dinsdag 5 mei 2009

Vrijheid

Wat is vrijheid eigenlijk?
Toen ik vanmorgen de blijdschap van de paarden zag, toen we ze naar de grote zomerweide brachten, wist ik, het heeft met levensruimte te maken.
De jonge zwarte merrie, die nog twee jaar moet worden sprong met vier benen in de lucht, toen de halstertouwen losgemaakt waren.
Mijn witte paard, dat onderweg al dansend haar leeftijd verloochend had, ging in parade door het haar bekende terrein.
Hier zullen ze de hele zomer tot de late herfst kunnen lopen.
Hier zijn geen kleine graskampen met hoge lintomheiningen, maar een uitgestekt terrein met in de omheining een natuurlijke houtwal vol stekelige braambossen en hagendoorn.
Dat kennen ze en respecteren ze.
En dat is goed, want achter de houtwallen beginnen de boshuisjes van de zomergasten.
Ik las eens, dat jouw eigen vrijheid ophoudt, daar, waar die van een ander begint.
Een beperking?
Ik denk het niet.
Meer het respecteren van elkaars levensruimte.

Vanavond,dinsdagavond ben ik in Sneek , als gastspreker bij radio Utopia.
Ik mag daar vertellen over kristallen.
Ook een vorm van bevrijding, omdat kristallen emoties en blokkades kunnen losmaken.
Ik vind het een heel aparte 5 mei om dit op deze manier te beleven.
Spannend en vereerd, dat ik dat doen mag:))

10 opmerkingen:

Morgaine zei

Ik zie je zwarte 2 jarige helemaal losgaan in gedachten, heerlijk is dat als ze dat doen, en straks ga ik als vanzelf ook los, ik wens je heel veel plezier vanavond, helaas heb ik dan al een huis vol, dus uhhhhh jammer!

XXX

Martine zei

Wat moet dat heerlijk voor je geweest zijn, je paarden in hun vrijheid te zien dansen.
Dans jij ook in vrijheid................... niet enkel vandaag.
XXXm

kruidje zei

Tot vanmiddag!!

Houtjetouwtje zei

Wat een mooi logje!
En veel plezier in Sneek. Ben trouwens wel benieuwd wat jij weet over de soort agaat die ik beschreef op mijn weblog!

Anoniem zei

Fijn Dat de paarden de ruimte krijgen mooi om te zien zien als ze los gaan. Assayya een fijne spreek avond bij de radio.
Groetjes Christiene.

griet zei

hay meis
reken maar dat je paarden die vrijheid voelen heerlijk om die beesten te zien hollen en huppelen met elkaar.
en fijn dat je mag spreken op de radio gaat helemaal goed heb ik geen twijfel over xxxxx knufffie van mij xxxxxxxx

Boomfriend Ruerd zei

Ik ben benieuwd naar de uitzending,
kun je wat vertellen over sodaliet?

Goddelijke groet ut Sneek

Boomvriend Ruerd

yvette zei

wat een vrijheid om dat te mogen zien...zijn de zomerhuisjes in jullie bezit????verhuren jullie die???

assyma zei

ik had het er laatst ook met iemand over wat vrijheid is, zelf kwam ik tot de conclusie dat vrijheid een begrip is, die niet te definieren is, omdat het zo persoonlijk is en dus voor een ieder anders.

Maar ik denk dat we inderdaad heel dicht in de buurt van de ware definitie komen, puur door naar de dieren en planten te kijken...ook planten kunnen pas goed groeien en bloeien als ze de ruimte hebben...

wat bijzonder dat jullie en paarden hebben en de plek om ze los te laten...

Alice zei

Wat mooi een heel zwart en een wit paard :-). Ik vind ze altijd enorme schoonheden als ze zo'n mooie diepe kleur hebben.

Ik moest even denken over je bewoording van 'vrijheid'. Het heeft inderdaad met respect voor elkaars ruimte te maken, ook met grenzen en met nog een boel dingen.

ik kom nog eens langs :)
liefs

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails