woensdag 17 juni 2009

Bijzondere kippenvelmomenten

Te gek, mijn intekenlijsten waren vrijdags binnen een half uur vol.
Nog net kon ik voor alle dagen nog een half uur pauze reserveren.
Op een van mijn pauzemomenten, toen ik met een beker hete koffie van het restaurant bij het kleine openlucht theater kwam, was daar een man op een fluit aan het spelen.
Als een kleine bosnimf danste een kind op de lichte klanken van het instrument.
Met een sierlijkheid en een natuurlijke transparantie.
Op een afstand om niet in te breken in dit moment, heb ik dit plaatje geschoten.
Zo bijzonder dat kinderen overal aanwezig waren, met een zachtheid en blijheid, die ik in de buitenwereld vaak mis.
Was het misschien ook daarom, dat ik als medium twee vrouwen in contact mocht brengen met hun sterrenkinderen, kinderen, die nooit het levenslicht gezien hebben.
Waar een tientallen jaren oud verdriet en schuldgevoel losgelaten mocht worden, omdat de vergeving heel wezenlijk gevoeld, ervaren werd en men zichzelf daarmee ook kon vergeven.
Waar een andere leegte, die zorgde dat iemand al dagen in totale eenzaamheid had rondgelopen, omgezet werd in een stralend geluksgevoel.
Dat waren kippenvelmomenten:))

11 opmerkingen:

kruidje zei

Echt heel mooi.. dat is dubbel genieten.
Ik heb me ook verbaasd over de hoeveelheid kinderen dit festival.. ze horen er bij

Morgaine zei

Dat zijn zeker weten mooie kippenvel momenten die je bij zullen blijven.

Heerlijk dat je mensen hebt kunnen helpen.

XXX

Fluitenkruid zei

Kinderen handelen nog volop vanuit hun gevoel en kijken niet of het 'raar' is wat ze doen. Bleven we maar wat langer kind.

yvette zei

Mooi meis, hou de energie nog heel lang bij je en ik hoop dat je niet zo hard hoeft te landen als kruidje!

klaproos zei

daar krijg ik dan weer kippenvel van :-)

xxx

Anoniem zei

Ik denk dat je er met een goed gevoel aan terug kunt denken
Groetjes Christiene

hartje zei

kinderen ze zorgen er voor dat je blijft leven...
het was van heideschapen in bakkeveen
heb 2 vachten meegenomen
maar door de echte warboel kom ik er niet aan toe...
liefs

callemie zei

ja hé muziek en kinderen
en de boel wordt helemaal vrolijk
koester deze kippevelmomenten maar hoor!
liefs

curieuzeneuzemosterdpot zei

wat kunnen we veel van kinderen leren, eh?
zij zijn nog heerlijk puur!

laat de kippevelmomenten voortduren, assayya!

Martine zei

Ik vind het geweldig dat jij dit kunt doen.
XXXm

Boomfriend Ruerd zei

En dat geluk kan niet stuk, want dat staat gegrift in ons hart en ziel!

Engelengroet ut Sneek

Boomvriend Ruerd

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails