en je siesta fijn is dat dan he .en dan nu aan de aardbeien .
ik vind ze heeeeerlijk met suiker eet ik bijna nooit want ik krijg van die rotpuisten ervan en dat vind ik heel jameer want ik vind het echt heel lekker ,maar ja ik heb nu 4 kippebouten gebakken en uren laten sudderen met uitjes eroverheen jammieeeeeeee daar duik ik dus nu wel in hahahah xxknufff en liefs xxxxxx

colourfullflowergirl zei

Het water komt me in de mond...
en zo vers geplukt zijn ze nog lekkerderder......

curieuzeneuze zei

:-))))

*toefje slagroom op log spuit*

njammie, njammie, assayya!

wat een heerlijk, zoet logje!
dat is genieten, hier!

laat het ook een zoet weekend voor je zijn!

kruidje zei

vandaag weer naar Utrecht.
Ik weet niet wat ik moet zeggen bij mensen van politiek, lijkt me niet de juiste weg voor ons, want mijn woorden komen niet.
Ik weet wel dat er wel iets komt nu.. maar even afwachten. Ik ga niet meer strijden, ik ga gewoon mee met de weg die geboden wordt. Lijkt me het beste

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails