maandag 25 mei 2009

Vergeet ons niet

Vandaag is het wereldwijd de dag van de vermiste kinderen.
Je kunt het je niet echt voorstellen als je kinderen veilig thuis of op school weet.
Of weet, dat ze zonder kleerscheuren zijn opgegroeid tot volwassenen , maar wat, ….
als je kind met een ex-partner verdwijnt naar het buitenland,
als een loverboy je tienerdochter meeneemt naar wat voor verschrikkingen,
als je kind misschien zomaar weggelopen is en de weg naar huis niet meer weet of durft te nemen,
als het ergste gebeurd is , wat er is en je kind anoniem weggestopt is ergens in de aarde.
Het besef, dat je je leven lang met een lege plek in je hart rondloopt, niets kan af sluiten.
Ik durf er bijna niet aan te denken.
Daarom ook is deze dag, om er wel bij stil te staan.
Mijn kaars brand vandaag voor en mijn licht, kracht en liefde gaan naar de ouders van vermiste kinderen, waar dan ook op de wereld:))

11 opmerkingen:

klaproos zei

vreselijk...
daar moet je niet aan denken, ik heb zelf geen kinderen, maar ken het gevoel van een poes die vermist was..
jaren geleden...

echt vreselijk.
ik zal ook een kaarsje aansteken en steun betuigen

xxx

Lutje zei

hey,
bedankt voor je bezoekje op mijn blog.
deze tekst; dat is effe stilstaan, want een mens mag van geluk spreken als zijn kind alle dagen naar huis komt.
Ik laat ook een kaarsje branden...

Alice zei

ik wist niet dat vandaag die dag was, wist ook niet dat het bestond. Het lijkt me vreselijk als je kind vermist wordt. Heb ook nog geen kinderen, maar als mijn hond zou worden vermist zou ik doodsangsten uitstaan.

liefs

Boomfriend Ruerd zei

Denk ook aan de film into the wild van een jongen die net afgestudeerd is en alles opgeeft voor zijn grote droom een trektocht door amerika naar Alaska.
Het ging heel lang goed tot hij per ongeluk iets verkeerds at nadat hij een eetbaar kruid met een giftig kruid verwisselde.
En zijn ouders die niets wisten van alles doormaakten om dan te horen dat hij doodgevonden werd in Alaska. Hij was er een die er zelf vandor ging om zijn grote droom te verwezenlijken trekken zonder van geld afhankelijk te zijn.
Kan me aanraden deze film into the wild, hij werd ook besproken bij Oprah Winfrey.

Engelengroet ut Sneek

Boomvriend Ruerd

Anoniem zei

Dat is een van de ergste dingen
maar ze gebeuren wel.
Goed om er bij stil te staan.
Groetjes Christiene.

Keepsmiling zei

Het lijkt me het ergste wat iemand kan meemaken. De onzekerheid...het niet weten....ik zou echt helemaal gek worden.
Goed om er eens even bij stil te staan dat helaas heel veel mensen dit mee moeten maken dagelijks.

Martine zei

Om de een of andere reden kon ik vanmorgen niet reageren maar de vergeetmijnietjes hebben de hele dag op mijn altaartje gestaan.
XXXm

curieuzeneuze zei

ik krijg koude rillingen ..

maar draag desondanks een warm hart toe aan alle deze ouders!

Morgaine zei

Ik blijf mijzelf dan ook zegenen dat mijn tiener een huismusje is, juist om al die verhalen wat jij hier beschrijft, alleen het bekende en zelfs aan mama's hand vind ze nieuwe plaatsen eng, weet je echt wel mama? Komt goed mijn kind, we komen echt wel weer thuis, gelukkig maar!

Een kaars zal branden straks als ik weer thuis ben, voor al die ouders en die kinderen.

XXX

kruidje zei

het kan heel moeilijk zijn om dan met een vraag te blijven leven.
de band met je kind blijft bestaan en dan lijkt het net alsof je het zelf meemaakt. Ik zend de kracht om die mensen te ondersteunen

Jet zei

Moet je toch niet aan denken Assayya dat zoiets met je kinderen gebeurt .
Is zeker iets om bij stil te staan .
Liefs Jet.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails