woensdag 27 mei 2009

Uit het dagboek van een kruidenvrouw 1

Mijn handen zijn continue zwart van de aarde.
In mijn kruidentuin vinden steeds meer planten hun plekje.
De keukenkruiden staan op dit moment nog in grote potten.
Voor de heelkruiden weet ik veel plekken in het bos en veld
En dat, wat ingezaaid is, begint al mooi boven de grond te komen.
Volgende maand kan ik kruiden oogsten en drogen.
De oude kruiden worden dan in het vuur verbrand, dat ruikt zo lekker.
En nog even , dan kan ik mijn potjes calendula zalf weer maken,
als de goudsbloemen bloeien.
Bij zonnebrand helpt dit beter dan de bekende merken aftersun:))

12 opmerkingen:

klaproos zei

heerlijk als je zó een bent met de natuur dat je daar je eigen middeltjes weet te vinden,
daar hou ik van :-)

xxx
sailying is mijn reactiecode,
zou yang achter me aankomen :-)))

Imna zei

Heerlijk je eigen kruidentuin, denk dat ik maar een plekje in onze border inruim ook....ruimte genoeg nog.
Heb een mooie woensdag Assayya

Anoniem zei

Assayya,
ziet er uit als een zonnetje de goudsbloem. en dat die beter helpt dan de beste aftersun bij zonnebrand.
Maar dan moet je er denk ik eerst een smeerseltje van maken
Wel mooi uit eigen tuin.
Groetjes Christiene

Morgaine zei

Wie weet ooit dat ik er vrede in zal vinden dat allemaal zelf te maken, maar nu heb ik al moeite met gewoon koken zeg maar ;-) Komt wel weer goed en dan komen dit soort recepten vanzelf erbij :D

Heerlijk al die kruiden in je tuin, het is en blijft gewoon mooi en lekker!

XXX

Alice zei

mooie grote kruidenplanten heb je :) ik moet nog beginnen met ze in de grond te zetten, mn tuin is nog leeg :((. Calendulazalf is fantastisch, werkt zeer jeuk-stillend; voor mij erg practisch dus :))

veel plezier kruidenvrouwtje :))

Anoniem zei

probeer er dan wat witte klaver in te doen, want die heeft ook een hoge zonnefactor!
Maar het is heerlijk om met planten bezig te zijn!

Martine zei

Ik hou het bij keukenkruiden maar kan daar net zo van genieten als jij beschrijft! Heerlijk, tijdens het koken naar buiten lopen en groene takjes plukken.
Als je een beetje hier in de buurt woonde kwam ik straks calendulazalf bij je kopen.
XXXm

Anwarünya zei

@ omdat calendula zalf op een (zon)verbrande huid wordt aangebracht, helpt witte klaver in dit geval niet veel:))

curieuzeneuze zei

geneeskracht in een bloempot ..


mooi hoe jij de kracht uit de natuur haalt, assayya!

griet zei

je bent ook echt een kruidenvrouwtje he ,bij mij komen ze uit potje ,maar ja zo hebben we allemaal wat goeds hihi
fijn dat je daar zo van kan genieten xxxxxxx knufie en fijne pinksterdagen xxxxxxxxxx

Rinkje zei

Goedenavond Assayya.

ha ik zat op de andere site punt van je nog.
he dacht ik ben verkeerd ik moet de andere hebben.
Ik ben vandaag weer een stukje beterder heb nog wel wat last maar het gaat de goede kant op met mijn pijnen.
Ik wens je een hele fijne vrijdagavond en een heel fijn Pinksterweekend geniet ervan het wordt mooi weer.

Knff van Rinkje.

Annemarianne zei

Wat bijzonder dat je het zelf maakt ,maar ook veel werk lijkt mij , echt leuk !
Ik zal niet zo vaak meer langskomen , ben nu alles aan het klaarmaken voor maandag , en 12 juni gaan we alweer weg ,richting Frankrijk .
Ja het is echt te druk nu , en dat voel ik ook wel hoor , maar ja straks kan ik weer uitrusten he!
Kan niet meer op mijn weblog komen , gaan zin om dat er ook nog bij te doen nu hoor.
Dikke knuffel , en een heerlijke vakantie wens ik je alvast .
Liefs Annie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails